  • 561. Data: 2010-05-20 23:01:20
    Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    news:4bf5409d$0$19174$65785112@news.neostrada.pl...

    > Pitu, pitu.

    Zapewne to jest tylko argument siły, a nie siła argumentu ? :D

  • 562. Data: 2010-05-20 23:17:58
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:20052010.67A62896@budzik61.poznan.pl...

    > ok (ja po prostu zdecydowanie uwazam, ze jednym z elementów powodujacych
    > wypadek było wlasnie zle sygnalizowanie)

    Na podstawie czego tak uważasz ?
    Czy na podstawie wóżenia z fusów, mętności moczu czarnego kota, a może
    zobaczyłeś to w szklanej kuli ?
    Oczywiście nie zaprzeczam, że w pewnym stopniu mogło by się przyczynić do
    takiego wypadku, gdyby faktycznie tak było, ale nie mamy co do tego
    pewności, ani żadnych dowodów czy nawet przesłanek. Za to mamy pewność, ze
    kierowca Audi wyprzedzał z lewej strony Fiata na skrzyżowaniu podaczas
    wykonywania manewru skrętu przez kierowniczkę Fiata. Kolejnym faktem jest
    też to, że kierowca Audi nie dostosował się do ograniczenia prędkości oraz
    nie zachował nalezytej ostrożności zarówno podczas przejazdu przez
    miejscowość jak i przejazdu przez skrzyżowanie.
    Także pisanie, że niezauważenie w porę skrzyżowania przez kierowcę Audi
    zwalnia go z odpowiedzialności za wypadek i jednocześnie przenosi
    odpowiedzialność na osobe, która prawidłowo i w sposób zgodny z Prawem o
    Ruchu Drogowym wykonywała manewr skrętu jest chorym wymysłem osoby, która w
    ogóle nie zna tego prawa. Prawo w ogóle nie przewiduje takiej możliwości.

    > a to dlaczego?
    > Z jednej strony zła złamanie przepisu to złamanie przepisu, z drugiej
    > strony zlamanie przepisu to powód wypadku.
    > Dlaczego do jednego kierowcy jedno kryterium a do drugiego drrugie?

    Bo w tym przypadku nie jest istotne to czy ona sygnalizowała czy też nie,
    ponieważ kierowca Audi nie miał prawa wyprzedzać na skrzyżowaniu.
    Własnie to wyprzedzanie i niezachowanie należytej ostrożności doprowadziło
    do tego wypadku, a nie brak kierunkowskazu w Fiacie.
    Poza tym "złe sygnalizowanie" to są tylko i wyłącznie Twoje domysły
    niepoparte żadnymi dowodami, zaś wyprzedzanie w miejscu niedozwolonym przez
    kierowcę Audi i jazda z nadmierną prędkością i niedostosowanie się
    ograniczeń prędkości jest faktem.

  • 563. Data: 2010-05-20 23:21:22
    Od: to <t...@a...xyz>

    Budzik wrote:

    > ale to nie ma nic wspolnego z powyzszym argumentem...

    Plumpi tak działa, jak nie ma nic do napisania na temat to pisze coś od
    rzeczy. ;)

    --
    "Nie ma obowiązku oceniania prędkości i nie jest taka ocena przedmiotem
    egzaminu na PJ." Jan Kowalski, msg-id: hste47$m8v$...@n...net.icm.edu.pl

  • 564. Data: 2010-05-20 23:29:42
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Czyli zakładasz, że obaj kierowcy to samobójcy. Facet w audi wyprzedzał
    > po lewej prawidłowo sygnalizujące skręt w lewo auto, a kobieta spojrzała
    > w lusterko i wjechała mu prosto przed maskę. Piękne założenie. Faktycznie
    > dyskusja z Tobą nie ma większego sensu.

    Nie. Śmiem twierdzić, ze kiedy kobieta postanowiła wykonać manewr i go
    rozpoczęła to był on jeszcze na tyle daleko, że ona nawet nie była świadoma
    tego, że w chwili, kiedy wykona obrót kierownicą, kierowca Audi będzie już
    koło niej.
    Zrozum, że ona nie miała obowiązku czekać na niego, aż on dojedzie i ją
    wyprzedzi. Ba, nawet wiedziała, że kierowca ma obowiązek zwolnić, bo był
    teren zabudowany i nie ma prawa jej wyprzedzać na skrzyżowaniu. Wiedziała
    też, że on musi się dostosować do tych ograniczeń, bo tak mówi PoRD, które
    też daje jej zapewnienie, że kierowca ten zachowa się zgodnie z PoRD.
    Ponadto mogła też wiedzieć, że stojąc i czekając na niego utrudniłaby jazdę
    kierowcy Audi jak i Poloneza, którego także wyprzedziło Audi.
    Mogła też w ogóle nie zauważyć tego Audi, bo z tego co wiemy jechał tam
    jeszcze Polonez, który został wyprzodzony przez Audi. Mogła widzieć tylko i
    wyłącznie tego Poloneza, który jechał za nią przepisowo i w bezpiecznej
    odległości.
    Co do kierowcy Audi to nie zakłądam, ze był samobójcą, ale jestem pewien, że
    był idiotą, który nie liczył się z prawem, ani innymi użytkownikami na
    drodze.

  • 565. Data: 2010-05-20 23:32:27
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Kobieta też najprawdopodobniej popełniła szereg wykroczeń

    Matko i córko ...
    Chłopie osłabiasz nas swoją głupotą.

  • 566. Data: 2010-05-20 23:34:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > on zajechania drogi pojazdowi jadacemu z kierunku przeciwnego,
    > ale takze w zaleznosci od okolicznosci, wynikajacy z zasady
    > szczegolnej ostroznosci (art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca
    > 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, tekst jedn. Dz. U. z 2005 r.
    > Nr 108, poz. 908 ze zm.), obowiaek upewnienia sie, przez
    > spojrzenie w lusterko wsteczne lub boczne, czy znajdujacy sie za
    > nim pojazd nie uniemozliwia bezpiecznego wykonania tego manewru.
    >

    > Co prawda 1 grudnia 2005 r. Sad mial calkiem odmienne zdanie :-)
    >
    > Wyrok powyzszy nie znaczy ze kierowca z Audi jest nie winny - w obu

    Tylko ktoś bez krzty rozumu mógłby twierdzić coś odwrotnego.

    >, dylemat byl tylko w sprawie
    > skrecajacego :-)

    I dokładnie o tym trwa (powinna trwać) dyskusja.
    I kilku napaleńców, którzy tego faktu nie przyjmują do wiadomości tego nie
    zmieni.

  • 567. Data: 2010-05-20 23:36:10
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Bo to zła kobieta była.

    A jak kobieta to musiała być kur...ą i łajdaczką
    A skoro była kur...ą i łajdaczką to była zła.
    Skoro była zła to musiała być kobietą, bo tylko kobiety są złe.
    A jak kobieta to musiała być kur...ą i łajdaczką.
    .
    .
    .
    .
    .
    ;D

  • 568. Data: 2010-05-20 23:39:42
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Powiedzmy ze prawdopodobne, i nalezy sie spodziewac jakiejs reakcji
    > kierowcy z Audi gdyby dostrzegl migacz.
    > No chyba ze w ramach reakcji wcisnal gaz i myslal ze zdazy :-)

    I być może tak było, ze pomyślał: "zanim ta kapelusznica dojedzie do
    skrzyżowania z tym właczonym kierunkowskazem to ja zdążę myknąć sukę, bo ja
    to jestem miszcz" :)

  • 569. Data: 2010-05-20 23:41:04
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Zdrowy rozsądek -- nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie wyprzedzał na
    > skrzyżowaniu auta sygnalizującego zamiar skrętu w lewo.

    A skąd wiesz, ze kierowca Audi był przy zdrowych zmysłach ?
    Masz jakieś przkazy nadprogowe ? :)

  • 570. Data: 2010-05-21 07:00:20
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Na jakiej podstawie twierdzisz, ze ona nie patrzyła ?
    > Może patrzyła, ale źle oceniła prędkość Audi oraz całą sytuację, a
    > kiedy się zorientowała, że będzie ją wyprzedzał mogła się zatrzymać
    > lub odbić unikając uderzenia w jej drzwi, w tym przypadku śmiertelne
    > dla niej ? Tego nie wiemy i się nie dowiemy. Nie ma co dywagować.

    jedno jest pewne - kwestia dowodowa w takiej sytuacji byłaby na pewno
    bardzo trudna.
    Ale załózmy, ze mamy film na ktorym widzimy, ze sygnalizacja skretu
    polegała na tym, ze kierunkowskaz został włączony sekunde przed skretem
    (taki standardzik...)
    Uwazasz, ze wtedy mozna kobiecie przypisac wspolwine?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."