  • 1. Data: 2009-03-20 19:41:18
    Temat: SUNPAK PF30X - jakies za lub przeciw?
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Zastanawiam sie nad zewnetrzna lampa do G10. Znalazlem
    na Allegro cos takiego:

    http://www.allegro.pl/item587139984_sunpak_pf30x_do_
    canon_g10_g9_g7_s5_sx1_is_20d_10d.html

    Czy ktos ze wspolgrupowiczow ma jakies doswiadczenia z ta lampa?
    Czy jest sterowana przez procesor aparatu?
    Jakies sugestie lub przeciwwskazania? Ewentualnie cos innego
    zblizonego w cenie, a pasujacego do G10?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 2. Data: 2009-03-20 21:22:36
    Temat: Re: SUNPAK PF30X - jakies za lub przeciw?
    Od: conik <c...@i...pl>

    Jacek_P pisze:
> [...]
    > Czy jest sterowana przez procesor aparatu?
    > Jakies sugestie lub przeciwwskazania? Ewentualnie cos innego
    > zblizonego w cenie, a pasujacego do G10?

    zapolowalbym raczej na jakas uzywana 420ex

  • 3. Data: 2009-03-21 08:09:01
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    conik napisal:
    > zapolowalbym raczej na jakas uzywana 420ex

    Hm, parametry lepsze, ale uzywek ma nieznana historie
    i nie ma gwarancji :( A z kolei nowa lampa Canona
    to cena niefajna, jak na zabawke okazjonalna.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2009-03-21 08:27:02
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-03-21 09:09:01 +0100, Jacek_P <L...@c...edu.pl> said:

    > Hm, parametry lepsze, ale uzywek ma nieznana historie
    > i nie ma gwarancji :( A z kolei nowa lampa Canona
    > to cena niefajna, jak na zabawke okazjonalna.

    No to krakowskim targiem. Metz.
    Sunpak to niezła firma. Bardziej znana w USA niż w na starym
    kontynencie. Być może nawet ten pf30x jest godzien zainteresowania, ale
    zanim bym kupił, to przynajmniej bym postarał się wziąć w łapki.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-03-21 09:57:56
    Od: szadok <s...@t...pl>

    Dnia 21.03.2009 JA <marb67> napisał/a:
> [...]

    > kontynencie. Być może nawet ten pf30x jest godzien zainteresowania, ale
    > zanim bym kupił, to przynajmniej bym postarał się wziąć w łapki.

    Z tym braniem w uapki, to szczera prawda - też polecam.
    Miałem Sunpaka PZ5000AF do nikona. Byłem bardzo zadowolony: solidna,
    dość duża, masywna, szybko się ładowała.

    W zasadzie to, że nie pracowała z cyfrowymi nikonami było przyczyną do
    zmiany systemu.
    Do Pentaxa kupiłem Metza 58.
    No i kurde - jak zabawka - takie pierwsze odczucie ;/
    Ciut mniejsza, ciut lżejsza, ale wrażenie plastików jakieś wybitnie
    badziewne ;/ ;/ że nie wspomnę o paru innych zastrzeżeniach które mam
    (ale może się nie znam i moje zastrzeżenia są wyimaginowane ;)
    Takoż jeśliby Sunpak nie zszedł z jakością (co w aktualnie jest
    wybitnie trendy) i miałby porównywalną lampę jeśli chodzi o moc -
    brałbym sunpaka. Ale jednak wcześniej obmacałby obie lampy ;)

    pzdr, szadok
    --
    'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
    śp. babcia

  • 6. Data: 2009-03-21 11:04:42
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "szadok" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dość duża, masywna, szybko się ładowała.
    >
    > W zasadzie to, że nie pracowała z cyfrowymi nikonami było przyczyną do

    Też miałem PZ500AF do Minolty Dynax 5 (analog) i niestety z cyfrowymi juz
    nie działała do końca, bo strzelała pełną mocą.
    A lampa miodzio była i kosztowała mnie prawie tyle co to lustro.

    To mnie wystarczająco zraziło do luster i lamp systemowych przy moim
    okazjonalnym fotografowaniu, że na dzień dzisiejszy nadal nie mam zamiaru
    kupować lustra i mam hybryde Fuji z goracą stopka i stara lampke z czasów
    Zenitha TTL.

    Najbardziej było mi szkoda tej lampy, w kościele nie było bata, dawała rady
    znakomicie, w domu przy takim normalnym oświetleniu (nie słoneczny pokój)
    strzelać mogłem 3 sztuki w serii.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2009-03-21 14:00:39
    Od: szadok <s...@t...pl>

    Dnia 21.03.2009 Irokez <h...@o...pl> napisał/a:

    > Też miałem PZ500AF do Minolty Dynax 5 (analog) i niestety z cyfrowymi juz
    > nie działała do końca, bo strzelała pełną mocą.
    > A lampa miodzio była i kosztowała mnie prawie tyle co to lustro.

    Można spróbować ustawić aparat w tryb manualny, lampę w tryb własnej
    automatyki i też daje radę - efekty więcej niż bardzo przyzwoite, tylko
    ciut mało elastyczna konfiguracja jeśli chce się zmienić parametry
    ekspozycji.

    pzdr, szadok

  • 8. Data: 2009-03-21 16:00:59
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

> [...]
    > automatyki i też daje radę - efekty więcej niż bardzo przyzwoite, tylko
    > ciut mało elastyczna konfiguracja jeśli chce się zmienić parametry

    No własnie, gdyby ta lampa miała własną automatyke...
    Jak systemowa to na diabła jej taka funkcjonalność. A więc albo współpraca z
    body albo w pełni ręczne ustawienia zoom, siły błysku, przysłony, czasu itp
    itd. Miałem ją jeszcze rok w nadziei że cos się zmieni, jakiś patent ktos
    wymyśli. Minolta o jej funkcjonalności kosztowała 1700zł (tzn miała
    dodatkowo tryb HS). Po tym czasie wszystko sprzedałem i powiedziałem nigdy
    więcej lustra... przynajmniej na razie dopuki się nie wyklaruje jakiś
    konkretny system. Nie mam kasy na co chwila nowe wymysly producentów
    sprzętu.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2009-03-21 16:20:08
    Od: szadok <s...@t...pl>

    > No własnie, gdyby ta lampa miała własną automatyke...

    Piszesz dalej o pz500af? Ależ ona ma własną automatykę:
    http://mkropa.republika.pl/sunpak.htm

    pzdr, szadok

  • 10. Data: 2009-03-21 17:13:37
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    > Piszesz dalej o pz500af? Ależ ona ma własną automatykę:
    > http://mkropa.republika.pl/sunpak.htm

    To czemu i tak walił pełną mocą, tylko w manualu jakoś dało się sterować
    moca błysku...
    A może coś zle robiłem zmieniając tryby.
    mniejsza z tym... historia.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez