  • 1. Data: 2019-05-24 20:43:16
    Temat: Boj sie swego samochodu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Permanentna inwigilacja:

    https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/sam
    ochód-bmw-doniósł-na-swojego-kierowcę-a-ten-okazał-s
    ię-pijany-teraz-czekają-go-dotkliwe-konsekwencje/ar-
    AABMXQP

    "Kierujący BMW zjechał z jezdni i rozbił swój pojazd o przydrożną
    latarnię. Po tym zdarzeniu jednak wcale nie uciekł, a... zasnął.
    System SOS, w który wyposażony był pojazd, (w przeciwieństwie do
    kierowcy) zareagował trzeźwo.
    Wykrył on, że doszło do kolizji, więc przesłał informacje dot.
    zdarzenia centrali alarmowej BMW.
    Owa centrala poinformowała Wojewódzkie Centrum Powiadomienia
    Ratunkowego,
    które to przekazało zgłoszenie miejscowej komendzie policji.
    Kilka minut później na miejscu pojawili się policjanci.
    Badanie wykazało, że posiadał on w organizmie 2,5 promila alkoholu"

    No no ... wyglada na to, ze zrealizowalismy unijna dyrektywe, i BMW
    wiedzialo gdzie zadzwonic.

    I to chyba wszystkich nowych samochodow dotyczy ... to ja jednak moze
    wole stare :-)

    J.

  • 2. Data: 2019-05-24 21:00:57
    Temat: Re: Boj sie swego samochodu
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-05-24 o 20:43, J.F. pisze:
    > przesłał informacje dot. zdarzenia centrali alarmowej BMW
    Jak to działa? Auto ma SIM-a z roamingiem?

    Robert

  • 3. Data: 2019-05-24 22:06:40
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Jak to działa? Auto ma SIM-a z roamingiem?

    112 nie potrzebuje SIM'a ani roamingu

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2019-05-24 22:13:45
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-05-24 o 22:06, Irokez pisze:

    > 112 nie potrzebuje SIM'a ani roamingu

    Napisali, że auto dzwoni do centrali BMW a ona dopiero pod 112.

    Robert

  • 5. Data: 2019-05-24 22:31:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jakas dziwota ze dzisiaj nowe samochody maja na wyposazeniu telefon? Bez internetu
    nie dzialalala by prawidlowo nawigacja. Nie bylo by na przyklad informacji o korkach.

  • 6. Data: 2019-05-25 01:07:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> wrote in message
    > Jak to działa? Auto ma SIM-a z roamingiem?

    tak

  • 7. Data: 2019-05-25 08:00:11
    Od: p...@g...com

    Korki idą przed radio (tmc) ale jak ktoś nie ogarnia własnego auta to nie powinien
    pić i jechać ;-)

    Ciekawie robi się z Oplem, PSA wykopał Niemców i chciał zrobić deal z chińczykami a
    tu peszek bo Trump Huawei odwalił :-)

    https://www.kfz-betrieb.vogel.de/opel-schaltet-onsta
    r-ab-a-714118/

  • 8. Data: 2019-05-25 11:50:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 May 2019 13:31:44 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

    > Jakas dziwota ze dzisiaj nowe samochody maja na wyposazeniu telefon?
    > Bez internetu nie dzialalala by prawidlowo nawigacja.
    >Nie bylo by na przyklad informacji o korkach.

    W cywilizowanych krajach jest jeszcze TMC.

    J.

  • 9. Data: 2019-05-25 14:38:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W czym TMC lepszy od automapy googla?

  • 10. Data: 2019-05-25 15:25:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 May 2019 05:38:16 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > W czym TMC lepszy od automapy googla?

    Ogolnie gorszy, ale nie trzeba placic za karte.

    Choc w cenie takiego BMW ... no i byc moze zmusza do regularnego
    odwiedzania ASO na przeglady :-)

    J.