-
1. Data: 2014-06-16 21:38:31
Temat: Kto pomoże w diagnozie ix35?
Od: Marvin <n...@s...com>
Witam,
Mam problem z ustaleniem usterki w samochodzie. Jest ona na tyle
nietypowa, że nawet nie wiem gdzie szukać i od czego zacząć. Może ktoś
coś takiego miał albo ma jakiś pomysł?
Samochód to Hyundai ix35 2D, benzyna 2 litry, automat, 55 kkm i 3 lata
na drogach. Kupiony jako nowy i na gwarancji jeszcze 2 lata!
Mniej więcej rok temu pierwszy raz podczas jazdy samochodem szarpnęło
dość silnie, odczucie było takie jakby ktoś innym autem stuknął mnie od
tyłu swoim samochodem w mój. Lekko, ale charakterystycznie. Problem
wystąpił jeden raz i potem nie powtórzył się z 2 miesiące. W sumie to
nawet do końca nie wiedziałem o co wtedy chodziło, postawiłem na to że
tylnym kołem najechałem na kamień.
Od czasu do czasu problem się pojawia ponownie losowo i rzadko. Autem
szarpnie i na tym koniec.
Byłem w serwisie, żadnych błędów nie ma w komputerze. Przy serwisantach
oczywiście auto działa doskonale, więc nie za bardzo wiadomo co mają szukać.
W sumie to te szarpnięcie pojawiło się z 7-8 razy w ciągu roku. Ale
cechą wspólną było to, że dzieje się to podczas jazdy na rondzie (tak!).
Najsilniej, gdy przed rondem się zatrzymam, ruszę i przyspieszam jadąc
po łuku. Na prostej nie stało się to nigdy.
A pytam, bo póki samochód jest na gwarancji chciałbym wytropić buga i go
usunąć.
Any ideas?
M.
-
2. Data: 2014-06-16 21:52:11
Temat: Re: Kto pomoże w diagnozie ix35?
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Marvin pisze tak:
> odczucie było takie jakby ktoś innym autem stuknął mnie od
> tyłu swoim samochodem w mój
no coś w skrzyni :)
> dzieje się to podczas jazdy na rondzie (tak!). Najsilniej, gdy
> przed rondem się zatrzymam, ruszę i przyspieszam jadąc po łuku
To jeszcze wypróbuj takie rondo ale po angielsku.
--
Piter
golf - nic nie póka nic nie stóka
-
3. Data: 2014-06-16 22:17:51
Temat: Re: Kto pomoże w diagnozie ix35?
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2014-06-16 21:38, Marvin pisze:
> Witam,
>
> Mam problem z ustaleniem usterki w samochodzie. Jest ona na tyle
> nietypowa, że nawet nie wiem gdzie szukać i od czego zacząć. Może ktoś
> coś takiego miał albo ma jakiś pomysł?
>
> Samochód to Hyundai ix35 2D, benzyna 2 litry, automat, 55 kkm i 3 lata
> na drogach. Kupiony jako nowy i na gwarancji jeszcze 2 lata!
>
> Mniej więcej rok temu pierwszy raz podczas jazdy samochodem szarpnęło
> dość silnie, odczucie było takie jakby ktoś innym autem stuknął mnie od
> tyłu swoim samochodem w mój. Lekko, ale charakterystycznie. Problem
> wystąpił jeden raz i potem nie powtórzył się z 2 miesiące. W sumie to
> nawet do końca nie wiedziałem o co wtedy chodziło, postawiłem na to że
> tylnym kołem najechałem na kamień.
>
> Od czasu do czasu problem się pojawia ponownie losowo i rzadko. Autem
> szarpnie i na tym koniec.
>
> Byłem w serwisie, żadnych błędów nie ma w komputerze. Przy serwisantach
> oczywiście auto działa doskonale, więc nie za bardzo wiadomo co mają
> szukać.
>
> W sumie to te szarpnięcie pojawiło się z 7-8 razy w ciągu roku. Ale
> cechą wspólną było to, że dzieje się to podczas jazdy na rondzie (tak!).
> Najsilniej, gdy przed rondem się zatrzymam, ruszę i przyspieszam jadąc
> po łuku. Na prostej nie stało się to nigdy.
>
>
> A pytam, bo póki samochód jest na gwarancji chciałbym wytropić buga i go
> usunąć.
>
> Any ideas?
>
To "szarpnięcie" to jest jakby popchnięcie, a nie przyhamowanie?
Wygląda na problem z układem różnicowym - chwilowe blokowanie się, czyli
tak, jakbyś na chwilę włączył blokadę mechanizmu różnicowego.
Sprawdź magnes korka oleju w obudowie dyfra czy co tam jest.
Jakie on ma przeniesienie napędu?
--
Pozdrawiam.
Adam
-
4. Data: 2014-06-17 00:08:15
Temat: Re: Kto pomoże w diagnozie ix35?
Od: MichaelData(R) <s...@o...com>
"Marvin" wydumał(a) w wiadomości ID news:lnnh3g$p22$1@speranza.aioe.org
> Samochód to Hyundai ix35 2D, benzyna 2 litry, automat, 55 kkm i 3 lata na
> drogach.
> Any ideas?
Podaj konkretnego linka do tego modelu :> Zawsze tak jest na grupie i nie wiem
dlaczego? Ktoś podaje jakieś usterki, szczegółówo się rozpisuje a reszta grupy ma
być wróżką i kombinować/wyliczać jaki rocznik i jaki konkretnie model :>
--
Michael________
______/) /\ | /\
"Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR(R)(TM)
-
5. Data: 2014-06-17 08:46:22
Temat: Re: Kto pomoże w diagnozie ix35?
Od: Marvin <n...@s...com>
W dniu 2014-06-17 00:08, MichaelData(R) pisze:
> "Marvin" wydumał(a) w wiadomości ID news:lnnh3g$p22$1@speranza.aioe.org
>
>> Samochód to Hyundai ix35 2D, benzyna 2 litry, automat, 55 kkm i 3 lata
>> na drogach.
>> Any ideas?
>
> Podaj konkretnego linka do tego modelu :> Zawsze tak jest na grupie i
> nie wiem dlaczego? Ktoś podaje jakieś usterki, szczegółówo się rozpisuje
> a reszta grupy ma być wróżką i kombinować/wyliczać jaki rocznik i jaki
> konkretnie model :>
>
Proszę bardzo:
Takie coś
http://auto.moto.pl/samochody/HYUNDAI/101792/ix35+2.
0+GDI+Comfort+2WD+aut/p
-
6. Data: 2014-06-17 08:47:59
Temat: Re: Kto pomoże w diagnozie ix35?
Od: Marvin <n...@s...com>
> To "szarpnięcie" to jest jakby popchnięcie, a nie przyhamowanie?
>
> Wygląda na problem z układem różnicowym - chwilowe blokowanie się, czyli
> tak, jakbyś na chwilę włączył blokadę mechanizmu różnicowego.
>
> Sprawdź magnes korka oleju w obudowie dyfra czy co tam jest.
>
> Jakie on ma przeniesienie napędu?
>
>
Szarpnięcie jest odczuwalne jako popchnięcie. Auto ma zwykły napęd na
przód. Jest on sprzedawany na rynku w wersji 4D z napędem na wszystkie
koła i blokadą, ale ten nie ma takiej opcji.
M
-
7. Data: 2014-06-18 00:25:21
Temat: Re: Kto pomoże w diagnozie ix35?
Od: Mumin <m...@T...onet.pl>
W dniu 2014-06-17 08:46, Marvin pisze:
>
> Takie coś
>
> http://auto.moto.pl/samochody/HYUNDAI/101792/ix35+2.
0+GDI+Comfort+2WD+aut/
Wiesz co, nie wiem na ile ten silnik GDI jest podobny do oryginalnego
GDI od Mitsubishi, ale w tamtych silnikach z końca lat 90-ych (Carisma,
Space Star, Galant) takie strzały w zadek były dość częstym zjawiskiem.
Akurat moja Carisma była od tego wolna, ale wiele osób na forum o tym
wspominało. Te silniki miały dwa tryby pracy - na normalnej mieszance i
zubożonej. Przechodzenie z jednego trybu w drugi czasem właśnie wiązało
się z takim szarpnięciem. Jak się tego pozbyć nie bardzo było wiadomo,
taki urok tych silników. Nie bardzo tylko pasuje do tej teorii fakt, że
dzieje się to na łuku. Jak chcesz zgłębić temat to zajrzyj na
forum.mistumaniaki.pl
--
Pozdrawiam,
Mumin