  • 1. Data: 2009-05-02 13:45:09
    Temat: 50D i szeroki zoom? Tamron 17-50 ?
    Od: p...@g...com

    Witam,

    Zakupiłem Canona 50D. Mam do niego Tamrona 28-75 2.8 i Canona 50mm
    1.8.
    Szukam teraz jakiegoś szerokiego zooma z myślą o fotografii weselnej -
    czegoś czym można przyzwocie fotografować w pomieszczeniach.

    Myślałem o Tamronie 17-50 2.8 jeszcze w czasach 350D, ale jakoś wtedy
    nie kupiłem. Czy Ktoś może używa go z 50D? Jak taki zestaw pracuje
    razem?

    Ewentualnie co innego? Myślałem o L-ce 17-40 ale F4 troche ciemno.
    Canon 17-55 2,8 IS - super szkło, ale cena zaporowa i w przyszłości do
    FF się nie nadaje. Tamron co prawda też, ale za to kosztuje 1600 zł.

    Co polecacie, czego używacie z 50D?

    Pozdrawiam,

    Piotr

  • 2. Data: 2009-05-02 14:06:12
    Temat: Re: 50D i szeroki zoom? Tamron 17-50 ?
    Od: H5N1 <m...@t...aster.pl>

    Dnia Sat, 02 May 2009 06:45:09 -0700, piotr.fuz raczył(a) był(a) napisać:

    > Myślałem o Tamronie 17-50 2.8 jeszcze w czasach 350D, ale jakoś wtedy
    > nie kupiłem. Czy Ktoś może używa go z 50D? Jak taki zestaw pracuje
    > razem?
    Mam takowy i całkowicie mi wystarcza. Jakość obrazu zarąbista jak na tą
    cenę. Z 400D miał problemy AF, w 50D przeszły jak ręką odjął. Z wad:
    silnik chodzi jak wiertarka, no i IS czasem by się przydał.

  • 3. Data: 2009-05-02 14:26:01
    Od: p...@g...com

    > Mam takowy i całkowicie mi wystarcza. Jakość obrazu zarąbista jak na tą
    > cenę. Z 400D miał problemy AF, w 50D przeszły jak ręką odjął. Z wad:
    > silnik chodzi jak wiertarka, no i IS czasem by się przydał.

    A jak z prędkośćią i działaniem AF w słabym świetle - cp. ciemny
    kościół

  • 4. Data: 2009-05-02 14:51:26
    Od: H5N1 <m...@t...aster.pl>

    Dnia Sat, 02 May 2009 07:26:01 -0700, piotr.fuz raczył(a) był(a) napisać:

    > A jak z prędkośćią i działaniem AF w słabym świetle - cp. ciemny kościół

    Ostatnio robiłem przy ISO 1600, czas kole 1/60, f/2.8 i nie było
    problemów. Ale to raczej sprawa puszki niż szkła.

  • 5. Data: 2009-05-03 07:43:59
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    H5N1 pisze:

    Hej

    > Ostatnio robiłem przy ISO 1600, czas kole 1/60, f/2.8 i nie było
    > problemów. Ale to raczej sprawa puszki niż szkła.

    1/60 f 2.8 i ISO 1600 to wcale nie jest ciemny kościół.

    A co do ślubów to na dzień dzisiejszy chyba nie ma już sensu pchać się w
    DX.
    IMO - zostawić T 28-75 i wymienić 50D na używkę 5D. 50tka będzie na nim
    50tką i też się przyda. Trzeba jedynie być świadomym ograniczeń AF
    5D/5D2 w porównaniu do takiego 40D/50D.

    Do tego na początek kupić jakieś 35/2 i 85/1.8

    Jeśli ktoś się chce tym bardziej na serio zająć to prędzej czy później
    będzie musiał zmienić sprzęt DX na FF. Po co 2x kasę wydawać?
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 6. Data: 2009-05-03 09:20:41
    Od: k...@g...com

> [...]
    >
    > Jeśli ktoś się chce tym bardziej na serio zająć to prędzej czy później
    > będzie musiał zmienić sprzęt DX na FF. Po co 2x kasę wydawać?

    Zgadzam się z Tobą, że przed FF nie ma ucieczki. Ale ja póki co
    właśnie kupiłem 50D bo kosztował mniej niż połowa 5dmarkII, a więc jak
    pisałem w temacie szukam obiektywu do 50-tki, a jak to na siebie
    zarobi to z pewnością kupię FF.

    Masz jakieś wrażenia z wspomnianym Tamronem?

  • 7. Data: 2009-05-03 18:00:31
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    k...@g...com pisze:

    Hej

> [...]
    > pisałem w temacie szukam obiektywu do 50-tki, a jak to na siebie
    > zarobi to z pewnością kupię FF.
    >
    > Masz jakieś wrażenia z wspomnianym Tamronem?

    Za dużo złego się o nim naczytałem w kontekście profesjonalnych
    zastosowań. Do amatorskich zastosowań pewnie można poćwiczyć, jak coś
    nie wyjdzie to powtórzyć i wynik powinien być więcej niż dobry ale jeśli
    chcesz się zająć ślubami, to tam trudno zawołać - "powtórka, coś nie
    wyszło" :)
    Ten Tamron zwłaszcza w połączeniu z Canonem słynie z różnej maści FF i
    BF w zależności od ogniskowej. W najgorszym przypadku możesz na jednym
    końcu mieć FF, a na drugim BF i nawet przy puszce z korekcją AF nic nie
    zrobisz.
    Jeśli już się upierasz przy DX to bierz Canona 17-55IS, będzie drogo ale
    podobno pewnie i ostro. Tyle że to taka dość dziwna konstrukcja - dobra
    jakość optyczna i IS ale budowa typowa dla amatorskich szkieł, bez
    solidnego korpusu i uszczelnień. Canon wyraźnie zaakcentował że
    wszystkie szkła DX są amatorskie.
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 8. Data: 2009-05-04 06:02:39
    Od: j...@a...at

    On 2 Mai, 15:45, p...@g...com wrote:
> [...]
    > Canon 17-55 2,8 IS - super szkło, ale cena zaporowa i w przyszłości do
    > FF się nie nadaje. Tamron co prawda też, ale za to kosztuje 1600 zł.

    jestetm w przedeniu zakupu szerokiego zooma i ostatnio troche ten
    temat przewentylowalem

    na niemieckiej grupie dyskusyjnej padlo identyczne pytanie i zostalo
    ono rzeczowo przedyskutowane.
    Dyskutujace osoby pokazaly zdjecia - na calkiem , calkiem wysokim
    poziomie tak wiec glos zabieraly osoby kompetentne.

    Konkluzja byly nastepujaca:
    17-55 is canona to najlepszy obiektyw o tym zakresie ogniskowych
    aktualnie na rynku z bagnetem c

    tamron w plenerze ( dobre warunki oswietleniowe ) dostarcza
    praktycznie zdjec o tej samej jakosci , przewaga canona wychodzi
    wyraznie w warunkach o slabym swietle - czyli np wnetrza.

    wymieniono tylko problem kurzu , ktory wystepowal w starszych
    obiektywac z poczatku produkcji - posiadacze pozniej kupionych
    obiektywow zgodnie potwierdzili, ze problem kurzu w ich obiektywach
    nie wystepuje , wysnuto przypuszczenie ze byc moze canon cos to
    poprawil w pozniejszych modelach.