  • 1. Data: 2014-01-13 08:39:31
    Temat: pierścienie makro
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    Witajcie,

    chciałem zakupić pierścienie do makro, żeby się trochę pobawić i jak
    zacząłem poszukiwania, to okazało się, że rozpiętość cenowa jest
    baaardzo duża. Czym różnią się pierścienie kenko za 800zł od takich z
    allegro za 200 (oczywiście metalowych)? W sumie to tylko powietrze... No
    chyba, że o czymś właśnie nie wiem.

    pozdr.

  • 2. Data: 2014-01-13 09:55:23
    Temat: Re: pierścienie makro
    Od: "PB" <p...@f...pl>

> [...]
    > duża. Czym różnią się pierścienie kenko za 800zł od takich z allegro za
    > 200 (oczywiście metalowych)? W sumie to tylko powietrze... No chyba, że o

    Pomijajac jakosc wykonania, to prawdopodobnie drozsze posiadaja
    styki do przenoszenia elektroniki (AF, EXIF itp).

    Pozdrowienia
    P.B.

  • 3. Data: 2014-01-13 10:09:06
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2014-01-13 09:55, PB pisze:

    > Pomijajac jakosc wykonania, to prawdopodobnie drozsze posiadaja
    > styki do przenoszenia elektroniki (AF, EXIF itp).
    >
    > Pozdrowienia
    > P.B.

    No zapomniałem o tym napisać. Oczywiście oba modele posiadają styki, oba
    są metalowe. Jedyna różnica, to Kenko jest Made in Japan, a pierścienie
    z allegro pewnie na 99,9% ChRL. Pytanie w dalszym ciągu, czy warto tyle
    dopłacić, bo jest coś o czym nie wiem, co tą cenę usprawiedliwia, czy
    nie ma to sensu i płaci się za markę? Bo w sumie jak miałbym wydać 800
    na pierścienie to wolałbym się rozglądać za używanym szkłem makro,
    chyba... Właśnie o to pytam.

    pozdr

  • 4. Data: 2014-01-13 10:15:24
    Od: Uncle Pete <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com>

    On 2014-01-13 08:39, twistedme wrote:
> [...]
    > baaardzo duża. Czym różnią się pierścienie kenko za 800zł od takich z
    > allegro za 200 (oczywiście metalowych)? W sumie to tylko powietrze... No

    Generalnie tańsze nie przenoszą funkcji z korpusu do obiektywu i z
    powrotem, to same bagnety na rurce. Czyli np. ostrość i przyslonę trzeba
    będzie ustawiać ręcznie (o ile obiektyw na to pozwala). Stopień
    "upośledzenia" takiego układu może być bardzo różny i zależeć od systemu
    i nawet od konkretnych korpusów i szkieł.

    O jaki dokładnie system chodzi, jaki masz korpus, jaki obiektyw chcesz
    podpiąć?

    Piotr

  • 5. Data: 2014-01-13 10:29:54
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2014-01-13 10:15, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > i nawet od konkretnych korpusów i szkieł.
    >
    > O jaki dokładnie system chodzi, jaki masz korpus, jaki obiektyw chcesz

    http://allegro.pl/kenko-zestaw-pierscieni-extension-
    tube-set-dg-do-c-i3801962929.html

    vs. np.

    http://allegro.pl/pierscienie-makro-metal-af-auto-z-
    automatyka-canon-i3848958750.html

    obiektyw np. 50mm, 1.8

    pozdr.

  • 6. Data: 2014-01-13 10:53:00
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > duża. Czym różnią się pierścienie kenko za 800zł od takich z allegro za
    > 200 (oczywiście metalowych)? W sumie to tylko powietrze... No chyba, że o

    Gdy kupowałem pierścienie kilka lat temu różnica była następująca:

    Kenko ma indywidualne sprężynki dociskające styki w każdym pierścieniu więc
    niezależnie od tego ile ich nakręcimy na aparat styki zawsze dobrze
    kontaktują.

    W tanich pierścieniach są zwykłe pręciki (dociskane sprężynami w korpusie
    aparatu), więc nakręcenie 2-3 pierścieni powoduje że minimalne błędy się
    kumulują i nie zawsze wszystkie styki dobrze kontaktują.

    Na zdjęciach z allegro które podałeś nie jestem w stanie zobaczyć jak jest w
    tym przypadku.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2014-01-13 11:00:24
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2014-01-13 10:53, Ergie pisze:
> [...]
    > błędy się kumulują i nie zawsze wszystkie styki dobrze kontaktują.
    >
    > Na zdjęciach z allegro które podałeś nie jestem w stanie zobaczyć jak

    O widzisz, dzięki za konkretną odpowiedź. Może ktoś z posiadaczy tych
    tańszych wypowie się, czy są jakieś problemy?

  • 8. Data: 2014-01-13 11:03:04
    Od: Uncle Pete <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com>

    > http://allegro.pl/kenko-zestaw-pierscieni-extension-
    tube-set-dg-do-c-i3801962929.html

    Na zdjęciu jakiś inny bagnet, nie Canona. Chyba Nikon.

    > http://allegro.pl/pierscienie-makro-metal-af-auto-z-
    automatyka-canon-i3848958750.html

    Te pierścienie są ze stykami, więc teoretycznie wszystko powinno działać.

    Piotr

  • 9. Data: 2014-01-13 11:09:10
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2014-01-13 11:03, Uncle Pete pisze:
> [...]
    automatyka-canon-i3848958750.html

    > Te pierścienie są ze stykami, więc teoretycznie wszystko powinno działać.

    W tytula napisane "do C", więc przypuszczam, że Canon.

    No właśnie teorię raczej znam, chciałem posłuchać zdania praktyków :)

  • 10. Data: 2014-01-13 11:57:49
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-01-13 11:09, twistedme pisze:

    > W tytula napisane "do C", więc przypuszczam, że Canon.
    >
    > No właśnie teorię raczej znam, chciałem posłuchać zdania praktyków :)

    W praktyce może być jeszcze problem z trzymaniem równoległości
    płaszczyzny bagnetu i czasami można dostać 'tilt' w gratisie :) Ale to
    już trzeba szukać opini na temat konkretnych modeli, wiadomo te droższe
    to większa szansa na bardziej precyzyjne wykonanie, ale jakiejś stałej
    reguły nie ma.

    --
    marcin