  • 61. Data: 2011-11-09 19:00:31
    Temat: Re: Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 9 Nov 2011 18:25:31 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Dlatego niektóre Cytryny miały hamulce przy skrzyni biegów a nie przy
    > kołach.

    Cytryny nie kojarzę, ale Alfa 75, niektóre Ferrari i chyba jakieś bolidy F1
    tak miały. Zaletą jest mniejsza masa nieresorowana i nie przenoszenie sił
    skrętnych hamowania przez zawieszenie.

    >I to wcale nie jest żart, niestety.

    Dlaczego niestety? Choć, może rzeczywiście: wymiana klocków, czy tarcz
    musiała być niecodziennym wyzwaniem :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 62. Data: 2011-11-09 19:09:21
    Temat: Re: ?lizgawka a hamulec reczny... na przód
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Michał Baszyński"

    > jaka przepustnica?
    > o diesla pytam ;-P

    Normalna, jak to w dieslu...z choinki spadłeś?

  • 63. Data: 2011-11-09 19:21:21
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Użytkownik "Michał Baszyński"

    > Normalna, jak to w dieslu...

    Przepustnica? Normalna? Jak to w dieslu?

    Jaka przepustnica? Od gaszenia silnika?

    > z choinki spadłeś?

    Chyba Ty...

    PS - na choinkę to jeszcze trochę czasu zostało...

  • 64. Data: 2011-11-09 19:27:21
    Od: The_EaGle <t...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Michał Baszyński"

    > Normalna, jak to w dieslu...z choinki spadłeś?

    LOL :)

    Ciągle mam nadzieje że żartujesz :)

    Rafał

  • 65. Data: 2011-11-09 19:28:22
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    > W moim przypadku dwukkrotnie to samo - pęknięcie przewodu hamulcowego
    > metalowego. Nie potrafię zrozumieć, dlaczego wstawiają stalowe
    > przewody :(

    A ten przewód to się jeszcze świecił z nowości, czy jednak chociażby na
    jakiś byle przeglądach informowali, że przewody hamulcowe zaczyna brać?
    Albo mechanik nie wspominał coś o tym? :)

    Bo nie chce mi się wierzyć, że jednego dnia wyglądają elegancko
    zakonserwowane od nowości, a drugiego pękają jak gdyby nic...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 66. Data: 2011-11-09 19:42:01
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-11-09 19:28, Dykus pisze:
> [...]
    > jakiś byle przeglądach informowali, że przewody hamulcowe zaczyna brać?
    > Albo mechanik nie wspominał coś o tym? :)

    Może taki mechanik, właściciel, bądź też "przeglądy"?

    > Bo nie chce mi się wierzyć, że jednego dnia wyglądają elegancko
    > zakonserwowane od nowości, a drugiego pękają jak gdyby nic...

    Twoja wiara ma dość duże wsparcie praktyczne ;)
    Przewód hamulcowy pękł mi raz (powiedzmy na 30 lat jazdy).
    W starej Warszawie. Dodatkowo pękł zdaje się nie tylko z racji wieku,
    a dodatkowo z racji niezamocowania go opaskami do tylnego mostu,
    co spowodowało jego dynamiczne skręcenia. Problem w tym, że Warszawa
    miała jednoobwodowy system hamulcowy, a nie jak samochody typu
    maluch/kwadrat, gdzie systemy były dwuobwodowe i padnięcie jednego
    nie kończyło się brakiem hamowania/wypryskaniem całego płynu
    hydraulicznego.

    BTW - układu hamulcowe starszych VW są podatne na korozję i w takich
    kilkunastoletnich golferach/paskach należy wymienić przewody sztywne.

  • 67. Data: 2011-11-09 20:30:06
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-11-09 08:27, krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] pisze:
    > Pewnie już niedługo będę miał okazję sprawdzić przydatność mojego C-fünf
    > do zabaw na śliskim, ale póki co napiszcie, proszę, czego można się w
    > tym względzie spodziewać po hamulcu ręcznym działającym na kola przednie.

    W Xantii II ktora mialem dzialal rewelacyjnie. Pomijajac niemoznosc
    zabaw i driftow, to same zalety:
    - zawsze mocno trzymal
    - hamulec awaryjny
    - brak naciagajacej sie linki
    - brak szczek i bebnow do wymiany

    --
    venioo
    GG:198909

  • 68. Data: 2011-11-09 20:43:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello P.B.,

    Wednesday, November 9, 2011, 7:00:31 PM, you wrote:

    > Cytryny nie kojarzę, ale Alfa 75, niektóre Ferrari i chyba jakieś bolidy F1
    > tak miały. Zaletą jest mniejsza masa nieresorowana i nie przenoszenie sił
    > skrętnych hamowania przez zawieszenie.

    A nie martwi Cię przenoszenie sił hamowania przez półosie i przeguby?
    To są siły klikakrotnie większe od sił, jakie występują przy
    napędzaniu małego Citroena...

    > Dlaczego niestety? Choć, może rzeczywiście: wymiana klocków, czy tarcz
    > musiała być niecodziennym wyzwaniem :-)

    Klocki bez problemu. Kłopotem mogłyby być tarcze ale nie miałem okazji
    tego obserwować.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 69. Data: 2011-11-09 20:49:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Dykus,

    Wednesday, November 9, 2011, 7:28:22 PM, you wrote:

    > A ten przewód to się jeszcze świecił z nowości, czy jednak chociażby na
    > jakiś byle przeglądach informowali, że przewody hamulcowe zaczyna brać?

    W drugim przypadku poinformowali ale było ciągle "w przyszłym
    miesiącu".
    W pierwszym przypadku (Polonez) pękło pod opaską mocującą przewód do
    półosi - prawdopodobnie drgania pomogły.

    W obu przypadkach przewody pękły przy gwałtownym przyhamowaniu ale o
    tym, że pekły dowiadywałem się dopiero przy hamowaniu kolejnym :(

    > Albo mechanik nie wspominał coś o tym? :)
    > Bo nie chce mi się wierzyć, że jednego dnia wyglądają elegancko
    > zakonserwowane od nowości, a drugiego pękają jak gdyby nic...

    I właśnie dlatego nie powinny być stalowe. Bo nie określisz ich
    trwałości w żaden sposób pod warstwą rdzy i brudu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 70. Data: 2011-11-09 23:08:05
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 09-11-2011 19:21, Artur Maśląg pisze:

    > Przepustnica? Normalna? Jak to w dieslu?
    > Jaka przepustnica? Od gaszenia silnika?

    Jeśli do gaszenia silnika to robi to samo co przepustnica w benzynie,
    zamyka dopływ powietrza.

    Pozdrawiam
    Paweł