  • 1. Data: 2009-02-28 10:24:55
    Temat: [m4/3] Zgodność w dół.
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Pisze się o możliwości podpięcia do Lumixa G1 obiektywów 4/3 (ot choćby test
    na www.fotografuj.pl), ale ciekawe czy jest (będzie)mozliwośc podpięcia
    obiektywów m4/3 do takich lustrzanek jak e-410/e-420? Użytkownicy mogli by
    zyskać obiektywy ze stabilizacją w rozsądnej cenie.
    --------------
    Niezależny Portal Żar: http://zary.info/
    Największe żarskie forum dyskusyjne:
    ZlikwidujMY lubuskie!: http://lubuskie.blogspot.com/
    Liceum Ogólnokształcące im. S. Banacha: http://www.lozagan.pl/

  • 2. Data: 2009-02-28 10:44:00
    Temat: Re: [m4/3] Zgodność w dół.
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Rabbit McCroolick pisze:
> [...]
    > obiektywów m4/3 do takich lustrzanek jak e-410/e-420? Użytkownicy mogli by
    > zyskać obiektywy ze stabilizacją w rozsądnej cenie.

    Po zastosowaniu przejściówki z układem optycznym. W innym przypadku
    będzie to obiektyw tylko do makrofotografii.
    Co do zgodności z 4/3 też jest mizerna. Przeczytałem test na
    fotografuj.pl. Zgodność szkieł z systemu 4/3 jest niepełna. Autofokus
    działa tylko w 7 szkłach, do tego tylko w trybie AF-S, jeśli dobrze
    pamiętam. Generalnie bardzo ostygłem po tym artykule. Te 4/3 to żaden
    standard, który miał być dostępny dla wszystkich, tylko następny system.
    To ja już mam większą zgodność w Pentaksie niż m4/3 z 4/3.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 3. Data: 2009-02-28 11:03:43
    Temat: Re: Zgodność w dół.
    Od: j...@a...at

    On 28 Feb., 11:24, "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl> wrote:
> [...]
    > obiektywów m4/3 do takich lustrzanek jak e-410/e-420? Użytkownicy mogli by
    > zyskać obiektywy ze stabilizacją w rozsądnej cenie.

    m4/3 do 4/3 nie bedzie podchodzil
    4/3 do m4/3 poprzez przejscoiowke - mozna kupic ok 250 euro ale pewnie
    sa i tansze juz z tym ze czesc obiektywow np olka dziala z
    ograniczeniami dotyczacymi glownie AF.
    4/3 leici / panasona maja hulac bez ograniczen , choc rozne sa liczby
    kontaktow stykowych w tych systemach
    Olympus twierdzi ze to sprawa oprogramowania i da sie na przyszlosc
    poprawic.

  • 4. Data: 2009-02-28 11:09:04
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    j...@a...at pisze:
> [...]
    > kontaktow stykowych w tych systemach
    > Olympus twierdzi ze to sprawa oprogramowania i da sie na przyszlosc

    Im nowszy system tym mniejsza zgodność pomiędzy, wbrew temu co deklarują
    producenci. Za czasów m42 - to była zgodność! ;)
    (tak pół żartem pół serio)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 5. Data: 2009-02-28 11:25:30
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze "Paweł W.":

    > Im nowszy system tym mniejsza zgodność pomiędzy, wbrew temu co deklarują
    > producenci. Za czasów m42 - to była zgodność! ;)

    Ta, szczególnie jak się przykręciło Takumara do Zenita :/

  • 6. Data: 2009-02-28 11:25:33
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Rzecze "Paweł W.":

    > Ta, szczególnie jak się przykręciło Takumara do Zenita :/

    ???

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 7. Data: 2009-02-28 11:36:28
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze "Paweł W.":

    > ???

    Niektóre Takumary miały taki mały sprężynujący bolec który przy wkręcaniu
    wpadał w śruby mocujące gwint w Zenicie i po zakleszczeniu całości trzeba
    było rozkręcać cały obiektyw żeby się do niego dostać i odblokować. U mnie
    *na szczęście* ten bolec był chyba uszkodzony, bo nie sprężynował, i po
    kilku godzinach udało się go schować bez rozkręcania.