  • 550. Data: 2010-05-20 18:49:25
    Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Gdybyś miał okazję go zapytać to z całą penością odpowiedział by, że on
    > nigdy nie złamał żadnego przepisu PoRD i z całą pewnością trzymał by się
    > takiej samej wersji jaka przyjmujesz Ty i Icek :)

    ale to nie ma nic wspolnego z powyzszym argumentem...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiarą można manipulować. Tylko

  • 552. Data: 2010-05-20 19:13:27
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > Nie w tym, nie na prostej drodze.

    Może i w tym, może i na prostej drodze.
    Już to pisałem - zdecydowane przekroczenie prędkości dopuszczalnej, ponad
    poziom ZAKŁADANY przez typowego użytkownika dróg, prowadzić może w prostej
    linii do poważnego wypadku właśnie z tego powodu. Powodem nie będzie to, że
    ktoś Cię nie zauważył i zajechał Ci drogę. Powodem będzie to, że tak
    zapierdalałeś, że nikt przy zdrowych zmysłach by nawet nie podejrzewał, że w
    tym miejscu można tyle jechać. Przykładem takich kretyńskich zachowań są
    motocykliści, dla których prędkości rzędu 150-200 km/h po miejskich dwu i
    trzypasmówkach to są codzienne sprawy. I jak widzisz z tyłu jedno światełko,
    to nim zdążysz się zastanowić nad zmianą pasa, to taki pacjent już Cię
    wyprzedza z dowolnie wybranej strony. A potem się pojawiają akcje pt.
    "Motycykle są wszędzie".

    Jurand.

  • 553. Data: 2010-05-20 19:14:14
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > Jakie zarzuty postawisz kierowniczce Fiata ?
    > 1. Że skręcała zgodnie z prawem i przepisami PoRD ?
    > 2. Że nie sygnalizowała zamiaru skrętu ? Na jakiej podstawie i jak to
    > udowodnisz ?

    Bo to zła kobieta była.

    urand.

  • 554. Data: 2010-05-20 21:12:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 20 May 2010 15:49:32 +0200, Plumpi wrote:
    >DWIE sekundy to jest reakcja przeciętnego kierowcy od chwili zauważenia do
    >podjęcia decyzji zatrzymania lub skręcenia. Powtarzam: podjęcia decyzji, a
    >nie zatrzymania.

    Z tym ze to mocno zalezy od sytuacji.
    Malysz jedzie z predkoscia 100km/h i trafia co do metra z wybiciem.

    >Pięć sekund to on był w odległości prawie 220m. W takiej
    >odległości w lusterku gówno widać czy auto jedzie zbyt szybko czy też nie.
    >W czasie 2 sekund Audi pokonuje 88 metry. To jest naprawdę dużo. Na tyle
    >dużo, żeby uznać, że jadace za mną auto w terenie, gdzie ograniczona jest
    >prędkość, jest wystarczająco daleko, abym mógł wykonac bezpiecznie manewr
    >skrętu na skrzyżowaniu, wiedząc dodatkowo, ze ten samochód nie ma prawa mnie
    >tu wyprzedzać.

    Szczegolnie ze nie bedzie wyprzedzal, bo jest za daleko.

    >Reasumujac jedyną szansą na uniknięcie przez nia wypadku było wciśnięcie
    >gazu "do dechy" i wykonanie manewru jak najszybciej.

    No ale wiesz - teraz obowiazek jazdy na swiatlach, powinno byc to audi
    zauwazalne w dwoch lusterkach,

    J.

  • 555. Data: 2010-05-20 21:28:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 20 May 2010 15:06:48 +0200, Plumpi wrote:
    >No, nareszcie zaczynasz pisać do rzeczy :)
    >Kierowca Audi wymusił pierwszeństwo na kierowniczce Fiata

    O przepraszam - na jakiej podstawie twiedzisz ze miala pierwszenstwo ?

    >2. Nie zachował szczególnej ostrożności na skrzyżowaniu

    ze wzajemnoscia

    >4. Złamał zakaz wyprzedzania z lewej strony pojazdu sygnalizującego zamiar
    >skrętu w lewo.

    nie wiemy jak to z tym sygnalizowaniem bylo ..

    >Jakie zarzuty postawisz kierowniczce Fiata ?
    >1. Że skręcała zgodnie z prawem i przepisami PoRD ?

    Wyrok SN z dnia 8 marca 2006 r. IV KK 416/2005

    Na kierowcy zamierzajacym wykonac manewr zmiany kierunku jazdy w
    lewo ciazy bowiem nie tylko obowiazek zawczasu i wyraznego
    zasygnalizowania tego manewru oraz baczenia, aby nie spowodowal
    on zajechania drogi pojazdowi jadacemu z kierunku przeciwnego,
    ale takze w zaleznosci od okolicznosci, wynikajacy z zasady
    szczegolnej ostroznosci (art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca
    1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, tekst jedn. Dz. U. z 2005 r.
    Nr 108, poz. 908 ze zm.), obowiaek upewnienia sie, przez
    spojrzenie w lusterko wsteczne lub boczne, czy znajdujacy sie za
    nim pojazd nie uniemozliwia bezpiecznego wykonania tego manewru.

    Co prawda 1 grudnia 2005 r. Sad mial calkiem odmienne zdanie :-)

    Wyrok powyzszy nie znaczy ze kierowca z Audi jest nie winny - w obu
    sprawach wyprzedzajacego uznano winnym, dylemat byl tylko w sprawie
    skrecajacego :-)

    >2. Że nie sygnalizowała zamiaru skrętu ? Na jakiej podstawie i jak to
    >udowodnisz ?

    Powiedzmy ze prawdopodobne, i nalezy sie spodziewac jakiejs reakcji
    kierowcy z Audi gdyby dostrzegl migacz.
    No chyba ze w ramach reakcji wcisnal gaz i myslal ze zdazy :-)

    J.

  • 556. Data: 2010-05-20 22:48:42
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-05-20, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    > aha, no to pewnie procent ich wyprzedzac niebezpiecznych do ich wyprzedzan
    > ogolnie jest duzy ale takich kierowców nie znowu az tak wielu.

    Problem z niebezpieczną jazdą jest taki, że setki, tysiące razy się
    udaje. Nie udaje się tylko raz...

    > Mogłoby, miałby...
    > Duzo tego.
    > Ale widze ze z jednym sie zgadzasz - kierowczyni fiata dała kierowcy audi
    > mało czasu na zauwazenie kierunkowskazu...

    Nie, kierowca Audi zostawił sobie za mało czasu.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 557. Data: 2010-05-20 22:49:50
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > A jakich Ty okoliczności jeszcze potrzebujesz jak widzisz ze ktoś
    > zapieprza 3x ograniczenie?

    Widzę, ze główka Ci nie pracuje. Przeczytaj jeszcze raz zatem wczesniejsza
    moją wypowiedź i postaraj się zrozumieć czego ona dotyczyła.

  • 558. Data: 2010-05-20 22:51:38
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Dlaczego mnie to nie dziwi? Typowy kapelusz.

    Miszczóf zawsze dziwi, że ludzie jeżdżą przepisowo. Ty zapewne jec hał byś
    nie 80 ale 180km/h.
    MOżna tylko współczuć.

  • 559. Data: 2010-05-20 22:57:01
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:20052010.76F3D7C7@budzik61.poznan.pl...

    > Ale nie rozumiem, co to ma wspolnego z moja wypowiedzia.
    > Bo akurat cofajacych, nie widzacych widzialłem w zyciu wielu.

    Ano to, ze zakładasz, iż niemożliwym jest żeby kierowca Audi nie zauważył
    kierunkowskazu.
    Ja zaś Ci przedstawiłem przykład jak można niezauwazyć stojącego za sobą
    samochodu z właczonymi światłami.
    Jak więc widzisz przeróżne rzeczy są możliwe, dlatego nie zakłądaj z góry,
    ze napewno ona nie właczyła świateł i że kierowca Audi z całą pewnością by
    zobaczył światła, gdyby było włączone w Fiacie.

  • 560. Data: 2010-05-20 23:00:30
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Faktów to Ty żadnych nie znasz pomijając to co widać na zdjęciach po
    > wypadku.

    Znamy je z opisu i do takich się ustosunkowujemy. Jakie były w
    rzeczywistości nie wiemy do końca, ale dyskutujemy tu o sytuacji, która
    została opisana w taki, a nie inny sposób.

    > Dla Ciebie mogą być nawet kosmitą, mało mnie obchodzi Twoja opinia na mój
    > temat.

    Doprawdy ?