-
1. Data: 2010-05-16 13:35:36
Temat: stuki przy zdjęciu nogi z gazu
Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>
Walczę w Clio II '98 z doprowadzeniem zawieszenia do dobrego stanu.
Wymieniłem 3 sprężyny, które nie przeżyły trudnych warunków podczas
ostatniej zimy oraz poprawiłem mocowanie wydechu. Diagnosta i mechanik
rozkładają ręce i mówią że wszystko jest ok, ale czasem podczas jazdy
pojawia się stukanie przy zdjęciu nogi z gazu. Stukanie jest rytmiczne,
jednostajne, częstotliwość to kilka Hz i jest zależna wyłącznie od
prędkości pojazdu. Nie zależy od stanu drogi (stuka na prostej, gładkiej
tak samo jak na wyboistej) i nie zależy od załączonego biegu ani
wysprzęglenia (stuka też na jałowym). Pytanie do szanownych grupowiczów:
co może być przyczyną tego stukania?
Pozdrawiam
-
2. Data: 2010-05-16 14:08:58
Temat: Re: stuki przy zdjęciu nogi z gazu
Od: "macko" <k...@i...pl>
Użytkownik "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl> napisał w wiadomości
> Walczę w Clio II '98 z doprowadzeniem zawieszenia do dobrego stanu.
> Wymieniłem 3 sprężyny, które nie przeżyły trudnych warunków podczas
> ostatniej zimy oraz poprawiłem mocowanie wydechu. Diagnosta i mechanik
> rozkładają ręce i mówią że wszystko jest ok, ale czasem podczas jazdy
> pojawia się stukanie przy zdjęciu nogi z gazu. Stukanie jest rytmiczne,
> jednostajne, częstotliwość to kilka Hz i jest zależna wyłącznie od
> prędkości pojazdu. Nie zależy od stanu drogi (stuka na prostej, gładkiej
> tak samo jak na wyboistej) i nie zależy od załączonego biegu ani
> wysprzęglenia (stuka też na jałowym). Pytanie do szanownych grupowiczów:
> co może być przyczyną tego stukania?
>
-----
Sprawdź zawieszenie silnika tzw. poduszki.
pzdr. macko
-
3. Data: 2010-05-17 11:29:30
Temat: Re: stuki przy zdjęciu nogi z gazu
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
M1SLQ pisze:
> Walczę w Clio II '98 z doprowadzeniem zawieszenia do dobrego stanu.
> Wymieniłem 3 sprężyny, które nie przeżyły trudnych warunków podczas
> ostatniej zimy oraz poprawiłem mocowanie wydechu. Diagnosta i mechanik
> rozkładają ręce i mówią że wszystko jest ok, ale czasem podczas jazdy
> pojawia się stukanie przy zdjęciu nogi z gazu. Stukanie jest rytmiczne,
> jednostajne, częstotliwość to kilka Hz i jest zależna wyłącznie od
> prędkości pojazdu.
Chodzi o hamowanie silnikiem czy również jazdę na luzie?
Szukałbym przyczyn w układzie przeniesienia napędu: skrzynia,
sprzęgło, przeguby, łożyska kół, poduszkach silnika.
Łożysko daje taki hcarakterystyczy "tyr,tyr", który może się
objawiać tylko w specyficznych warunkach np. lekkie hamowanie
albo jazda na luzie.
A może klocki postukują - tarcze nie mają aby dużych rantów?
Taki rant kiedyś mi zaczepiał klocek i postukiwało, ale
to było ciche a po wciśniećiu hamulca znikało.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
4. Data: 2010-05-17 14:43:53
Temat: Re: stuki przy zdjęciu nogi z gazu
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
poduchy pod silnikiem i/lub skrzynia
-
5. Data: 2010-05-17 16:12:07
Temat: Re: stuki przy zdjęciu nogi z gazu
Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>
> Chodzi o hamowanie silnikiem czy również jazdę na luzie?
Hamowanie silnikiem i też jazdę na luzie, objaw jest w obydwóch
przypadkach identyczny. Sprawdzę jeszcze, czy sytuacja się powtarza przy
wciśniętym sprzęgle.
> Szukałbym przyczyn w układzie przeniesienia napędu: skrzynia,
> sprzęgło, przeguby, łożyska kół, poduszkach silnika.
Może warto znaleźć jakąś pochyłą mało uczęszczaną drogę i sprawdzić z
wyłączonym silnikiem? Co wówczas będzie można wykluczyć, poduszki
silnika?
> Łożysko daje taki hcarakterystyczy "tyr,tyr"
To jest raczej takie jednostajne "du-du, du-du, du-du" zwalniające wraz
ze spadkiem prędkości pojazdu. O ile słuch mnie nie myli to dobiega
raczej z przestrzeni pośrodku podwozia
> A może klocki postukują - tarcze nie mają aby dużych rantów?
Tarcze i klocki średnio, ale równomiernie zużyte, brak rantów,
nierówności itp.
Pozdrawiam
-
6. Data: 2010-05-19 14:35:43
Temat: Re: stuki przy zdjęciu nogi z gazu
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
M1SLQ pisze:
>> Chodzi o hamowanie silnikiem czy również jazdę na luzie?
>
> Hamowanie silnikiem i też jazdę na luzie, objaw jest w obydwóch
> przypadkach identyczny. Sprawdzę jeszcze, czy sytuacja się powtarza przy
> wciśniętym sprzęgle.
>
>
>> Szukałbym przyczyn w układzie przeniesienia napędu: skrzynia,
>> sprzęgło, przeguby, łożyska kół, poduszkach silnika.
>
> Może warto znaleźć jakąś pochyłą mało uczęszczaną drogę i sprawdzić z
> wyłączonym silnikiem? Co wówczas będzie można wykluczyć, poduszki silnika?
Jeśli na luzie hałasuje, to raczej nie poduszki. Zwłaszcza po wysprzęgleniu.
W ogóle poduszki to się objawiają raczej przy zmianach obciażenia silnika,
przyspieszaniu, hamowani silnikiem, jako pojedyncze stuki. Gałka zmiany biegów
często wtedy tak charakterystycznie "chodzi".
Wysprzęglając, a w drugiej kolejności: wrzucając luz ograniczysz podejrzenia
do samego sprzęgła lub wałka/łożysk w skrzyni biegów po stronie sprzęgła.
Jeśli jednak hałas nie ustanie, to patrz na elementy które są związane z kołami:
przeguby, reszta skrzyni. Czyli to co się stale obraca w czasie jazdy.
Inna hipoteza: napęd prędkościomierza? Masz na linkę? Można chwilowo odłączyć.
W każdym razie rytmiczne postukiwanie proporcjonalne do prędkości, na równej
drodze, na luzie, to (poza ew. łozyskami) na 99% nie jest objaw zawieszenia.
>> Łożysko daje taki hcarakterystyczy "tyr,tyr"
>
> To jest raczej takie jednostajne "du-du, du-du, du-du" zwalniające wraz
> ze spadkiem prędkości pojazdu. O ile słuch mnie nie myli to dobiega
> raczej z przestrzeni pośrodku podwozia
Jeśli pośrodku, to też wskazuje jednak okolice skrzyni / sprzęgła.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.