  • 1. Data: 2009-03-20 15:03:32
    Temat: Adapter M42 do 4/3 z potwierdzeniem ostrości
    Od: "C.K." <c...@p...onet.pl>

    Witam,

    Czy ktoś tego używa ? Jak się sprawują takie adapterki ?
    Mam takie małe obawy czy dandelion nie zrobi zwarcia w body albo się nie
    odklei.
    Znacie jakiś sklep gdzie można kupić sprawdzone rozwiązanie ?

    CK

  • 2. Data: 2009-03-20 15:16:43
    Temat: Re: Adapter M42 do 4/3 z potwierdzeniem ostrości
    Od: darkelf <d...@d...darkelf>

    C.K. pisze:
    > Czy ktoś tego używa ? Jak się sprawują takie adapterki ?

    Bardzo fajnie ale trudno ustawia się czasami ostrość, długo.

    > Znacie jakiś sklep gdzie można kupić sprawdzone rozwiązanie ?

    Kupiłem na Allegro w HTI.

  • 3. Data: 2009-03-20 15:52:04
    Od: "ktotek (K.P.)" <k...@o...pl>

    C.K. wrote:
> [...]
    > odklei.
    > Znacie jakiś sklep gdzie można kupić sprawdzone rozwiązanie ?

    Ja bym się w to nie bawił. Adapter jest dość drogi a zabawa w m42 ma
    IMHO sens jak jest tania. Nie wiem jaki masz korpus Olka ale wyłącz
    sobie AF i spróbuj ostrzyć manualnie patrząc na diodę potwierdzającą
    ostrość - dla mnie to nazbyt niewygodne. Pewnie masz aparat z trzema
    punktami AF więc po ustawieniu ostrości i tak w większości sytuacji po
    ustawieniu AF trzeba przekadrować i wówczas ostrość często ucieka. W
    Olkach powiększenie przy LV sprawdza się znakomicie a do tego wystarczy
    zwykły tani adapter od "Pana z Lublina" ;-). Oczywiście do portretu
    takie rozwiązanie się nie nadaje, zresztą podobnie jak z adapterem
    potwierdzającym ostrość. Jaki masz korpus i szkła m42 skoro chcesz się w
    to bawić?

    --
    Pozdrawiam, ktotek (K.P.)

  • 4. Data: 2009-03-20 16:03:18
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "C.K." napisał
    > Czy ktoś tego używa ? Jak się sprawują takie adapterki ?

    Moja subiektywna opinia - w Canonie nie dało się tego używać.
    Miałem i szybko sprzedałem.

    > Mam takie małe obawy czy dandelion nie zrobi zwarcia w body albo się nie
    > odklei.

    W Canonach nikomu się to chyba nie zdarzyło, czemu miałoby zdarzyć się w
    Olku ?
    Potencjalne ryzyko jest ale mało prawdopodobne, chyba że aplikuje to ktoś
    bez najmniejszego pojęcia.

    adam

  • 5. Data: 2009-03-20 18:10:22
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    C.K. pisze:
> [...]
    > odklei.
    > Znacie jakiś sklep gdzie można kupić sprawdzone rozwiązanie ?

    Przyklejenie nie jest takie trudne - sam to, nie chwaląc się,
    zrobiłem. A ręce do tego mam obie lewe. ::
    Za długo się tym nie bawiłem - zmieniłem system - zabawki zostały.
    Jak umieszczę na Allegro - zawiadomię. :)

  • 6. Data: 2009-03-23 09:43:03
    Od: "C.K." <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > rozwiązanie się nie nadaje, zresztą podobnie jak z adapterem
    > potwierdzającym ostrość. Jaki masz korpus i szkła m42 skoro chcesz się w

    Mam E510 + kitowe obiektywy, szkieł m42 na razie nie mam. Pomyślałem że
    przydałby się jakiś jaśniejszy obiektyw do portretów. 14-54 i 50/2 kosztują
    teraz około 2 tys. Dla mnie to dość sporo, aparat służy głównie do robienia
    zdjęć dzieciakom, jakieś pamiątkowe zdjęcia z wycieczek itp.
    Podobają mi się zdjęcia z małą GO. Czytałem na grupie, że mała GO podoba się
    amatorom, którzy nie potrafią skomponować kadru, ale jakoś takie portrety
    bardziej do mnie przemawiają :).
    Byś może w końcu skuszę się na 14-54 ale najpierw chciałem trochę
    poeksperymentować. Na allegro widziałem Heliosy 58/2 po 30-60 zł. Adapterek
    od "Pana z Lublina" drugie tyle lub z dandelionem za 150 zł. W sumie
    wychodzi 100 lub 200 zł, więc jestem skłonny zaryzykować. Gdyby to jakoś
    sensownie działało pewnie dokupiłbym coś lepszego np. ze światłem 1,4. Jeśli
    okaże się pomyłką to przemyślę zakup Zuiko.
    Dlaczego adapter z potwierdzeniem ostrości nie nadaje się do portretów ?

    Pozdrawiam
    CK

  • 7. Data: 2009-03-23 12:35:16
    Od: Marx <M...@n...com>

    C.K. pisze:
    > Mam E510 + kitowe obiektywy, szkieł m42 na razie nie mam. Pomyślałem że
    > przydałby się jakiś jaśniejszy obiektyw do portretów. 14-54 i 50/2
    > kosztują teraz około 2 tys. Dla mnie to dość sporo, aparat służy głównie
    taniej kupic lustrzanke i 50-ke konkurencji...
    Marx

  • 8. Data: 2009-03-23 13:16:04
    Od: "C.K." <c...@p...onet.pl>

    > taniej kupic lustrzanke i 50-ke konkurencji...

    No cóż, to moja pierwsza lustrzanka :)
    Jak kupowałem nie było jeszcze 1000D, a 450D z kitem i 50mm wychodził prawie
    2 razy tyle co E510. Porównuję do 450D bo wtedy wydawało mi się, że muszę
    mieć Live View, którego teraz praktycznie nie używam. Ogólnie z aparatu
    jestem bardzo zadowolony ale niedługo minie rok od zakupu i korci mnie żeby
    coś dokupić i się pobawić. Jasne stałki nie są mi niezbędne do życia, to
    raczej z powodu ceny Heliosów mam chęć poeksperymentować, szczególnie po
    obejrzeniu kilku fotek na oly43club.ru

    Pozdrawiam
    CK

  • 9. Data: 2009-03-26 20:59:11
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "C.K." <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > życia, to raczej z powodu ceny Heliosów mam chęć poeksperymentować,
    > szczególnie po obejrzeniu kilku fotek na oly43club.ru

    Ja uzywam manualnego szkla systemu OM (konkretnie 135mm/2.8) wraz z
    adapterem z chipem uaktywniajacym potwierdzenie ostrosci.
    Nie jest to jakosc specjalnie bardzo dobre, ale na pewno ulatwia nieco
    ostrzenie na tej mikro matowce z Olka (mam e-520).
    Jako tanie uzupelnienie kitowego szkla jest OK.

    Tu masz przykladowe fotki zrobione takim zestawem. Oczywiscie troche
    poprawione w programie graficznym, ale niewiele:
    http://www.flickr.com/photos/33413655@N08/3266950015
    /sizes/o/

    http://www.flickr.com/photos/33413655@N08/3266949799
    /sizes/o/