eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySkręt na skrzyżowaniu - który pas zajmujemy po skręcie? › Re: Skręt na skrzyżowaniu - który pas zajmujemy po skręcie?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
    ber.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Skręt na skrzyżowaniu - który pas zajmujemy po skręcie?
    Date: Sat, 21 Jun 2014 08:55:44 -0500
    Organization: prywatna
    Lines: 1
    Message-ID: <lo42se$qid$1@dont-email.me>
    References: <lnt8ra$jgr$1@dont-email.me><lnu4ue$270$1@usenet.news.interia.pl>
    <lnuer5$uf$1@mx1.internetia.pl><lnvcm7$n4o$1@usenet.news.interia.pl><Pine.WNT.4.64.1406200146570.592@quad>
    <lo0pqu$8aj$3@dont-email.me><lo2g8r$33t$1@dont-email.me>
    <lo39oo$pin$1@dont-email.me><lo3r4a$78k$1@dont-email.me>
    <lo3tel$pin$11@dont-email.me><lo41c6$gov$1@dont-email.me>
    <lo41ks$pin$13@dont-email.me>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 21 Jun 2014 13:55:26 +0000 (UTC)
    Injection-Info: mx05.eternal-september.org;
    posting-host="3c94ec5b217c905569fd6a4ee672f91b";
    logging-data="27213";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1/2tW8q5djsoEu2rif7XVK5"
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
    In-Reply-To: <lo41ks$pin$13@dont-email.me>
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
    Importance: Normal
    Cancel-Lock: sha1:rWmal/hcNJ3vzBMz2mYjXMNWecQ=
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2536421
    [ ukryj nagłówki ]

    "masti" <g...@t...hell> wrote in message news:lo41ks$pin$13@dont-email.me...
    >> Szkoda że nie ma przepisów jasno to klaryfikujących, że jak skręcasz w
    >> prawo w dwu- lub więcej-pasową jezdnię to masz się znaleźć na skrajnie
    >> prawym pasie, aby zrobić miejsce dla skręcających w tym samym czasie
    >> w lewo samochodów nadjeżdzających z naprzeciwka...
    >>
    >> To samo obowiązywałoby przy skręcaniu w lewo w dwu- lub więcej niż
    >> dwupasową jezdnię: powinieneś wylądować na skrajnie lewym pasie.
    >>
    >> Ograniczyłoby to czas czekania i upłynniło ruch. W sytuacji gdy
    >> skręcający w prawo, mający pierwszeństwo ruchu przecież, ma dowolność
    >> wylądowania nawet na lewym pasie ten kierowca co skręca w lewo i nie ma
    >> akurat specjalnej sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu otwierającej
    >> dla niego wyraźnie skręt w lewo, musi grzecznie czekać na wszystkie
    >> samochody z naprzeciwka skręcające w prawo...
    >
    > takie przepisy były przez wiele lat.
    > Zniknęły kilka lat temu przy którejś nowelizacji PoRD

    No właśnie coś mi tak świtało że chyba za moich czasów tak uczono
    na kursach prawa jazdy... Możesz mi to jakoś przybliżyć? Co to za paragraf?
    Kiedy go zniwelowano?

    Bardzo mi to przeszkadza podczas jazdy w USA, bo tu jest "wolna amerykanka"
    na drogach, cenią sobie bardzo ludzie "wolność wyboru pasa", często widzę
    jak ktoś skręcając w prawo z podporządkowanej robi łuczek i ląduje na lewym
    pasie, dwupasowej jezdni na drodze głównej albo - co już przerasta moje
    wyobrażenie o skrajnie samolubnym zachowaniu - przy skręcie w lewo z takiej
    drogi podporządkowanej często widzę ludzi w połowie manewru, blokujących
    dwa prawe pasy bo sobie czekają na miejsce na dokończenie skrętu w lewo!!!
    Nikt na nich nie trąbi, dwa pasy zablokowane grzecznie czekają na takiego
    nieudacznika, aż sobie biedak przejedzie... Dla mnie to jest katorga
    psychiczna :-)
    Wytłumaczono mi tu że jak byś im wjechał w drzwi, tak edukacyjnie, :-) to
    jeszcze dostaniesz mandat że spowodowałeś kolizję/wypadek niepotrzebnie...
    :-)))

    Mnóstwo jest w USA skrzyżowań dróg o równej ważności, gdzie masz po dwa
    pasy w każdym kierunku, na obu drogach po czterech stronach skrzyżowania.
    Często nie ma wydzielonych pasów ani do jazdy w prawo ani do jazdy w lewo.
    Światła dają Ci na chwilę zieloną strzałkę W LEWO na końcu fazy czerwonego
    aby puścić parę samochodów skręcających w lewo przed otwarciem reszty
    skrzyżowania. Ale taka strzałka szybko się kończy i zaświeca się zielone z
    obu
    kierunków, czyli skręcający w lewo musi czekać. Albo w ogóle jako pierwszy
    samochód na lewym pasie stoi ktoś kto akurat jedzie prosto więc nie da innym
    skorzystać z tej chwilowej strzałki w lewo, tym kierowcom stojącym za nim...

    No i właśnie tu by się przydał przepis który pamiętam z Polski, który nakaże
    skręcającym w prawo lądować na prawym pasie a skręcającym w lewo
    lądować na lewym pasie... ale w USA nie ma niestety takiego przepisu... :-((

    Dawałem tu kolegom Polskę jako dobry przykład, ale widzę że już się
    i w Polsce zmieniło, na gorsze :-((


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: