    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Date: Thu, 20 May 2010 23:17:58 +0200
    <1...@b...poznan.pl> <hspdcf$uel$1@news.onet.pl>
    <1...@b...poznan.pl> <hspi4s$d8u$1@news.onet.pl>
    <hsr3ca$9ti$1@node1.news.atman.pl> <hsr5e7$o05$1@news.onet.pl>
    <hsr98c$4v5$1@node2.news.atman.pl> <hsr8a2$bq5$1@mx1.internetia.pl>
    <hsra08$525$1@node2.news.atman.pl> <hsr8v6$qtg$4@mx1.internetia.pl>
    <hsradm$53r$1@node2.news.atman.pl>
    <4bf12b3a$0$2593$65785112@news.neostrada.pl>
    <hsrc4i$5ee$1@node2.news.atman.pl>
    <4bf13136$0$17082$65785112@news.neostrada.pl>
    <hsrd3j$5hu$1@node2.news.atman.pl> <hssaj6$ep6$1@news.onet.pl>
    <hsttua$ssv$1@node1.news.atman.pl>
    <4bf2caa1$0$17087$65785112@news.neostrada.pl>
    <hsui85$a6m$1@inews.gazeta.pl> <ht05fk$c0o$1@node1.news.atman.pl>
    <ht1kpj$j9s$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>

    wiadomości news:20052010.67A62896@budzik61.poznan.pl...

    > ok (ja po prostu zdecydowanie uwazam, ze jednym z elementów powodujacych
    > wypadek było wlasnie zle sygnalizowanie)

    Na podstawie czego tak uważasz ?
    Czy na podstawie wóżenia z fusów, mętności moczu czarnego kota, a może
    zobaczyłeś to w szklanej kuli ?
    Oczywiście nie zaprzeczam, że w pewnym stopniu mogło by się przyczynić do
    takiego wypadku, gdyby faktycznie tak było, ale nie mamy co do tego
    pewności, ani żadnych dowodów czy nawet przesłanek. Za to mamy pewność, ze
    kierowca Audi wyprzedzał z lewej strony Fiata na skrzyżowaniu podaczas
    wykonywania manewru skrętu przez kierowniczkę Fiata. Kolejnym faktem jest
    też to, że kierowca Audi nie dostosował się do ograniczenia prędkości oraz
    nie zachował nalezytej ostrożności zarówno podczas przejazdu przez
    miejscowość jak i przejazdu przez skrzyżowanie.
    Także pisanie, że niezauważenie w porę skrzyżowania przez kierowcę Audi
    zwalnia go z odpowiedzialności za wypadek i jednocześnie przenosi
    odpowiedzialność na osobe, która prawidłowo i w sposób zgodny z Prawem o
    Ruchu Drogowym wykonywała manewr skrętu jest chorym wymysłem osoby, która w
    ogóle nie zna tego prawa. Prawo w ogóle nie przewiduje takiej możliwości.

    > a to dlaczego?
    > Z jednej strony zła złamanie przepisu to złamanie przepisu, z drugiej
    > strony zlamanie przepisu to powód wypadku.
    > Dlaczego do jednego kierowcy jedno kryterium a do drugiego drrugie?

    Bo w tym przypadku nie jest istotne to czy ona sygnalizowała czy też nie,
    ponieważ kierowca Audi nie miał prawa wyprzedzać na skrzyżowaniu.
    Własnie to wyprzedzanie i niezachowanie należytej ostrożności doprowadziło
    do tego wypadku, a nie brak kierunkowskazu w Fiacie.
    Poza tym "złe sygnalizowanie" to są tylko i wyłącznie Twoje domysły
    niepoparte żadnymi dowodami, zaś wyprzedzanie w miejscu niedozwolonym przez
    kierowcę Audi i jazda z nadmierną prędkością i niedostosowanie się
    ograniczeń prędkości jest faktem.