  • 61. Data: 2019-05-28 12:37:52
    Temat: Re: Samo zło :-)
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W twoim przypadku minely wszystkie terminy zwiazane z wykupem i zlozeniem weksla do
    sadu zeby wydal nakaz zaplaty przyslugujacy wekslowi. W takiej sytuacji weksel
    utracil status super pokwitowania i stal sie pokwitowaniem zwyklym. Weksel to
    pokwitowanie. Z wekslem jest jest kilka ciekawostek. Np taka ze musi byc oplacony w
    urzedzie skarbowym. W przypadku kupienia blankiet jest on oplacony bo dla roznych
    kwot roznie kosztuje. Jesli kwota umieszczona na wekslu jest wieksza niz zostal
    kupiony blankiet to trzeba doplacic w formie znaczkow skarbowych albo przelewu.
    Znaczki skarbowe musza zostac skasowane przez w zasadzie dowolny panstwowy urzad
    majacy pieczatke z datownikiem oraz banki. W przypadku oplacenia przelewem us ma
    umiescic z tylu weksla stosowna adnotacje. Weksel ma byc oplacony przed wpisaniem
    kwoty, znaczy sie czysty blankiet. Wekslem nie musi byc kupiony blankiet. Moze byc
    kartka papieru ale musza byc na niej wszystkie informacje jakie maja byc na wekslu i
    musi nazywac sie weksel. Oczywiscie musi byc oplacona przed podpisaniem przez
    pozyczkobiorce. Weksel moze byc oplacony ponizej kwoty pozyczki. Co wtedy sie dzieje.
    Sedzia/notariusz wystawi nakaz zaplaty tylko na czesc oplacona a reszty mozna domagac
    sie w sadzie jak za zwykle ale bardzo wiarygodne pokwitowanie.

  • 62. Data: 2019-05-28 13:12:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 maja 2019 12:37:54 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Z wekslem jest jest kilka ciekawostek. Np taka ze musi byc oplacony w urzedzie
    skarbowym.

    Sprawdź dokładnie a wtedy napisz jeszcze raz tego posta..

  • 63. Data: 2019-05-28 16:27:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Byl czas ze duzo korzystalem z weksli. Bylo to korzystne dla mnie i dla moich
    kontrahentow. Na kilkaset wystawionych do notariusza trafily trzy. Dwa zostaly
    zaplacone jeden niestety dla mnie nie. Korzystale rowniez z weksli o ktorych pewno
    tylko jeszcze Liwiusz moglby cos powiedziec. Byly to weksle trasowane. Duzym
    ulatwieniem dla mnie bylo zaplacenie za towar nie majac pieniedzy. W zwiazku z ww
    musialem poznac obowiazujace w tej materii przepisy. Bylo to ~30 lat temu i moglo sie
    cos zmienic. Przed chwila sprawdzilem. W 2007 zmieniono cos w prawie wekslowym i
    zniesiono oplate skarbowa od kwoty na wekslu. Masz racje, nie ma w tej chwili oplaty
    skarbowej za weksel. Poza tym chyba nic wiecej sie nie zmienilo.

  • 64. Data: 2019-05-28 16:50:08
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 28.05.2019 16:27, Zenek Kapelinder pisze:

> [...]
    skarbowej za weksel. Poza tym chyba nic wiecej sie nie zmienilo.

    - Jest tak: Friedmann ma weksel Szapira z żyrem Glassa, rewindykator jest
    Barmsztajn... On daje dwadzieścia procent, franko loco towar jest u Lutmana, tylko
    ten towar jest zajęty przez Honigmanna z powodu weksel Reuberga. Za ten weksel
    Reuberga można dostać gwarancję od jego teścia Rozencwajga, tylko on jest
    przepisany na Rozencwajgową, a Rozencwajgowa jest chora...
    - A co jej jest?
    - Co by i nie było, to my dziedziczymy dwadzieścia procent, tylko Lutmann musi
    mieć pewność, że Honigmann go wypuści, oczywiście, jeżeli Rozencwajgowa jeszcze
    dziś się przeniesie na łono Abrahama, to Malwina Fajnsztajn nie ma nic przeciwko,
    tylko Lipszyc musi dostać pięćset dolarów...
    - Cooo?
    - Nie gotówką, tylko połowę, na resztę zwolnienie od protestu. Jassne?
    - Oczywiście, że rozumiem.
    - No!

    ("Sęk")

  • 65. Data: 2019-05-28 17:48:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Z wekslem jest jest kilka ciekawostek. Np taka ze musi byc oplacony w urzedzie
    skarbowym.

    Nie musi, z dwóch powodów. Po pierwsze - kiedyś weksel bez opłaty
    skarbowej i tak był ważny, ponieważ opłata skarbowa nie była
    obowiązkowym elementem weksla, po drugie od 12 lat nie ma już opłaty
    skarbowej od weksli.

    (ciach dalej te same zenkowe bzdury).

    --
    Liwiusz

  • 66. Data: 2019-05-28 22:22:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bzdury to ty opowiadasz. Moglbys matole zauwazyc ze przyznalem racje ze od 2007 nie
    ma oplaty. Przed 2007 weksel bez oplaty byl tylko pokwitowaniem. W prawie wekslowym
    sprzed zniesienia oplaty jest opis procedury wnoszenia oplaty zeby pokwitowanie
    zrobilo sie wekslem.

  • 67. Data: 2019-05-29 02:28:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Przed 2007 weksel bez oplaty byl tylko pokwitowaniem.

    Przed 2007 rokiem weksel bez opłaty był równoważny wekslowi z opłatą.
    Poczytaj sobie orzeczenia z tamtych czasów, iż opłata skarbowa nie jest
    wymagana do ważności weksla - jej brak stanowi tylko wykroczenie
    skarbowe po stronie wystawcy. Przez 100 lat uzbierało się trochę wyroków
    i nawet taki tuman jak ty może je znaleźć.

    --
    Liwiusz