  • 21. Data: 2009-03-03 09:57:27
    Temat: Re: Skutecznosc metod ostrzenia - pomiary
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
    > tablica testowa podswietlona diodami
    > led

    Jak zasilane są te diody?

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /niestety, humaniści bywają równie głupi jak umysły ścisłe/

  • 22. Data: 2009-03-03 10:09:44
    Od: j...@a...at

    > Owszem przy takim wspolczynniku "niepewnosci", wyniki mona se wsadzic...

    co to jest wspolczynnik niepewniosci ?
    ca masz na mysli ?

    > Nie zartuj sobie.

    Gotfrid ma racje

    Pomiary rozdzielczosci tzw testy obiektywow , ktore mozna masowo
    znalezc w sieci wcale nie sa testami obiektywow !!

    musze to podkreslic wyraznie to NIE SA TESTY OBIEKTYWOW.

    to co wiekszosc nazywa testem obiektywu ( np optyczni ale i inni tez )
    to w istoscie pomiar rozdzielczosci OBRAZU zrobionego przy uzyciu
    konkretnego obiektywu i aparatu - Ten sam obiektyw ma zupelnie inna
    rozdzielczosc niz to wykazaju prezentowane pomiary - gdyz mierza one
    cos innego.

    Zwracam rowniez uwage ze testerzy sprzetu nie maja szansy niczego
    skalibrowac , to ca staraja sie pomierzyc to najwyzsza rozdzielczosc
    obrazu jaka sie im uda stwierdzic. Ale to nie ma nic wspolnego z
    kalibracja.

    Wynikiem takich pomiarow jest wykres ( krzywa ) najwyzszej pomierzonej
    rozdzielczosci w funkcji przyslony ale to nie jest KRZYWA
    KALIBRACJI !!!

    Ktos rzucil tutaj haslo kalibracja - a ze slowo brzmi egzotycznie no
    wiec chetnie sie je uzywa.
    POza bardzo nielicznymi wyjatkami ( niektore laboratoria w niemczech ,
    ktore mierza skuteczniosc af przyznaja , ze oddaja czasami przed
    pomiarami sprzed do kalibracji ) nikt nie kalibruje sprzetu -
    najczesciej internetowi testerzy dysponuja sprzetem wypozyczonym.

    I Chce Cie uspokoic . C50d daje mozliwosc kalibracji AF - co
    oczywiscie przed pomiarami najpierw robie.

    Do kazdego pomierzonego obiektywu konieczna byla kalibracja -
    poprawka na AF - miejscami calkiem duza.

    Taka krzywa kalibracji AF pokaze przy nastepnym obiektywie - wyniki sa
    rzeczywiscie wstrzasajace - sadze ze nie jest to przypadek wyjatkowy ,
    czy jednostkowy. Rewiduje nasz obiegowy poglad na prace af.

    > Glupoty opowiadasz i tyle.

    test w wezykime i statywem ma sens jesli ktos stara sie pomierzyc
    najwyzsza mozliwa rozdzielczosc - stara sie osiagnac idealne
    ostrzenie.

    W moich pomiarach mierze rzeczywista rozdzielczosc obrazu osiagnieta
    za pomoca AF - nie jest to rozdzielczosc maksymalna . Ale na podstawie
    wynikow mozna wyliczyc rozdzielczosc maksymalna , z tym ze nie ona
    jest celem moich poszukiwan. Jej nie jestem w stanie podniesc , na
    podstawie wlasnych pomiarow jestem w stanie ograniczyc spadek
    rozdzielczosci.
    Aby zastosowac jakies srodki zaradcze konieczna jest trafna diagnoza.
    Slowem wyniki pomiarow daja wymierne i konkretne wskazowki jak sie
    poslugiwac AF aby ograniczyc wplyw jego nieprecyzyjnej pracy..

    Kto bedzie chcial to sie zastanowi i moze skorzysta , kto bedzie
    chcial to moze nie przyjac do wiadomosci.

    XXX

  • 23. Data: 2009-03-03 10:13:01
    Od: j...@a...at

    On 3 Mrz., 10:57, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Jak zasilane są te diody?
    >
    > --
    > pozdrawia Adam
    > różne takie tam:www.smialek.prv.pl
    > /niestety, humaniści bywają równie głupi jak umysły ścisłe/

    z ogniwa mikrojadrowego

  • 24. Data: 2009-03-03 10:33:05
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:

    > z ogniwa mikrojadrowego

    Jako pracownik naukowy powinieneś sobie zdawać sprawę, że testy
    autofocusa mają sens wyłącznie przy oświetleniu stałym. W praktyce
    większość ambitniejszych lampek led zasilanych jest impulsowo.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /prostytutka to na przykład kucharz, co reklamuje knorra życząc wesołych
    świąt/

  • 25. Data: 2009-03-03 10:39:18
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Jako pracownik naukowy powinieneś sobie zdawać sprawę, że testy
    > autofocusa mają sens wyłącznie przy oświetleniu stałym. W praktyce
    > większość ambitniejszych lampek led zasilanych jest impulsowo.

    Co sobie będziemy żałować - dla zapewnienia powtarzalności testujemy AF
    na hologramie.
    Oczywiście hologram wygenerowany komputerowo i naświetlony (niestety) na
    slajdzie.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 26. Data: 2009-03-03 10:51:51
    Od: j...@a...at

    On 3 Mrz., 11:33, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > pozdrawia Adam
    > różne takie tam:www.smialek.prv.pl
    > /prostytutka to na przykład kucharz, co reklamuje knorra życząc wesołych

    chce Cie uspokoic , ze uzywam oswietlenia ciaglego , to ktore mam nie
    jest zasilane impulsowo.
    Z tego powodu nie uzywam nawet zwyklego zasilacza sieciowego , w
    ktorym najczesciej stosuje sie tylko jedna ( czasem dwie) diode
    prostujaca.
    Zasilam jak napisalem z baterii - zrodla pradu stalego.

  • 27. Data: 2009-03-03 10:57:08
    Od: j...@a...at

    On 3 Mrz., 11:51, j...@a...at wrote:

> [...]
    > prostujaca.
    > Zasilam jak napisalem z  baterii - zrodla pradu stalego.- Zitierten Text ausblenden

    a wlasciwie ew impulsowsc tego swiatla nie mialaby znaczenia dla pracy
    af - istnieje przeciez i tak oswietlenie naturalne , ktore wystrcza do
    pracy af.
    stosuje podswietlanie zeby zapewnic stale warunki pracy af
    ( jasnosc ) i lepiej moc widziec tablice.
    Nawet gdyby bylo impulsowe nie powinno miec to wiekszego znaczenia -
    ale aby uprzedzic ew dyskusje nie calkiem na temat - nie jest
    impulsowe.

    XXX

  • 28. Data: 2009-03-03 14:45:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
    > Nawet gdyby bylo impulsowe nie powinno miec to wiekszego znaczenia -

    Ale może, gdy zbliżysz się do wielokrotności częstotliwości pracy układu
    af, zdudni się i zacznie wariować albo po prostu straci powtarzalność.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie każdy cieć to cieć, nie każdy prezydent to prezydent.../

  • 29. Data: 2009-03-03 19:07:00
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Użytkownik wrote:

    > co to jest wspolczynnik niepewniosci ?
    > ca masz na mysli ?

    STATYW BYŁ CZY ROIBIŁEŚ Z RĘKI!?

    > Gotfrid ma racje

    Jaaaasssnnneeeeee... testujesz swoja reke czy działanie AF?

    > Pomiary rozdzielczosci tzw testy obiektywow , ktore mozna masowo
    > znalezc w sieci wcale nie sa testami obiektywow !!

    No np. te twoje testy AF nie sa testami AF.

> [...]
    > konkretnego obiektywu i aparatu - Ten sam obiektyw ma zupelnie inna
    > rozdzielczosc niz to wykazaju prezentowane pomiary - gdyz mierza one

    Czesto tak jest, iż mierzac rożne rzeczy, uzyskujemy różne wyniki. Jakoś
    mnie to nie zaskakuje bardzo.

> [...]
    > skalibrowac , to ca staraja sie pomierzyc to najwyzsza rozdzielczosc
    > obrazu jaka sie im uda stwierdzic. Ale to nie ma nic wspolnego z

    Widze ze rozwijasz watek na manowce?

    > Wynikiem takich pomiarow jest wykres ( krzywa ) najwyzszej pomierzonej
    > rozdzielczosci w funkcji przyslony ale to nie jest KRZYWA
    > KALIBRACJI !!!

    Krzywa kalibracji? O jaaaaaaa...

> [...]
    > pomiarami sprzed do kalibracji ) nikt nie kalibruje sprzetu -
    > najczesciej internetowi testerzy dysponuja sprzetem wypozyczonym.

    Wow, i jeszcze przypomniało mi się (tez a'propos), ze królowa Bona umarła.

    > I Chce Cie uspokoic . C50d daje mozliwosc kalibracji AF - co
    > oczywiscie przed pomiarami najpierw robie.

    Ooooo swietnie to jest dodatkowy wspolczynnik niepewnosci.

    > Do kazdego pomierzonego obiektywu konieczna byla kalibracja -
    > poprawka na AF - miejscami calkiem duza.

    Kup dalmierzowca - Twoje problemy z AF w SLR mnie normalnie przerazaja.

    > Taka krzywa kalibracji AF pokaze przy nastepnym obiektywie - wyniki sa
    > rzeczywiscie wstrzasajace - sadze ze nie jest to przypadek wyjatkowy ,
    > czy jednostkowy. Rewiduje nasz obiegowy poglad na prace af.

    Nasz? Wasz jest wiecej? Olaboga!

    > test w wezykime i statywem ma sens jesli ktos stara sie pomierzyc
    > najwyzsza mozliwa rozdzielczosc - stara sie osiagnac idealne
    > ostrzenie.

    NIEPRAWDA.

    > W moich pomiarach mierze rzeczywista rozdzielczosc obrazu osiagnieta
    > za pomoca AF - nie jest to rozdzielczosc maksymalna . Ale na podstawie

    To jeszcze podaj wspolczynnik "gibniecia" dla poszczegolnych klatek.

    > wynikow mozna wyliczyc rozdzielczosc maksymalna , z tym ze nie ona

    O to ciekawe! Na podstawie N (gdzie N pewnie jest <10) roznie "gibnietych"
    klatek mozna stwierdzic o wlasciwosciach klatki dobrej?! Taaaaaaa...
    jasne...

> [...]
    > Slowem wyniki pomiarow daja wymierne i konkretne wskazowki jak sie
    > poslugiwac AF aby ograniczyc wplyw jego nieprecyzyjnej pracy..

    Obawiam sie, iz Twoje wnioski beda mialy podobna wartosc do testów.

    > Kto bedzie chcial to sie zastanowi i moze skorzysta , kto bedzie
    > chcial to moze nie przyjac do wiadomosci.

    ;-) ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 30. Data: 2009-03-03 19:38:01
    Od: arti <t...@p...onet.pl>

    On 3 Mar, 10:38, j...@a...at wrote:

    > Jesli pytasz serio to :
    > zdjecia ostrzone wszystkie z reki , naswietlanie flashem

    No i jaka mozemy miec pewnosc, ze np. patrzac przez matowke nie
    chwiejesz sie a ostrzac na LV stoisz nieruchomo? :)