  • 1. Data: 2014-01-15 09:13:26
    Temat: Smartfonową rewolucję przetrwają tylko Nikon, Canon i Sony
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    "Agencja Reuters zamieściła na swoich stronach raport giganta
    finansowego ze Szwajcarii, firmy Credit Suisse. Ich analityk
    obrazowania, Yu Yoshida, twierdzi, że na zmieniającym się rynku
    fotograficznym przetrwa wyłącznie oligopol trzech producentów: Nikona,
    Canona i Sony.

    Rynek fotograficzny według szacunków Credit Suisse ma być właściwie
    czarno-biały. W niedalekiej przyszłości ma się składać z amatorskiej
    części (smartfonów) i z części profesjonalnej (zaawansowanych
    lustrzanek). Wszystko pomiędzy, wszystkie odcienie szarości (kompakty,
    hybrydy, bezlusterkowce) mają kompletnie zniknąć.

    Jak analitycy uzasadniają swoje prognozy? Przedstawiają oni obecne dane
    - Panasonic, Fujifilm i Olympus (firmy, które właściwie całą sprzedaż
    opierają na bezlusterkowcach) odnoszą straty na rynku aparatów. Co
    więcej, na chwilę obecną nie ma żadnych perspektyw na poprawę sytuacji,
    jako że globalny rynek bezlusterkowców zastygł. Czyżby w końcu rynek
    nasycił się aparatami z wymienną optyką? Nowe premiery bezlusterkowców
    wnoszą mało zmian, a jakość jest od jakiegoś czasu na tyle wysoka, że
    trudno z roku na rok wprowadzać kolejne rewolucje.

    Analitycy zauważają także, że rynek kompaktów znajduje się na równi pochyłej

    Sprzedaż z roku na rok dramatycznie spada i jest wyłącznie kwestią czasu
    zanim smartfony wchłoną tę część rynku. Dla przykładu, Panasonic
    zanotował w okresie kwietnia do września spadek sprzedaży aparatów aż o
    40%. W efekcie firma musi zrewidować swoje plany na przyszłość, bo w
    innym wypadku na początku 2016 roku biznes zacznie przynosić więcej
    strat niż zysków. Według prognoz, także cały rynek kompaktów ma się
    skurczyć o 40% w tym roku. Z kolei bezlusterkowce liczą się właściwie
    tylko w Japonii, gdzie stanowią 36% rynku. W Europie i Stanach
    Zjednoczonych aparaty bez luster to tylko 10-11%. Sprzedaż
    bezlusterkowców w okresie świątecznym w Stanach zmalała o 20%. Sprzedaż
    lustrzanek wzrosła o 1%. Zyskały na tym oczywiście smartfony.

    Analitycy twierdzą, że w związku z takimi ruchami na rynku, przetrwają
    tylko najsilniejsi: Nikon, Canon i Sony. Firmy te mają produkować
    wysokiej klasy lustrzanki, prawdopodobnie skupiając się wyłącznie na
    pełnych klatkach. Pozostałą część rynku będą stanowić aparaty w
    smarfonach, które z roku na rok stają się coraz lepsze."

    www.spidersweb.pl/2014/01/rewolucje-przetrwaja-tylko
    -nikon-canon-sony.html

    Ja tam jestem zwolennikiem Sony (smartfon, aparat, audio), więc mnie to
    w sumie lotto. A Wy co myślicie o tych prognozach? Najgorsza byłaby
    chyba zmowa cenowa, gdyby się sprawdziły, a ta trójka dogadała za kulisami.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 2. Data: 2014-01-15 09:37:25
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2014-01-15 09:13, Zakonspirowany pisze:
    > "Agencja Reuters (...) Ich analityk (...)
    > Rynek (...) analitycy (...) obecne dane
    > (...) Sprzedaż (...) spadek sprzedaży (...) Według prognoz (...) cały rynek
    > w związku z takimi ruchami na rynku,
    (...)

    He, he, he. Pokażcie mi analityka / agencję ratingową / ekonomistę,
    który przewidział (obecny) kryzys gospodarczy...
    pwz

  • 3. Data: 2014-01-15 09:44:59
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik pwz napisał:
    > (...)
    >
    > He, he, he. Pokażcie mi analityka / agencję ratingową / ekonomistę,
    > który przewidział (obecny) kryzys gospodarczy...

    (ja przewidzialem kryzys, i co?)

    Czarnowidzacy sa niepopularni
    nikt nie lubi ich sluchac

    nikt nie lubi sluchac, ze powinien oszczedzac, ze nie powinien zyc na
    kredyt, ze nie powinien wydawac ponad stan.

    przeciez jak zyc bez nowego tv, nowego smartfona, nowego samochodu -
    postaw sie a zastaw sie - typowo polskie a moze i europejskie

    postarzanie produktow napedza konsumpcje, wmawianie, ze moda jest na
    nowy tablet, napedza konsumpcje.

    to wszystko powoduje krach wczesniej lub pozniej.

    ale kto by sie tam przejmowal, tym co jutro bede sie martwil jutro, dzis
    kupuje kupuje choc mnie nie stac, co z tego, ze za jakis czas moze bank
    lub komornik mi wszystko odebrac - ciesze sie chwila ;)

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 4. Data: 2014-01-15 09:50:17
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-01-15 09:13, Zakonspirowany wrote:
    [...]
    > Ja tam jestem zwolennikiem Sony (smartfon, aparat, audio), więc mnie to
    > w sumie lotto. A Wy co myślicie o tych prognozach?
    E tam, pewnie nadal będzie sporo amatorów których odstrasza badziewność
    aparatów w smartfonach (nawet tych markowych), a z drugiej strony nie
    chcą (albo nie mogą) wydawać góry kasy na sprzęt systemowy.

    Poza tym czy filtr UV lub statyw to jest sprzęt dla prosów? Bo amator
    raczej nie będzie w stanie podłączyć ich do typowego smartfona. :-D A
    jest to możliwe w przypadku wielu kompaktów.

  • 5. Data: 2014-01-15 10:15:50
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 15-01-2014 09:50, JDX pisze:
    > Poza tym czy filtr UV lub statyw to jest sprzęt dla prosów? Bo amator
    > raczej nie będzie w stanie podłączyć ich do typowego smartfona. :-D A
    > jest to możliwe w przypadku wielu kompaktów.

    Ale smartfony rosną, miniaturyzacja postępuje, a ludzie używają jakichś
    instagramów. Poza tym amatorskie zdjęcia już dawno się zdewaloryzowały.
    Ot, zrobić, żeby się czymś pochwalić lub coś pokazać.
    Jak dla mnie te prognozy są całkiem sensowne.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 6. Data: 2014-01-15 10:17:32
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 15-01-2014 09:37, pwz pisze:
    > (...)

    Szkoda, że wyciąłeś wszystkie liczby. Jeśli Panasonic notuje spadek o
    40%, to wiedz, że coś się dzieje.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 7. Data: 2014-01-15 10:20:23
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-01-15 09:50, JDX pisze:

    > Poza tym czy filtr UV lub statyw to jest sprzęt dla prosów? Bo amator
    > raczej nie będzie w stanie podłączyć ich do typowego smartfona. :-D A
    > jest to możliwe w przypadku wielu kompaktów.

    Nie jesteś na bieżąco:
    http://www.sonymobile-sklep.pl/id826,akcesorium,stat
    yw_do_smartfona_spa_mk20m.html

    :-D

    Marek

  • 8. Data: 2014-01-15 14:21:03
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Marek napisał:

    > Nie jesteś na bieżąco:
    > http://www.sonymobile-sklep.pl/id826,akcesorium,stat
    yw_do_smartfona_spa_mk20m.html

    > :-D

    hehehe

    to czekamy na smartfony z optyczna stabilizacja obrazu ;)

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 9. Data: 2014-01-15 14:33:42
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-01-15 14:21, mr misio pisze:

    yw_do_smartfona_spa_mk20m.html

    > hehehe
    >
    > to czekamy na smartfony z optyczna stabilizacja obrazu ;)

    Ojjj.. Ty też nie jesteś na bieżąco :-D
    http://www.htc.com/pl/zoe/stabilization/

    Jeśli miałbym na coś czekać w smartfonach to na FF :-D

    Marek

  • 10. Data: 2014-01-15 14:37:40
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-01-15 14:33, Marek pisze:

    > Jeśli miałbym na coś czekać w smartfonach to na FF :-D

    A czy nie lepiej byłoby dorobić telefon do lustrzanek? :-D Jedni
    trzymaliby lustrzankę przy oku a inni przy uchu :-D Mógłbyś też
    rozstawić aparat na statywie i pogadać sobie czekając na zachód słońca.
    Mam koncepcję na zdjęcie: facet rozmawiający ze statywem na tle
    zachodzącego słońca :-D

    Marek