eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySkręt na skrzyżowaniu - który pas zajmujemy po skręcie? › Re: Skręt na skrzyżowaniu - który pas zajmujemy po skręcie?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
    ber.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: masti <g...@t...hell>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Skręt na skrzyżowaniu - który pas zajmujemy po skręcie?
    Date: Sat, 21 Jun 2014 13:34:20 +0000 (UTC)
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 69
    Message-ID: <lo41ks$pin$13@dont-email.me>
    References: <lnt8ra$jgr$1@dont-email.me> <lnu4ue$270$1@usenet.news.interia.pl>
    <lnuer5$uf$1@mx1.internetia.pl> <lnvcm7$n4o$1@usenet.news.interia.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1406200146570.592@quad> <lo0pqu$8aj$3@dont-email.me>
    <lo2g8r$33t$1@dont-email.me> <lo39oo$pin$1@dont-email.me>
    <lo3r4a$78k$1@dont-email.me> <lo3tel$pin$11@dont-email.me>
    <lo41c6$gov$1@dont-email.me>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 21 Jun 2014 13:34:20 +0000 (UTC)
    Injection-Info: mx05.eternal-september.org;
    posting-host="9ee000675659d5ce4fa0c6539a41f01d";
    logging-data="26199";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX18WoJ5nYIpDvlX4ZNuiUte2"
    User-Agent: Pan/0.133 (House of Butterflies)
    Cancel-Lock: sha1:nrZkSK+upmx3ZixTjVmXC9pz7mw=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2536420
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia pięknego Sat, 21 Jun 2014 08:29:57 -0500 osobnik zwany Pszemol
    napisał:

    > "masti" <g...@t...hell> wrote in message
    > news:lo3tel$pin$11@dont-email.me...
    >>>>>> nic po za tym, że od tej ilości pasów robi się na skrzyżowaniach
    >>>>>> mętlik. Chyba, że sie je robi tylko dla wybranych kierunków ruchu
    >>>>>> jak np. tu http://goo.gl/maps/roQNI
    >>>>>> lewostkręt jadąc od południa. Akurat tu gugiel trafił jak były
    >>>>>> trochę pościerane :)
    >>>>>
    >>>>> Swoją drogą ten obrazek jest doskonałą ilustracją do mojego pytania.
    >>>>> Zauważcie, że jadący z południowego zachodu i skręcający w lewo jadą
    >>>>> jednocześniej z tymi z naprzeciwka, co skręcają w prawo, i ładnie
    >>>>> się tasują na odpowiednich pasach... Tymczasem z technicznego punktu
    >>>>> widzenia skręcający w lewo powinni poczekać aż ten mały biały pod
    >>>>> latarnią, dostarczak za nim i długi autobus z żółtym dachem skręcą
    >>>>> sobie i dopiero potem oni mogli skręcać w lewo. W końcu autobus
    >>>>> mógłby wziąć duży zamach przy skręcie w prawo i wylądować sobie za
    >>>>> skrzyżowaniem po manewrze skrętu w prawo na lewym skrajnym ze swych
    >>>>> trzech pasów... I wtedy te 4-5 osobówek skręcających w lewo miałoby
    >>>>> problemy :-)
    >>>>>
    >>>>> A więc czy na obrazku widać jakąś grzeczność kierowców czy stosują
    >>>>> się do jakichś przepisów na tym właśnie skrzyżowaniu?
    >>>>
    >>>>
    >>>> jadący w lewo mają zielone światłá kierunkowe. da białe plus autobus
    >>>> skręcające w prawo mają zieloną strzałkę. Więc muszą ustąpić
    >>>> pierwszeństwa tak to wygląda od strony autobusu
    >>>> http://goo.gl/maps/Ie26F
    >>>
    >>> Acha, czyli dzięki sygnalizacji świetlnej, skręcający w prawo, którzy
    >>> normalnie mieliby pierwszeństwo, ustępują skręcającym w lewo
    >>> nadjeżdzającym z naprzeciwka...
    >>> Czyli jest niby odwrotnie niż byłoby bez sygnalizacji zielonego skrętu
    >>> w lewo ale generalnie jest tak samo jak sygnalizowałem: jedni na
    >>> drugich nie czekają, co widać na obrazku z góry, ale jadą sortując się
    >>> na pasy odpowiadające kierunkom skąd skręcają... :-)
    >>
    >> tak. zwłasza, że skręcający w prawo mają swój pas. Co prawda za chwilę
    >> jest tam przystanek autobusowy ale na tym kierunku ruch nie jest
    >> specjalnie duży.
    >
    > Szkoda że nie ma przepisów jasno to klaryfikujących, że jak skręcasz w
    > prawo w dwu- lub więcej-pasową jezdnię to masz się znaleźć na skrajnie
    > prawym pasie, aby zrobić miejsce dla skręcających w tym samym w lewo
    > czasie samochodów nadjeżdzających z naprzeciwka...
    >
    > To samo obowiązywałoby przy skręcaniu w lewo w dwu- lub więcej niż
    > dwupasową jezdnię: powinieneś wylądować na skrajnie lewym pasie.
    >
    > Ograniczyłoby to czas czekania i upłynniło ruch. W sytuacji gdy
    > skręcający w prawo, mający pierwszeństwo ruchu przecież, ma dowolność
    > wylądowania nawet na lewym pasie ten kierowca co skręca w lewo i nie ma
    > akurat specjalnej sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu otwierającej
    > dla niego wyraźnie skręt w lewo, musi grzecznie czekać na wszystkie
    > samochody z naprzeciwka skręcające w prawo...


    takie przepisy były przez wiele lat. Zniknęły kilka lat temu przy którejś
    nowelizacji PoRD


    --
    Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: