  • 1. Data: 2019-05-24 11:33:32
    Temat: Samo zło :-)
    Od: p...@g...com

    http://moto.pl/MotoPL/7,88389,24794570,kolizja-z-row
    erzysta-co-robic-gdy-dojdzie-do-zderzenia-z-rowerzys
    ta.html#s=BoxOpLink

    Brak dobrowolnej polisy OC (kilkadziesiąt złotych rocznie) jest głównym powodem
    ucieczek rowerzystów z miejsca zdarzenia. A rzadko się zdarza, by rowerzysta zechciał
    pokryć wyrządzone szkody z własnej kieszeni. Dlatego kluczowe jest, by bezpośrednio
    po kolizji, której sprawcą jest rowerzysta, spisać z nim stosowne oświadczenie i na
    miejscu uzyskać zadośćuczynienie finansowe. Jeżeli kierujący rowerem nie chce
    przystać na takie rozwiązanie, trzeba wezwać policję.

  • 2. Data: 2019-05-24 12:06:08
    Temat: Re: Samo zło :-)
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-05-24 o 11:33, p...@g...com pisze:
> [...]
    miejscu uzyskać zadośćuczynienie finansowe. Jeżeli kierujący rowerem nie chce
    przystać na takie rozwiązanie, trzeba wezwać policję.

    Albo dokonać zatrzymania obywatelskiego?

    Robert

  • 3. Data: 2019-05-24 12:11:31
    Od: viktorius <v...@i...pl>

> [...]
    miejscu uzyskać zadośćuczynienie finansowe. Jeżeli kierujący rowerem nie chce
    przystać na takie rozwiązanie, trzeba wezwać policję.

    I co, Policja zmusi gościa do zapłaty?
    Dadzą mu mandat (to tylko potwierdzi jego winą), ale twoich roszczeń nie
    wyegzekwują, sam musisz siebie zabezpieczyć.

    Oszacować straty, weksel podpisać i niech sobie jedzie.
    Potem domagać się spłaty weksla, najpierw polubownie, potem sądownie.

    --
    viktorius

  • 4. Data: 2019-05-24 12:30:22
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 24.05.2019 o 11:33, p...@g...com pisze:
    > http://moto.pl/MotoPL/7,88389,24794570,kolizja-z-row
    erzysta-co-robic-gdy-dojdzie-do-zderzenia-z-rowerzys
    ta.html#s=BoxOpLink

    > Brak dobrowolnej polisy OC (kilkadziesiąt złotych rocznie)
    oc w życiu prywatnym, jakieś 35-50zł na całą rodzinę i działa nie tylko
    na rower....

    ToMasz

  • 5. Data: 2019-05-24 12:59:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
    ..
> [...]
    >Dadzą mu mandat (to tylko potwierdzi jego winą), ale twoich roszczeń
    >nie wyegzekwują, sam musisz siebie zabezpieczyć.

    Od tego juz w miare prosta droga do wyegzekwowania.

    >Oszacować straty, weksel podpisać i niech sobie jedzie.
    >Potem domagać się spłaty weksla, najpierw polubownie, potem sądownie.

    A jak nie podpisze, tylko odjedzie ? :-)

    J.

  • 6. Data: 2019-05-24 13:04:06
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 24 May 2019 12:30:22 +0200, w <5ce7c7be$0$514$65785112@news.neostrada.pl>,
    ToMasz <N...@o...pl> napisał(-a):

    erzysta-co-robic-gdy-dojdzie-do-zderzenia-z-rowerzys
    ta.html#s=BoxOpLink

    > oc w życiu prywatnym, jakieś 35-50zł na całą rodzinę i działa nie tylko
    > na rower....

    A w sumie coś mógłbyś polecić?

  • 7. Data: 2019-05-24 13:10:30
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-05-24 o 12:59, J.F. pisze:

    > Od tego juz w miare prosta droga do wyegzekwowania.

    Jeszcze prostsza jak masz weksel, odchodzi ustalanie winy, wysokości
    szkody, nie potrzeba rzeczoznawcy itp.

    > A jak nie podpisze, tylko odjedzie ? :-)

    Dogonić, zglebić, włożyć w rękę długopis i podpisać ;)

    Tak na serio, to opcję z wekslem przerabiał szwagier. Nawet mając ten
    dokument w ręce doszło do sprawy sądowej, bo pomimo początkowej zgody że
    zapłaci, potem stawał okoniem i nie odpowiadał za przedsądowne zawezwania.
    Weksel jest święty, trzeba zapłacić i już. A z mandatu się można
    wykręcić, sąd ocenia przecież czyja była wina, może uznać inaczej i
    będziesz bulić za wycentrowanie kół w rowerze.

    --
    viktorius

  • 8. Data: 2019-05-24 13:49:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 24 maja 2019 13:10:32 UTC+2 użytkownik viktorius napisał:

    > Dogonić, zglebić,

    Niedawno taksówkarz tak własnie zrobił

  • 9. Data: 2019-05-24 14:00:46
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-05-24 o 13:49, Kris pisze:

    > Niedawno taksówkarz tak własnie zrobił

    Ale on zglebiał gościa zderzakiem i kołem. Ja myślałem o bardziej
    cywilizowanych metodach, np złapać za reke, "stój bo strzelam" ;)

    --
    viktorius

  • 10. Data: 2019-05-24 15:25:26
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 24 maja 2019 04:33:35 UTC-5 użytkownik p...@g...com napisał:
> [...]
    miejscu uzyskać zadośćuczynienie finansowe. Jeżeli kierujący rowerem nie chce
    przystać na takie rozwiązanie, trzeba wezwać policję.

    Albo zglosic szkode u siebie i niech ubezpieczyciel rowerowca sciga.