  • 41. Data: 2019-05-27 15:33:28
    Temat: Re: Samo zło :-)
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 27 May 2019 05:58:04 -0700, przemek.jedrzejczak wrote:
    > nie ma podpisu bo nie ma weksla :-) pomysl ze ktos podpisze ci weksel
    > jest mniej wiecej tak prawdopodobny jak zastaw z 4 Rolexow ktore
    > rowerzysta przypadkowo mial w kieszeni :-)

    Jeśli dobrze rozumiem, to mowa tutaj o nieco osobliwej sytuacji:

    Kolizja między samochodem a rowerzystą. Rowerzysta poturbowany, dostał
    dość ostro w głowę[1]. Natenczas viktorius wysiada z samochodu, podstawia
    leżącemu papier, wkłada w rękę długopis i w ten sposób "razem"
    podpisują[2].

    Tak więc weksel jest - być może lekko umazany krwią, no ale jest. Pytanie
    czy taki dokument jest faktycznie ważny? A jeśli tak, to w jaki sposób
    rowerzysta powinien dochodzić swoich praw?

    Mateusz

    [1] "Łbem to on walnął, pogięte tylne drzwi, szyba wybita, wgięty dach"
    [2] "Dogonić, zglebić, włożyć w rękę długopis i podpisać"

  • 42. Data: 2019-05-27 15:52:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Tak więc weksel jest - być może lekko umazany krwią, no ale jest. Pytanie
    > czy taki dokument jest faktycznie ważny?

    Od razu powstaje pytanie, czy podpis został złożony z zamiarem
    zaciągnięcia zobowiązania. Wziąwszy pod uwagę, że rowerzysta jest w
    szoku i ranny - jest duże pole do wzruszenia tego faktu.

    > A jeśli tak, to w jaki sposób
    > rowerzysta powinien dochodzić swoich praw?

    A czemu rowerzysta miałby czegoś dochodzić?

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2019-05-27 16:00:00
    Od: viktorius <v...@i...pl>

> [...]
    > czy taki dokument jest faktycznie ważny? A jeśli tak, to w jaki sposób
    > rowerzysta powinien dochodzić swoich praw?

    Mroczna wizja, chyba za daleko poszedłeś z interpretacją całokształtu :P
    No ale według przytoczonych informacji, sad nie weryfikuje okoliczności
    podpisania, tylko ważność weksla. Idą dalej takimi klimatami, to
    spisanie go krwią na świńskiej skórze może by i przeszło, oby miał
    wszystkie wymagane dane. ;)

    > Mateusz
    >
    > [1] "Łbem to on walnął, pogięte tylne drzwi, szyba wybita, wgięty dach"
    > [2] "Dogonić, zglebić, włożyć w rękę długopis i podpisać"

    Oj wypraszam sobie związek pomiędzy tymi dwoma wpisami. Wyrwane z
    kontekstu, z dwóch gałęzi wątku. Szczególnie, że [2] jest zakończone
    emotką: ;)

    --
    viktorius

  • 44. Data: 2019-05-27 16:18:37
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 27 May 2019 16:00:00 +0200, viktorius wrote:
    > Mroczna wizja, chyba za daleko poszedłeś z interpretacją całokształtu :P

    Całkiem możliwe. Staram się rozpatrzeć każdy punkt widzenia, a punkt
    widzenia rowerzysty wydaje mi się w tej sytuacji znacznie ciekawszy
    (niezależnie od winy i faktycznych przyczyn kolizji).

> [...]
    > podpisania, tylko ważność weksla. Idą dalej takimi klimatami, to
    > spisanie go krwią na świńskiej skórze może by i przeszło, oby miał

    Czyli w zasadzie słowo "weksel" moglibyśmy zastąpić słowem "gotówka", a
    wręczenie przez szwagra dokumentu zwyczajnym, uprzejmym zwrotem "no to
    teraz wyskakuj z kasy". Ale czy to rzeczywiście bezdyskusyjnie załatwia
    sprawę dla którejkolwiek ze stron? Z tego co pisałeś, egzekucja weksla
    trwała 3 lata i wymagała spraw sądowych - czyli to chyba jednak nie taka
    oczywista oczywistość?

    Mateusz

  • 45. Data: 2019-05-27 17:35:56
    Od: p...@g...com

    Nie znam nikogo kto po zdarzeniu drogowym/kolizji podpisałby weksel jakiemuś obcemu
    typowi ale nie wykluczam że tacy ludzie naprawdę istnieją ;-)

  • 46. Data: 2019-05-27 17:46:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-05-27 o 17:35, p...@g...com pisze:
    > Nie znam nikogo kto po zdarzeniu drogowym/kolizji podpisałby weksel jakiemuś obcemu
    typowi ale nie wykluczam że tacy ludzie naprawdę istnieją ;-)

    A słyszałeś, aby ktoś po kolizji wręczał komuś paręset złotych na
    pokrycie szkód? Ja tak, choć dla mnie to trochę dziwne (i z jednej, i z
    drugiej strony), ale skoro tak, to czemu wykluczasz, że byłaby to
    zapłata wekslem?

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2019-05-27 17:58:16
    Temat: Re: Samo zło :-) Podpis.
    Od: "Lingred" <l...@w...pl>

    Użytkownik "viktorius" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    > " - Jeśli podpis wystawcy jest prawdziwy, trudno podważyć autentyczność
    > weksla - dodaje Bogusława Marcinkowska, rzeczniczka krakowskiej
    > Prokuratury Okręgowej. "
    >
    > Właśnie to sprawdza sąd, ... łącznie ze sprawdzeniem wiarygodności
    > podpisu.
    > --
    > viktorius

    Można podpisać się jak nigdy przedtem.
    A później zaprzeczyć, że to mój podpis.

  • 48. Data: 2019-05-27 18:28:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-05-27 o 17:58, Lingred pisze:
    > Użytkownik "viktorius" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Można podpisać się jak nigdy przedtem.
    > A później zaprzeczyć, że to mój podpis.

    Badanie podpisu nie polega na tym, że się sprawdza, czy się podpisało
    tak jak "nigdy przedtem".

    --
    Liwiusz

  • 49. Data: 2019-05-27 19:39:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.05.2019 o 09:27, viktorius pisze:

    > No chyba że jeździsz z notariuszem... ;)

    nie ma znaczenia z kim jeżdżę - po prostu ci żadnego weksla nie podpiszę.

    Shrek

  • 50. Data: 2019-05-27 19:57:27

    Mon, 27 May 2019 14:36:00 +0200, w
    <5cebd9b0$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > Natychmiastowa wykonalność działa właśnie w przypadku jeśli pozwany
    > złoży zarzuty.

    A jeżeli złoży zarzuty to odbywa się normalna rozprawa (tak jak przy sprzeciwie
    od nakazu)?