eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetSerwis Asus i nieuwzględniona reklamacja
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 99

  • 51. Data: 2010-07-27 08:42:16
    Temat: Re: Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja
    Od: Karthoon <k...@g...com>

    On 26 Lip, 21:20, "Piotr M" <x...@x...xx> wrote:


    > Gdybym wiedział, że mnie obciążą kosztami, to bym go nie oddawał i  
    > naprawił ten kabel. No jeszcze żeby obciążali normalnymi kosztami  
    > "transportu". Np 10-20zł to też bym zaryzykował i go oddał. Ale ponad  
    > 50zł? To to leciało samolotem dookoła świata? A poza tym jak to idzie  
    > przez sklep, to przecież jest jeszcze taniej, bo jedzie razem np na jednej  
    > palecie itd itd. Jak dla mnie to podejrzana sprawa i mogę powiedzieć, że w  
    > mojej ocenie na obecną wiedzę ze na granicy jakiegoś złodziejstwa.
    >

    No to przecież masz - kurier w dwie strony to akurat wychodzi +- 42 pln


  • 52. Data: 2010-07-27 08:43:43
    Temat: Re: Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia 27 Jul 2010 10:33:23 +0200, januszek napisał(a):

    > Piotr M napisa?(a):
    >
    >> Oczywiście że nie. Istnieją wady produkcyjne lub złe rozwiązania
    >> konstrukcyjne, które wpływają później na pęknięcia i inne uszkodzenia
    >> mechaniczne. Oczywiście to są wyjątki.
    >
    > Skoro potrafisz uzasadnic wade produkcyjna tego sprzetu to lepsza droga
    > bylo zlozenie reklamacji na podstawie niezgodnosci z umowa u sprzedawcy
    > sprzetu.

    Ale obawiam się, że bez zrobionej na własny koszt ekspertyzy nie ma szansz
    na pozytywne załatwienie w takich warunkach.

    --
    Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"


  • 53. Data: 2010-07-27 08:45:43
    Temat: Re: Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja
    Od: Karthoon <k...@g...com>

    On 27 Lip, 09:16, Przemysław Ryk <p...@g...com> wrote:

    >
    > No nie wydaje mi się, że akurat poczta taniej wychodzi... W takim Merlinie
    > przy zamówieniu poniżej 99 zł przesyłka kurierem (w jedną stronę oczywiście)
    > kosztuje 11 zł, a pocztą - 12,50.

    A jak kupisz za XXX to w ogóle za free.
    Nie wpadłeś na to, że dopłacają do przesyłki bo zarabiają na sprzedaży?


  • 54. Data: 2010-07-27 08:50:11
    Temat: Re: Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja
    Od: Karthoon <k...@g...com>

    On 26 Lip, 21:35, "Piotr M" <x...@x...xx> wrote:
    > Dnia 26-07-2010 o 20:02:07 ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> napisał(a):
    >
    > > 1. kupiłeś go w sklepie czy wysyłkowo? jak w sklepie, to nie bardzo mają
    > > prawo wysyłać towar na Twój koszt. tzn mogą Ci powiedzieć ze ich zdaniem
    > > to uszkodzenie mechaniczne, ale przesądzające zdanie ma producent i
    > > jeśli żądasz jego opinni - to moze bedzie trzeba ponieść koszty równe: i
    > > tu pojawia sie cena. bez tego - nie płacisz.
    > > (dobrze ze do chin nie wysłali umyśłnym kurierem - bo byś musiał
    > > mieszkanie sprzedać zeby kuriera spłacić)
    >
    > Kupiony w sklepie. Zresztą to nie taki sklepik tylko ogólnopolska sieć  
    > salonów z notebookami Primakomp. I ten oddział krakowski też ma swój  
    > serwis (nie wiem jak inne). Ale sprawy Asusa odsyłają, nie mają umowy na  
    > robienie u siebie.
    >
    > A było to tak, że poszedłem oddałem i koniec. Czekałem na telefon i się  
    > nie doczekałem to dzwonie dziś. A gościu (w dziale serwisu i reklamacji)  
    > mówi, że reklamacja nie została uwzględniona przez Asus i w takim  
    > przypadku jestem obciążony kosztem transportu 40zł netto. Mówili że są 2  
    > miejsca w Polsce serwisowania Asus, jeden w Koszalinie i drugi, jak się  
    > nie mylę, to we Wrocławiu, i koszt transporu nieuwzględnionej reklamacji  
    > różni się między nimi o 2 zł, tzn w jednym 40 a w drugim 42 netto.
    >
    > ale żeby tego było mało (już nie pisałem o tym), to ten serwisant z tego  
    > dziłału mówi że ma odnotowane że próbowali skontaktować się ze mną (być  
    > może, nie wiem, nie istotne przecież), bo musieli w ciągu 2 dni dać  
    > odpowiedź Asusowi czy mają odsyłać ten zasilacz czy utylizować. No i ten  
    > serwisant podjął za mnie decyzję aby utylizować.
    >
    > Ogólnie ten serwis i sklep robi pozytywne wrażenie. Dają zastępcze laptopy  
    > t i różne inne jak oddaje się na reklamacje gwarancyjną i nie tylko, ale  
    > to jakieś dziwne jest nie?
    >

    W tym wypadku spróbowałbym wyegzekwować to od sklepu.


  • 55. Data: 2010-07-27 09:16:51
    Temat: Re: Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 27 Jul 2010 10:25:06 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    >> No nie wydaje mi się, że akurat poczta taniej wychodzi... W takim Merlinie
    >> przy zamówieniu poniżej 99 zł przesyłka kurierem (w jedną stronę oczywiście)
    >> kosztuje 11 zł, a pocztą - 12,50.
    >
    > To już zależy od firmy kurierskiej, szczegółów umowy i wagi przesyłki.
    > Tak czy owak, opłata transportowa inkasowana przez serwis w przypadku
    > odrzucenia gwarancji i tak ma charakter umowny.

    IMVHO zasilacz do notebooka będzie porównywalny z porządniejszą książką
    wagowo czy gabarytowo. :) A odnośnie umowy z firmą kurierską - jakoś nie
    wydaje mi się, żeby taka firma, jak Asus wynegocjowała takie stawki, że
    przesyłka wychodzi za 50 dych. Rozumiem, że firma chce zarobić, ale - jak to
    obrazowo można stwierdzić - owce się strzyże, a nie zażyna. ;)

    Nie mówię, że w przypadku nieuzasadnionej reklamacji przesyłka ma być na
    koszt firmy, do której ona szła. Pytanie tylko, czy faktycznie była to
    nieuzasadniona reklamacja.

    --
    [ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
    [ Wykonaj rzecz niemożliwą, a szef zaliczy ją do twoich obowiązków. ]
    [ (znalezione gdzieś w necie) ]


  • 56. Data: 2010-07-27 09:26:51
    Temat: Re: Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 27 Jul 2010 01:45:43 -0700 (PDT), Karthoon napisał(a):

    >> No nie wydaje mi się, że akurat poczta taniej wychodzi... W takim Merlinie
    >> przy zamówieniu poniżej 99 zł przesyłka kurierem (w jedną stronę oczywiście)
    >> kosztuje 11 zł, a pocztą - 12,50.
    >
    > A jak kupisz za XXX to w ogóle za free.
    > Nie wpadłeś na to, że dopłacają do przesyłki bo zarabiają na sprzedaży?

    A Asus niby laptopy charytatywnie rozdaje...

    --
    [ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
    [ Ambicja to ostatnie schronienie bankruta. (Oskar Wilde) ]


  • 57. Data: 2010-07-27 09:53:11
    Temat: Re: Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 27 Jul 2010 11:16:51 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Dnia Tue, 27 Jul 2010 10:25:06 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):
    >
    >>> No nie wydaje mi się, że akurat poczta taniej wychodzi... W takim Merlinie
    >>> przy zamówieniu poniżej 99 zł przesyłka kurierem (w jedną stronę oczywiście)
    >>> kosztuje 11 zł, a pocztą - 12,50.
    >>
    >> To już zależy od firmy kurierskiej, szczegółów umowy i wagi przesyłki.
    >> Tak czy owak, opłata transportowa inkasowana przez serwis w przypadku
    >> odrzucenia gwarancji i tak ma charakter umowny.
    >
    > IMVHO zasilacz do notebooka będzie porównywalny z porządniejszą książką
    > wagowo czy gabarytowo. :) A odnośnie umowy z firmą kurierską - jakoś nie
    > wydaje mi się, żeby taka firma, jak Asus wynegocjowała takie stawki, że
    > przesyłka wychodzi za 50 dych.

    Ale opłata jest ceną ustaloną przez serwis, nie musi (i zapewne tego nie
    robi) w 100% odwzorowywać ceny firmy kurierskiej. W końcu serwis tak czy
    owak wykonuje diagnostykę z zachowaniem swoich procedur i dopiero potem
    odrzuca lub nie rządanie naprawy gwarancyjnej. Te 42zł netto wygląda na
    całkiem sensowną kwotę.


    > Rozumiem, że firma chce zarobić, ale - jak to
    > obrazowo można stwierdzić - owce się strzyże, a nie zażyna. ;)
    >
    > Nie mówię, że w przypadku nieuzasadnionej reklamacji przesyłka ma być na
    > koszt firmy, do której ona szła. Pytanie tylko, czy faktycznie była to
    > nieuzasadniona reklamacja.

    Zapewne była. Kable same raczej się nie rozwarstwiają - chyba że urządzenie
    jest nieprawidłowo eksploatowane. A jak coś szwankuje, to się to od razu
    wysyła na serwis, a nie dożyna dalej, licząc, że nic się więcej nie stanie.


    --
    Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"


  • 58. Data: 2010-07-27 10:56:32
    Temat: Re: Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 27-07-2010 o 10:50:11 Karthoon <k...@g...com> napisał(a):

    > On 26 Lip, 21:35, "Piotr M" <x...@x...xx> wrote:
    >> Dnia 26-07-2010 o 20:02:07 ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> napisał(a):
    >>
    >> > 1. kupiłeś go w sklepie czy wysyłkowo? jak w sklepie, to nie bardzo
    >> mają
    >> > prawo wysyłać towar na Twój koszt. tzn mogą Ci powiedzieć ze ich
    >> zdaniem
    >> > to uszkodzenie mechaniczne, ale przesądzające zdanie ma producent i
    >> > jeśli żądasz jego opinni - to moze bedzie trzeba ponieść koszty
    >> równe: i
    >> > tu pojawia sie cena. bez tego - nie płacisz.
    >> > (dobrze ze do chin nie wysłali umyśłnym kurierem - bo byś musiał
    >> > mieszkanie sprzedać zeby kuriera spłacić)
    >>
    >> Kupiony w sklepie. Zresztą to nie taki sklepik tylko ogólnopolska sieć
    >> salonów z notebookami Primakomp. I ten oddział krakowski też ma swój
    >> serwis (nie wiem jak inne). Ale sprawy Asusa odsyłają, nie mają umowy
    >> na robienie u siebie.
    >>
    >> A było to tak, że poszedłem oddałem i koniec. Czekałem na telefon i się
    >> nie doczekałem to dzwonie dziś. A gościu (w dziale serwisu i
    >> reklamacji) mówi, że reklamacja nie została uwzględniona przez Asus i w
    >> takim przypadku jestem obciążony kosztem transportu 40zł netto. Mówili
    >> że są 2 miejsca w Polsce serwisowania Asus, jeden w Koszalinie i drugi,
    >> jak się nie mylę, to we Wrocławiu, i koszt transporu nieuwzględnionej
    >> reklamacji różni się między nimi o 2 zł, tzn w jednym 40 a w drugim 42
    >> netto.
    >>
    >> ale żeby tego było mało (już nie pisałem o tym), to ten serwisant z
    >> tego dziłału mówi że ma odnotowane że próbowali skontaktować się ze mną
    >> (być może, nie wiem, nie istotne przecież), bo musieli w ciągu 2 dni
    >> dać odpowiedź Asusowi czy mają odsyłać ten zasilacz czy utylizować. No
    >> i ten serwisant podjął za mnie decyzję aby utylizować.
    >>
    >> Ogólnie ten serwis i sklep robi pozytywne wrażenie. Dają zastępcze
    >> laptopy t i różne inne jak oddaje się na reklamacje gwarancyjną i nie
    >> tylko, ale to jakieś dziwne jest nie?
    >>
    >
    > W tym wypadku spróbowałbym wyegzekwować to od sklepu.

    Zadzwoniłem do sklepu i poprosiłem aby sprawdzili w Asusie, czy ten
    zasilacz na pewno został już zutylizowany, bo może bym go chciał odebrać
    (podjęli za mnie decyzję). Mają dać znać. a i ja się zastanowię czy za te
    50zł go odbierać (za tyle kupię nowy zamiennik, a tak to musiałbym jeszcze
    rozpruwać ten mój i kabelek kupić)

    Dzwoniłem do rzecznika i mówi że:
    - ustawy nie regulują o tym, czy producent może żądać jakiś opłat przy
    nieuwzględnionej reklamacji i nie reguluje też wysokość takich opłat.
    Powinien być zapis w gwarancji o tym. W książeczce gwarancyjnej Asusa nie
    ma ale, dzwoniłem do Asusa i mówi że gdzieś tam jest w internecie. Pewnie
    podpisując coś klient zgadza się z gdzieś tam umieszczonymi zapisami.
    - to czy klient wyśle przez kuriera czy zaniesie do sklepu nie rzutuje na
    te ewentualne koszta
    - w sklepie w widocznym miejscu powinna być informacja że taki ewentualny
    koszt jest możliwy, lub powinien poinformować klienta o tym.
    - oczywiście sklep nie ma prawa podejmować decyzji o jakiejkolwiek
    utylizacji (żądać na piśmie powodu niewydania towaru)
    - Asus wysłał zapytanie o tą utylizację i w tym przypadku, na sklepie
    spoczywa obowiązek dotarcia do klienta i uzyskania przez niego ewentualnej
    decyzji. Nieprawdą jest, że Asus daje jakiś termin na tą decyzję (w
    sklepie powiedzieli że mieli 2 dni na to), może być to tydzień, dwa i trzy.

    Popełniłem błąd, że nie sprawdziłem czy zapisali numer seryjny zasilacza
    na "Przyjęciu zgłoszenia", wpisali nr laptopa. W sumie to mogą mi teraz
    wydać jakiś inny jak faktycznie Asus już zutylizował tamten. Pomyślałem
    teraz też, że serwis w tym sklepie kręci jakiś własny biznes i specjalnie
    tak robią (nie informują o ewentualnych kosztach, że już podjęli decyzję,
    itd), aby sobie taki zasilacz odebrać, naprawić i sprzedać. Chociaż nie,
    bo jak by to udokumentowali klientowi, musi być przecież jakiś papier o
    utylizacji od Asusa.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."


  • 59. Data: 2010-07-27 11:08:24
    Temat: Re: Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 27 Jul 2010 12:56:32 +0200, Piotr M napisał(a):


    >
    > Popełniłem błąd, że nie sprawdziłem czy zapisali numer seryjny zasilacza
    > na "Przyjęciu zgłoszenia", wpisali nr laptopa.

    Zasilacze często nie mają numerów seryjnych, tylko PN, taki sam dla
    wszystkich sztuk danego modelu. A na zgłoszeniu MUSI się znaleźć numer
    seryjny notebooka, do którego przypisany był zasilacz.

    > W sumie to mogą mi teraz
    > wydać jakiś inny jak faktycznie Asus już zutylizował tamten. Pomyślałem
    > teraz też, że serwis w tym sklepie kręci jakiś własny biznes i specjalnie
    > tak robią (nie informują o ewentualnych kosztach, że już podjęli decyzję,
    > itd), aby sobie taki zasilacz odebrać, naprawić i sprzedać.

    W jakim celu miałby tak robić?



    --
    Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
    "It is a proud and lonely thing to be a prince of Amber, incapable of
    trust. I wasn't real fond of it just then, but there I was".


  • 60. Data: 2010-07-27 11:16:51
    Temat: Re: Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 27 Jul 2010 11:53:11 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    >> IMVHO zasilacz do notebooka będzie porównywalny z porządniejszą książką
    >> wagowo czy gabarytowo. :) A odnośnie umowy z firmą kurierską - jakoś nie
    >> wydaje mi się, żeby taka firma, jak Asus wynegocjowała takie stawki, że
    >> przesyłka wychodzi za 50 dych.
    >
    > Ale opłata jest ceną ustaloną przez serwis, nie musi (i zapewne tego nie
    > robi) w 100% odwzorowywać ceny firmy kurierskiej. W końcu serwis tak czy
    > owak wykonuje diagnostykę z zachowaniem swoich procedur i dopiero potem
    > odrzuca lub nie rządanie naprawy gwarancyjnej. Te 42zł netto wygląda na
    > całkiem sensowną kwotę.

    "Taka sobie historyjka. Laptop kilkumiesięczny i zasilacz padł, a właściwie
    kabel. Reklamacja nieuwzględniona gdyż usterka z winy użytkownika. Gdy
    reklamacje nie są uwzględniane to klient jest obciążany kosztami
    transportu, i to nie małymi bo 42zł netto, czyli ponad 50zł."
    Message-ID: <op.vggai3po13q3bq@piotr-komputer>

    IMVHO jest to opłata tylko i wyłącznie za transport.

    >> Rozumiem, że firma chce zarobić, ale - jak to
    >> obrazowo można stwierdzić - owce się strzyże, a nie zażyna. ;)
    >>
    >> Nie mówię, że w przypadku nieuzasadnionej reklamacji przesyłka ma być na
    >> koszt firmy, do której ona szła. Pytanie tylko, czy faktycznie była to
    >> nieuzasadniona reklamacja.
    >
    > Zapewne była. Kable same raczej się nie rozwarstwiają - chyba że urządzenie
    > jest nieprawidłowo eksploatowane. A jak coś szwankuje, to się to od razu
    > wysyła na serwis, a nie dożyna dalej, licząc, że nic się więcej nie stanie.

    Wiesz - przy reklamacjach obuwia częstym przypadkiem jest tekst, że były
    nieprawidłowo użytkowane. Znaczy się - używałeś obuwia do chodzenia, a to
    przecież nie jest normalne. Mój telefon nawet raz nie spadł z biurka -
    wiesza się, wylądował trzeci raz w serwisie w ciągu półtora miesiąca. Jedną
    z wykonanych operacji było np. wgranie ponownie tej samej wersji
    oprogramowania. Wygrzebane na jednym forum informacje o wadliwej partii
    słuchawek pani w serwisie skwitowała słowem "bzdura", ale już na piśmie mi
    tego nie chciała dać.

    Więc ja bym był jednak dość ostrożny z tym zwalaniem wszystkiego na
    użytkownika.

    --
    [ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
    [ Nie należy siadać na honorze, bo jedynym efektem będą odciski na dupie. ]
    [ (Tadeusz Kochanowicz) ]

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: