    From: j...@a...at
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Skutecznosc metod ostrzenia - pomiary
    Date: Tue, 3 Mar 2009 02:09:44 -0800 (PST)

    > Owszem przy takim wspolczynniku "niepewnosci", wyniki mona se wsadzic...

    co to jest wspolczynnik niepewniosci ?
    ca masz na mysli ?

    > Nie zartuj sobie.

    Gotfrid ma racje

    Pomiary rozdzielczosci tzw testy obiektywow , ktore mozna masowo
    znalezc w sieci wcale nie sa testami obiektywow !!

    musze to podkreslic wyraznie to NIE SA TESTY OBIEKTYWOW.

    to co wiekszosc nazywa testem obiektywu ( np optyczni ale i inni tez )
    to w istoscie pomiar rozdzielczosci OBRAZU zrobionego przy uzyciu
    konkretnego obiektywu i aparatu - Ten sam obiektyw ma zupelnie inna
    rozdzielczosc niz to wykazaju prezentowane pomiary - gdyz mierza one
    cos innego.

    Zwracam rowniez uwage ze testerzy sprzetu nie maja szansy niczego
    skalibrowac , to ca staraja sie pomierzyc to najwyzsza rozdzielczosc
    obrazu jaka sie im uda stwierdzic. Ale to nie ma nic wspolnego z
    kalibracja.

    Wynikiem takich pomiarow jest wykres ( krzywa ) najwyzszej pomierzonej
    rozdzielczosci w funkcji przyslony ale to nie jest KRZYWA
    KALIBRACJI !!!

    Ktos rzucil tutaj haslo kalibracja - a ze slowo brzmi egzotycznie no
    wiec chetnie sie je uzywa.
    POza bardzo nielicznymi wyjatkami ( niektore laboratoria w niemczech ,
    ktore mierza skuteczniosc af przyznaja , ze oddaja czasami przed
    pomiarami sprzed do kalibracji ) nikt nie kalibruje sprzetu -
    najczesciej internetowi testerzy dysponuja sprzetem wypozyczonym.

    I Chce Cie uspokoic . C50d daje mozliwosc kalibracji AF - co
    oczywiscie przed pomiarami najpierw robie.

    Do kazdego pomierzonego obiektywu konieczna byla kalibracja -
    poprawka na AF - miejscami calkiem duza.

    Taka krzywa kalibracji AF pokaze przy nastepnym obiektywie - wyniki sa
    rzeczywiscie wstrzasajace - sadze ze nie jest to przypadek wyjatkowy ,
    czy jednostkowy. Rewiduje nasz obiegowy poglad na prace af.

    > Glupoty opowiadasz i tyle.

    test w wezykime i statywem ma sens jesli ktos stara sie pomierzyc
    najwyzsza mozliwa rozdzielczosc - stara sie osiagnac idealne
    ostrzenie.

    W moich pomiarach mierze rzeczywista rozdzielczosc obrazu osiagnieta
    za pomoca AF - nie jest to rozdzielczosc maksymalna . Ale na podstawie
    wynikow mozna wyliczyc rozdzielczosc maksymalna , z tym ze nie ona
    jest celem moich poszukiwan. Jej nie jestem w stanie podniesc , na
    podstawie wlasnych pomiarow jestem w stanie ograniczyc spadek
    rozdzielczosci.
    Aby zastosowac jakies srodki zaradcze konieczna jest trafna diagnoza.
    Slowem wyniki pomiarow daja wymierne i konkretne wskazowki jak sie
    poslugiwac AF aby ograniczyc wplyw jego nieprecyzyjnej pracy..

    Kto bedzie chcial to sie zastanowi i moze skorzysta , kto bedzie
    chcial to moze nie przyjac do wiadomosci.

    XXX