  • 91. Data: 2009-09-28 19:04:56
    Temat: Re: SNS-HDR
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 28 Sep., 20:54, "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> wrote:

    > Działa, ale mam nie lada problem.
    > Doszedłem do tego, jak prawie całkowicie pozbyć się efektu halo. Niestety,
    > na ustawieniach przy których ten efekt nie występuje, nie mogę stłumić
    > szumów.
    > Nie wiem teraz co jest lepsze, mniejsze halo czy szumy.
    > Ech...

    z pewnoscia jest jakies inne rozwiazanie
    szumy na calej powierzchni , czy tez tylko w miejscu ewentualnego
    wystepowania halo ?

  • 92. Data: 2009-09-28 19:17:00
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:
    > robi to dosyc dobrze.
    > i jeszcze jedno pytanie o jasnosc gotowego obrazu.
    >
    > czy jest ona dobierana na podstawie ktoregos ze zdjec wsadowych ( np
    > naswietlonego neutralnie).
    >
    > czy tez jest jakos wyliczana dla wyniku ostatecznego.
    >
    > przyklad
    > jjesli skladam np 3 zdj na -4 , - 3, - 1 ev czy wynik bedzie
    > odpowiednio ciemny czy tez wyliczony do jakiesj prawidlowej jasnosci ?

    Algorytm stara się sprowadzić jasność poszczególnych punktów, do optymalnej
    jasności. Nie da się z góry określić, jak ciemny będzie obraz docelowy.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 93. Data: 2009-09-28 19:23:42
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:
    > z pewnoscia jest jakies inne rozwiazanie
    > szumy na calej powierzchni , czy tez tylko w miejscu ewentualnego
    > wystepowania halo ?

    Do tego potrzebna jest dodatkowa analiza, której chciałbym uniknąć.
    Mam nadzieję, że uda mi się znaleźć jakiś dobry kompromis.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 94. Data: 2009-09-28 22:18:41
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Sebastian Nibisz wrote:

    > Do tego potrzebna jest dodatkowa analiza, której chciałbym uniknąć.
    > Mam nadzieję, że uda mi się znaleźć jakiś dobry kompromis.

    Chyba udało mi się znaleźć sensowny kompromis.
    Udostępniłem wersję 0.9.4 programu.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 95. Data: 2009-09-29 08:24:56
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 29 Sep., 00:18, "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> wrote:

    > Chyba udało mi się znaleźć sensowny kompromis.
    > Udostępniłem wersję 0.9.4 programu.
    >
    > Pozdrawiam,
    > - Bastek -

    zobaczylem

    jakis negatywnych efektow nie ma

    z tym ,ze wynik ostateczny jest zalezny od uzytych zdjec.
    sa takie , ktore po zlozeniu daja calkiem dobry wynik , ale i takie ,
    ktore wymagaja korekty kontrastu i jasnosci.

    moim zdaniem warto do programu dolozyc dwa suwaki - jasnosc i kontrast
    - kontrast w tym sensie jak to ostatnio zmieniales.

    w sumie uwazam program za udany jako b.wygodne narzedzie , wypelnia
    pewna nisze.
    programy do obrobki HDR na ogol posiadaja mase suwakow , czasem latwo
    o bledne nastwienie , czasem trudno o neutralne . A tutaj w wielu
    wypadkach bez lamania sobie glowy i szybko program pozwala na
    zwiekszenie skali tonalnej zdjecia.

  • 96. Data: 2009-10-01 21:13:21
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Udostępniłem wersję 0.9.5 programu.
    1. Dodałem wsparcie dla formatu OpenEXR.
    2. Jeszcze bardziej zredukowałem generowanie efektu halo.
    http://www.mmj.pl/~snibisz/SNS-HDR/SNS-HDR.zip

    Tak wygląda przykładowy obraz EXR, którego zakres tonalny został
    skompresowany programem SNS-HDR:
    przed kompresją: http://www.mmj.pl/~snibisz/SNS-HDR/Images/Desk.exr
    po kompresji: http://www.mmj.pl/~snibisz/SNS-HDR/Images/Desk-HDR.j
    pg

    Obraz pochodzi ze strony OpenEXR (http://www.openexr.com)

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 97. Data: 2009-10-02 05:30:39
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 1 Okt., 23:13, "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    halo.http://www.mmj.pl/~snibisz/SNS-HDR/SNS-HDR.zip

    > Tak wygląda przykładowy obraz EXR, którego zakres tonalny został

    zawsze wierzylem w mozliwosci HDR i w Twoj pürogram.
    wlasciwie to nie jest kwestia wiary tylko wystrczy raz spojrzec i
    dostrzec to co istotne.
    Fakt ze mozna tego typu programy wykorzystac do odnaturyzowania
    zdejcia , uzyskania efektow kojarzacych sie niekiedy z kiczem nie
    deeprcjonuje jego wartosci i mozliosci.

    Gdyby nie hdr w zyciu nie porzucilby analogu dla cyfry.

  • 98. Data: 2009-10-05 14:33:23
    Od: f...@a...pl

    --
    Witam.
    Może nie kilka słów krytyki (jestem początkującym fotoamatorem) ale
    wypróbowałem narzędzie i napotkałem mały problemik.
    ale po kolei. Wykonałem zdjęcie i zapisałem w RAWie. Do wywołania użyłem
    Raw Therapee. Bez zmieniania jakichkolwiek ustawień zapisałem najpierw
    jako tiff 8mio a później 16sto bitowy. Następnie użyłem SNS-HDR na obydwu
    plikach. Efekt końcowy bardzo zadowalający, różnicy wizualnej w plikach
    wynikowych prawie żaden. Jednak po wywołaniu pliku raw bezpośrednio w
    SNS-HDR - porażka, kontrast na chmurach nie do przyjęcia (jak w
    przepalonym jpg). W sumie używasz tego samego dekodera co RT (dcraw) a
    wyniki bardzo odległe.
    Może ktoś wytłumaczy skąd ta różnica? Czyżby konwersja na tiff nisła ze
    sobą coś jeszcze?
    Pozdrawiam
    Niestety ze względu na "wagę" plików nie mogę ich nigdzie zamieścić (tify
    po 23 i 46 MB, raw prawie 10MB). Pliki wynikowe mogę przesłać
    zainteresowanym.

  • 99. Data: 2009-10-06 06:46:10
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    <f...@a...pl> wrote:
> [...]
    > Niestety ze względu na "wagę" plików nie mogę ich nigdzie zamieścić (tify
    > po 23 i 46 MB, raw prawie 10MB). Pliki wynikowe mogę przesłać

    Przyczyną są ustawienia parametrów dcraw w programie SNS-HDR. W chwili
    obecnej program SNS-HDR wywołuje zdjęcia z domyślnymi ustawieniami aparatu,
    co może prowadzić do częściowej utraty informacji w obrazie. W przyszłej
    wersji programu, zdjęcia z modułu dcraw będą odczytywane w postaci liniowej,
    co pozwoli zachować większą kontrolę nad przetwarzanym obrazem.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 100. Data: 2009-10-11 11:54:06
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Udostępniłem wersję 0.9.6(.3) programu.
    1. Usunąłem błąd występujący podczas pracy wielowątkowej.
    2. Zredukowałem do minimum generowanie efektu halo.
    3. Usprawniłem mapowanie gradientu.
    4. Zwiększyłem ostrość generowanych obrazów.