  • 1. Data: 2014-06-16 21:38:31
    Temat: Kto pomoże w diagnozie ix35?
    Od: Marvin <n...@s...com>

    Witam,

    Mam problem z ustaleniem usterki w samochodzie. Jest ona na tyle
    nietypowa, że nawet nie wiem gdzie szukać i od czego zacząć. Może ktoś
    coś takiego miał albo ma jakiś pomysł?

    Samochód to Hyundai ix35 2D, benzyna 2 litry, automat, 55 kkm i 3 lata
    na drogach. Kupiony jako nowy i na gwarancji jeszcze 2 lata!

    Mniej więcej rok temu pierwszy raz podczas jazdy samochodem szarpnęło
    dość silnie, odczucie było takie jakby ktoś innym autem stuknął mnie od
    tyłu swoim samochodem w mój. Lekko, ale charakterystycznie. Problem
    wystąpił jeden raz i potem nie powtórzył się z 2 miesiące. W sumie to
    nawet do końca nie wiedziałem o co wtedy chodziło, postawiłem na to że
    tylnym kołem najechałem na kamień.

    Od czasu do czasu problem się pojawia ponownie losowo i rzadko. Autem
    szarpnie i na tym koniec.

    Byłem w serwisie, żadnych błędów nie ma w komputerze. Przy serwisantach
    oczywiście auto działa doskonale, więc nie za bardzo wiadomo co mają szukać.

    W sumie to te szarpnięcie pojawiło się z 7-8 razy w ciągu roku. Ale
    cechą wspólną było to, że dzieje się to podczas jazdy na rondzie (tak!).
    Najsilniej, gdy przed rondem się zatrzymam, ruszę i przyspieszam jadąc
    po łuku. Na prostej nie stało się to nigdy.

    A pytam, bo póki samochód jest na gwarancji chciałbym wytropić buga i go
    usunąć.

    Any ideas?

    M.

  • 2. Data: 2014-06-16 21:52:11
    Temat: Re: Kto pomoże w diagnozie ix35?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Marvin pisze tak:

    > odczucie było takie jakby ktoś innym autem stuknął mnie od
    > tyłu swoim samochodem w mój

    no coś w skrzyni :)

    > dzieje się to podczas jazdy na rondzie (tak!). Najsilniej, gdy
    > przed rondem się zatrzymam, ruszę i przyspieszam jadąc po łuku

    To jeszcze wypróbuj takie rondo ale po angielsku.

    --
    Piter

    golf - nic nie póka nic nie stóka

  • 3. Data: 2014-06-16 22:17:51
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-06-16 21:38, Marvin pisze:
> [...]
    > po łuku. Na prostej nie stało się to nigdy.
    >

    > A pytam, bo póki samochód jest na gwarancji chciałbym wytropić buga i go

    To "szarpnięcie" to jest jakby popchnięcie, a nie przyhamowanie?

    Wygląda na problem z układem różnicowym - chwilowe blokowanie się, czyli
    tak, jakbyś na chwilę włączył blokadę mechanizmu różnicowego.

    Sprawdź magnes korka oleju w obudowie dyfra czy co tam jest.

    Jakie on ma przeniesienie napędu?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2014-06-17 00:08:15
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "Marvin" wydumał(a) w wiadomości ID news:lnnh3g$p22$1@speranza.aioe.org

    > Samochód to Hyundai ix35 2D, benzyna 2 litry, automat, 55 kkm i 3 lata na
    > drogach.
    > Any ideas?

    Podaj konkretnego linka do tego modelu :> Zawsze tak jest na grupie i nie wiem
    dlaczego? Ktoś podaje jakieś usterki, szczegółówo się rozpisuje a reszta grupy ma
    być wróżką i kombinować/wyliczać jaki rocznik i jaki konkretnie model :>

    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 5. Data: 2014-06-17 08:46:22
    Od: Marvin <n...@s...com>

    W dniu 2014-06-17 00:08, MichaelData(R) pisze:
> [...]
    > nie wiem dlaczego? Ktoś podaje jakieś usterki, szczegółówo się rozpisuje
    > a reszta grupy ma być wróżką i kombinować/wyliczać jaki rocznik i jaki

    Proszę bardzo:

    Takie coś

    http://auto.moto.pl/samochody/HYUNDAI/101792/ix35+2.
    0+GDI+Comfort+2WD+aut/p

  • 6. Data: 2014-06-17 08:47:59
    Od: Marvin <n...@s...com>

> [...]
    > tak, jakbyś na chwilę włączył blokadę mechanizmu różnicowego.
    >
    > Sprawdź magnes korka oleju w obudowie dyfra czy co tam jest.

    Szarpnięcie jest odczuwalne jako popchnięcie. Auto ma zwykły napęd na
    przód. Jest on sprzedawany na rynku w wersji 4D z napędem na wszystkie
    koła i blokadą, ale ten nie ma takiej opcji.

  • 7. Data: 2014-06-18 00:25:21
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    W dniu 2014-06-17 08:46, Marvin pisze:

    > Takie coś
    >
    > http://auto.moto.pl/samochody/HYUNDAI/101792/ix35+2.
    0+GDI+Comfort+2WD+aut/

    Wiesz co, nie wiem na ile ten silnik GDI jest podobny do oryginalnego
    GDI od Mitsubishi, ale w tamtych silnikach z końca lat 90-ych (Carisma,
    Space Star, Galant) takie strzały w zadek były dość częstym zjawiskiem.
    Akurat moja Carisma była od tego wolna, ale wiele osób na forum o tym
    wspominało. Te silniki miały dwa tryby pracy - na normalnej mieszance i
    zubożonej. Przechodzenie z jednego trybu w drugi czasem właśnie wiązało
    się z takim szarpnięciem. Jak się tego pozbyć nie bardzo było wiadomo,
    taki urok tych silników. Nie bardzo tylko pasuje do tej teorii fakt, że
    dzieje się to na łuku. Jak chcesz zgłębić temat to zajrzyj na
    forum.mistumaniaki.pl

    --

    Pozdrawiam,
    Mumin