-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!not-f
or-mail
From: "Piotr M" <x...@x...xx>
Newsgroups: pl.comp.pecet
Subject: Re: Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja
Date: Tue, 27 Jul 2010 12:56:32 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 163
Message-ID: <op.vgh0oixg13q3bq@piotr-komputer>
References: <op.vggai3po13q3bq@piotr-komputer> <i2kij0$gct$1@inews.gazeta.pl>
<op.vggt18b513q3bq@piotr-komputer>
<d...@u...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: 213-238-116-144.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed; delsp=yes
Content-Transfer-Encoding: Quoted-Printable
X-Trace: mx1.internetia.pl 1280228374 7755 213.238.116.144 (27 Jul 2010 10:59:34 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 27 Jul 2010 10:59:34 +0000 (UTC)
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Opera Mail/10.60 (Win32)
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.pecet:1178146
[ ukryj nagłówki ]Dnia 27-07-2010 o 10:50:11 Karthoon <k...@g...com> napisał(a):
> On 26 Lip, 21:35, "Piotr M" <x...@x...xx> wrote:
>> Dnia 26-07-2010 o 20:02:07 ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> napisał(a):
>>
>> > 1. kupiłeś go w sklepie czy wysyłkowo? jak w sklepie, to nie bardzo
>> mają
>> > prawo wysyłać towar na Twój koszt. tzn mogą Ci powiedzieć ze ich
>> zdaniem
>> > to uszkodzenie mechaniczne, ale przesądzające zdanie ma producent i
>> > jeśli żądasz jego opinni - to moze bedzie trzeba ponieść koszty
>> równe: i
>> > tu pojawia sie cena. bez tego - nie płacisz.
>> > (dobrze ze do chin nie wysłali umyśłnym kurierem - bo byś musiał
>> > mieszkanie sprzedać zeby kuriera spłacić)
>>
>> Kupiony w sklepie. Zresztą to nie taki sklepik tylko ogólnopolska sieć
>> salonów z notebookami Primakomp. I ten oddział krakowski też ma swój
>> serwis (nie wiem jak inne). Ale sprawy Asusa odsyłają, nie mają umowy
>> na robienie u siebie.
>>
>> A było to tak, że poszedłem oddałem i koniec. Czekałem na telefon i się
>> nie doczekałem to dzwonie dziś. A gościu (w dziale serwisu i
>> reklamacji) mówi, że reklamacja nie została uwzględniona przez Asus i w
>> takim przypadku jestem obciążony kosztem transportu 40zł netto. Mówili
>> że są 2 miejsca w Polsce serwisowania Asus, jeden w Koszalinie i drugi,
>> jak się nie mylę, to we Wrocławiu, i koszt transporu nieuwzględnionej
>> reklamacji różni się między nimi o 2 zł, tzn w jednym 40 a w drugim 42
>> netto.
>>
>> ale żeby tego było mało (już nie pisałem o tym), to ten serwisant z
>> tego dziłału mówi że ma odnotowane że próbowali skontaktować się ze mną
>> (być może, nie wiem, nie istotne przecież), bo musieli w ciągu 2 dni
>> dać odpowiedź Asusowi czy mają odsyłać ten zasilacz czy utylizować. No
>> i ten serwisant podjął za mnie decyzję aby utylizować.
>>
>> Ogólnie ten serwis i sklep robi pozytywne wrażenie. Dają zastępcze
>> laptopy t i różne inne jak oddaje się na reklamacje gwarancyjną i nie
>> tylko, ale to jakieś dziwne jest nie?
>>
>
> W tym wypadku spróbowałbym wyegzekwować to od sklepu.
Zadzwoniłem do sklepu i poprosiłem aby sprawdzili w Asusie, czy ten
zasilacz na pewno został już zutylizowany, bo może bym go chciał odebrać
(podjęli za mnie decyzję). Mają dać znać. a i ja się zastanowię czy za te
50zł go odbierać (za tyle kupię nowy zamiennik, a tak to musiałbym jeszcze
rozpruwać ten mój i kabelek kupić)
Dzwoniłem do rzecznika i mówi że:
- ustawy nie regulują o tym, czy producent może żądać jakiś opłat przy
nieuwzględnionej reklamacji i nie reguluje też wysokość takich opłat.
Powinien być zapis w gwarancji o tym. W książeczce gwarancyjnej Asusa nie
ma ale, dzwoniłem do Asusa i mówi że gdzieś tam jest w internecie. Pewnie
podpisując coś klient zgadza się z gdzieś tam umieszczonymi zapisami.
- to czy klient wyśle przez kuriera czy zaniesie do sklepu nie rzutuje na
te ewentualne koszta
- w sklepie w widocznym miejscu powinna być informacja że taki ewentualny
koszt jest możliwy, lub powinien poinformować klienta o tym.
- oczywiście sklep nie ma prawa podejmować decyzji o jakiejkolwiek
utylizacji (żądać na piśmie powodu niewydania towaru)
- Asus wysłał zapytanie o tą utylizację i w tym przypadku, na sklepie
spoczywa obowiązek dotarcia do klienta i uzyskania przez niego ewentualnej
decyzji. Nieprawdą jest, że Asus daje jakiś termin na tą decyzję (w
sklepie powiedzieli że mieli 2 dni na to), może być to tydzień, dwa i trzy.
Popełniłem błąd, że nie sprawdziłem czy zapisali numer seryjny zasilacza
na "Przyjęciu zgłoszenia", wpisali nr laptopa. W sumie to mogą mi teraz
wydać jakiś inny jak faktycznie Asus już zutylizował tamten. Pomyślałem
teraz też, że serwis w tym sklepie kręci jakiś własny biznes i specjalnie
tak robią (nie informują o ewentualnych kosztach, że już podjęli decyzję,
itd), aby sobie taki zasilacz odebrać, naprawić i sprzedać. Chociaż nie,
bo jak by to udokumentowali klientowi, musi być przecież jakiś papier o
utylizacji od Asusa.
--
pzdr, Piotr M
"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
- Szukałem, ale nie znalazłem."
Następne wpisy z tego wątku
- 27.07.10 11:08 Andrzej Libiszewski
- 27.07.10 11:16 Przemysław Ryk
- 27.07.10 11:24 Piotr M
- 27.07.10 11:46 Andrzej Libiszewski
- 27.07.10 11:49 Andrzej Libiszewski
- 27.07.10 11:53 Maciek
- 27.07.10 12:04 Piotr M
- 27.07.10 12:06 Piotr M
- 27.07.10 12:24 Andrzej Libiszewski
- 27.07.10 12:28 Andrzej Libiszewski
- 27.07.10 12:35 Maciek
- 27.07.10 12:52 Piotr M
- 27.07.10 14:24 qwerty
- 27.07.10 12:37 Animka
- 27.07.10 18:15 Andrzej Libiszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- CFM (airflow) AMD Wraitha
- 16. Raport Totaliztyczny: Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 15. Raport Totaliztyczny: Średniowiecze Po,Zniszczeniu AmigaOS i Plan9
- USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11
- Dell ubija / przemianowuje swoje flagowe linie laptopów
- Ten adapter nie obsłuży dysków HDD PATA 2.5 cala - producent kłamie czy ja jestem głupi ?
- Przedłużacz USB-C działa w połowie
- Fujitsu LIFEBOOK E746
- Alternatywny nośnik do monitoringu zamiast HDD?
- Pendrive, ale dysk
- Dyski HDD SATA 2,5'' >2TB
- Funbox 10 - Czy miał już ktoś styczność z tym sagemowym sprzętem?
- Konwersja dysku z MBR na GPT
- Przenosiny systemu
- soft dla detekcji stanu DMA (on,czy off)
Najnowsze wątki
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)
- 2025-01-18 znowu kradno i sie nie dzielo
- 2025-01-18 Zieloni oszuchiści
- 2025-01-18 Zielonka => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-18 Warszawa => Frontend Developer (JS, React) <=
- 2025-01-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-18 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-18 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2025-01-17 Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- 2025-01-17 Kto wytłumaczy "głupiemu" prezydentowi Dudzie wielką moc prawną "dekretu premiera" TUSKA? [(C)Korneluk (2025)]
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa