  • 11. Data: 2014-06-20 13:21:03
    Temat: Re: Skręt na skrzyżowaniu - który pas zajmujemy po skręcie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Jun 2014, masti wrote:

    > nic po za tym, że od tej ilości pasów robi się na skrzyżowaniach mętlik.

    Ale to jest poza przedmiotem dyskusji :)

    > Chyba, że sie je robi tylko dla wybranych kierunków ruchu jak np. tu
    > http://goo.gl/maps/roQNI
    > lewostkręt jadąc od południa. Akurat tu gugiel trafił jak były trochę
    > pościerane :)

    :)
    W zupełności wystarczy do unaocznienie zastrzeżenia Johna.
    To nie jest tak, że skręcający ZAWSZE ma swobodny wybór, to jest tylko
    by default.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2014-06-21 00:45:52
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Gotfryd Smolik news wydumał(a) w
    news:Pine.WNT.4.64.1406201316160.3984@quad :
> [...]
    > W zupełności wystarczy do unaocznienie zastrzeżenia Johna.
    > To nie jest tak, że skręcający ZAWSZE ma swobodny wybór, to jest tylko

    Nie do końca się zgodzę. Jesli są wymalowane linie ciągłe to przepis nie
    pozwala na ich przekraczanie, natomiast nadal jest możliwość zajecia
    dowolnego pasa (z możliwych) to jak z wyborem każdego zestawu smku lodów w
    lodziarni. Masz wybór i możesz wybrac każdy ale dostępne są tylko
    truskawkowe :) Chodzi glównie o to, aby trzymać się logiki i nie tworzyć
    bzdurnych systemów do łamania przepisów :)
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 13. Data: 2014-06-21 01:32:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "masti" <g...@t...hell> wrote in message news:lo0pqu$8aj$3@dont-email.me...
> [...]
    > http://goo.gl/maps/roQNI
    > lewostkręt jadąc od południa. Akurat tu gugiel trafił jak były trochę

    Swoją drogą ten obrazek jest doskonałą ilustracją do mojego pytania.
    Zauważcie, że jadący z południowego zachodu i skręcający w lewo
    jadą jednocześniej z tymi z naprzeciwka, co skręcają w prawo, i ładnie
    się tasują na odpowiednich pasach...
    Tymczasem z technicznego punktu widzenia skręcający w lewo
    powinni poczekać aż ten mały biały pod latarnią, dostarczak za nim
    i długi autobus z żółtym dachem skręcą sobie i dopiero potem oni
    mogli skręcać w lewo. W końcu autobus mógłby wziąć duży zamach
    przy skręcie w prawo i wylądować sobie za skrzyżowaniem po
    manewrze skrętu w prawo na lewym skrajnym ze swych trzech pasów...
    I wtedy te 4-5 osobówek skręcających w lewo miałoby problemy :-)

    A więc czy na obrazku widać jakąś grzeczność kierowców czy
    stosują się do jakichś przepisów na tym właśnie skrzyżowaniu?

  • 14. Data: 2014-06-21 08:46:48
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 20 Jun 2014 18:32:02 -0500 osobnik zwany Pszemol
    napisał:

> [...]
    >
    > A więc czy na obrazku widać jakąś grzeczność kierowców czy stosują się
    > do jakichś przepisów na tym właśnie skrzyżowaniu?

    jadący w lewo mają zielone światłá kierunkowe. da białe plus autobus
    skręcające w prawo mają zieloną strzałkę. Więc muszą ustąpić pierwszeństwa
    tak to wygląda od strony autobusu
    http://goo.gl/maps/Ie26F

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 15. Data: 2014-06-21 13:42:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "masti" <g...@t...hell> wrote in message news:lo39oo$pin$1@dont-email.me...

    > jadący w lewo mają zielone światłá kierunkowe. da białe plus autobus
    > skręcające w prawo mają zieloną strzałkę. Więc muszą ustąpić pierwszeństwa
    > tak to wygląda od strony autobusu
    > http://goo.gl/maps/Ie26F

    Acha, czyli dzięki sygnalizacji świetlnej, skręcający w prawo, którzy
    normalnie mieliby pierwszeństwo, ustępują skręcającym w lewo
    nadjeżdzającym z naprzeciwka...
    Czyli jest niby odwrotnie niż byłoby bez sygnalizacji zielonego skrętu
    w lewo ale generalnie jest tak samo jak sygnalizowałem: jedni na
    drugich nie czekają, co widać na obrazku z góry, ale jadą sortując
    się na pasy odpowiadające kierunkom skąd skręcają... :-)

  • 16. Data: 2014-06-21 14:22:45
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 21 Jun 2014 06:42:57 -0500 osobnik zwany Pszemol
    napisał:

> [...]
    > nie czekają, co widać na obrazku z góry, ale jadą sortując się na pasy
    > odpowiadające kierunkom skąd skręcają... :-)

    tak. zwłasza, że skręcający w prawo mają swój pas. Co prawda za chwilę
    jest tam przystanek autobusowy ale na tym kierunku ruch nie jest
    specjalnie duży.

  • 17. Data: 2014-06-21 15:29:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "masti" <g...@t...hell> wrote in message news:lo3tel$pin$11@dont-email.me...

    > tak. zwłasza, że skręcający w prawo mają swój pas. Co prawda za chwilę
    > jest tam przystanek autobusowy ale na tym kierunku ruch nie jest
    > specjalnie duży.

    Szkoda że nie ma przepisów jasno to klaryfikujących, że jak skręcasz
    w prawo w dwu- lub więcej-pasową jezdnię to masz się znaleźć na
    skrajnie prawym pasie, aby zrobić miejsce dla skręcających w tym
    samym w lewo czasie samochodów nadjeżdzających z naprzeciwka...

    To samo obowiązywałoby przy skręcaniu w lewo w dwu- lub więcej
    niż dwupasową jezdnię: powinieneś wylądować na skrajnie lewym pasie.

    Ograniczyłoby to czas czekania i upłynniło ruch. W sytuacji gdy
    skręcający w prawo, mający pierwszeństwo ruchu przecież, ma
    dowolność wylądowania nawet na lewym pasie ten kierowca co
    skręca w lewo i nie ma akurat specjalnej sygnalizacji świetlnej
    na skrzyżowaniu otwierającej dla niego wyraźnie skręt w lewo,
    musi grzecznie czekać na wszystkie samochody z naprzeciwka
    skręcające w prawo...

  • 18. Data: 2014-06-21 15:34:20
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 21 Jun 2014 08:29:57 -0500 osobnik zwany Pszemol
    napisał:

> [...]
    > dla niego wyraźnie skręt w lewo, musi grzecznie czekać na wszystkie
    > samochody z naprzeciwka skręcające w prawo...

    takie przepisy były przez wiele lat. Zniknęły kilka lat temu przy którejś
    nowelizacji PoRD

  • 19. Data: 2014-06-21 15:55:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "masti" <g...@t...hell> wrote in message news:lo41ks$pin$13@dont-email.me...

    > takie przepisy były przez wiele lat.
    > Zniknęły kilka lat temu przy którejś nowelizacji PoRD

    No właśnie coś mi tak świtało że chyba za moich czasów tak uczono
    na kursach prawa jazdy... Możesz mi to jakoś przybliżyć? Co to za paragraf?
    Kiedy go zniwelowano?

    Bardzo mi to przeszkadza podczas jazdy w USA, bo tu jest "wolna amerykanka"
    na drogach, cenią sobie bardzo ludzie "wolność wyboru pasa", często widzę
    jak ktoś skręcając w prawo z podporządkowanej robi łuczek i ląduje na lewym
    pasie, dwupasowej jezdni na drodze głównej albo - co już przerasta moje
    wyobrażenie o skrajnie samolubnym zachowaniu - przy skręcie w lewo z takiej
    drogi podporządkowanej często widzę ludzi w połowie manewru, blokujących
    dwa prawe pasy bo sobie czekają na miejsce na dokończenie skrętu w lewo!!!
    Nikt na nich nie trąbi, dwa pasy zablokowane grzecznie czekają na takiego
    nieudacznika, aż sobie biedak przejedzie... Dla mnie to jest katorga
    psychiczna :-)
    Wytłumaczono mi tu że jak byś im wjechał w drzwi, tak edukacyjnie, :-) to
    jeszcze dostaniesz mandat że spowodowałeś kolizję/wypadek niepotrzebnie...
    :-)))

    Mnóstwo jest w USA skrzyżowań dróg o równej ważności, gdzie masz po dwa
    pasy w każdym kierunku, na obu drogach po czterech stronach skrzyżowania.
    Często nie ma wydzielonych pasów ani do jazdy w prawo ani do jazdy w lewo.
    Światła dają Ci na chwilę zieloną strzałkę W LEWO na końcu fazy czerwonego
    aby puścić parę samochodów skręcających w lewo przed otwarciem reszty
    skrzyżowania. Ale taka strzałka szybko się kończy i zaświeca się zielone z
    obu
    kierunków, czyli skręcający w lewo musi czekać. Albo w ogóle jako pierwszy
    samochód na lewym pasie stoi ktoś kto akurat jedzie prosto więc nie da innym
    skorzystać z tej chwilowej strzałki w lewo, tym kierowcom stojącym za nim...

    No i właśnie tu by się przydał przepis który pamiętam z Polski, który nakaże
    skręcającym w prawo lądować na prawym pasie a skręcającym w lewo
    lądować na lewym pasie... ale w USA nie ma niestety takiego przepisu... :-((

    Dawałem tu kolegom Polskę jako dobry przykład, ale widzę że już się
    i w Polsce zmieniło, na gorsze :-((

  • 20. Data: 2014-06-21 15:59:01
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 21 Jun 2014 08:55:44 -0500 osobnik zwany Pszemol
    napisał:

    > No właśnie coś mi tak świtało że chyba za moich czasów tak uczono na
    > kursach prawa jazdy... Możesz mi to jakoś przybliżyć? Co to za paragraf?
    > Kiedy go zniwelowano?

    tak z głowy nie pamiętam, ale na pewno zmiana była kilka-kilkanaście lat
    temu. Niestety nasi posłowie uwielbiają grzebać w PoRD bo wydaje im się,
    że się znają :)

    Trzebaby przekopać nowelizacje wstecz :(