  • 51. Data: 2013-02-09 19:46:59
    Temat: Re: Realne korzyści z 3.3v i niższych
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości
    news:kf618m$8kj$1@mx1.internetia.pl...
> [...]

    Porównałbym ten, o którym pisałem, że padł, z tym, co używałeś.

    > W jednym z pierwszych wersji polskiego modułu zapłonowego, często padał
    > tranzystor sterujący cewką.

    Jeden z nieżyjących już sąsiadów mówił mi, że ma zapłon elektroniczny w
    Syrenie, chodzi o wiązkę iskier (oczywiście, wyłączalną). Chyba na
    tyrystorach... paliła mu 7.5/100. Nie narzekał na zapłon. Ale on naprawdę
    dbał o samochód.

  • 52. Data: 2013-02-10 10:34:15
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    On 2013-02-09 12:42, Mario wrote:

    > Teraz już zamiast NE555 wielu daje procka :)

    Bo zaprogramowanie procka jest zdecydowanie prostsze, niz
    zaprojektowanie elektroniki.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 53. Data: 2013-02-10 13:45:45
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-02-09 13:28:15 +0100, =?iso-8859-2?Q?Jaros=B3aw_Soko=B3owski?=
    <j...@l...waw.pl> said:

    > Jak to "w miejsce"?! To czym się taką latarkę włącza, jak nie ma
    > wyłącznika?

    Jak-to-czym... latarka posiadać musi czytnik biometryczny, żeby było
    nowocześnie i oczywiście "bezpiecznie". ;))))

    > Przykład wygląda mi na bezsensowny, w praktyce nigdy
    > czegoś takiego nie widziałem.

    Pożyjemy zobaczymy. Nie takie rzeczy.

    --
    DJ

  • 54. Data: 2013-02-10 13:54:31
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-02-09 14:58:26 +0100, Marek <f...@f...com> said:

    > itp.
    >
    > Zarząd zarządził użycie ARM żeby pracownicy nauczyli się zapalac ledy
    > 32 bitowo, bo dotąd zapalali 8bitowo a to już bylo demode.

    Raczej zapewniono rację bytu programistom w firmie. Bo do
    zaprojektowania każdego diwajsa to panie prezesie konieczny jest
    programista. Do zapalenia lampki również. Bo produkujemy lampki
    nowoczesne, inteligentne, cyfrowe, z megapikselem, no przecież prezes
    wie.

    --
    DJ

  • 55. Data: 2013-02-10 14:50:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Feb 2013 13:45:45 +0100, DJ napisał(a):
    > Jak-to-czym... latarka posiadać musi czytnik biometryczny, żeby było
    > nowocześnie i oczywiście "bezpiecznie". ;))))

    A pamietasz tego nastolatka, ktory lubil sobie tramwaje wykoleic,
    zmieniajac im zwrotnice w czasie przejazdu ?

    Inna sprawa ze przez poprzednie dziesiatki lat tez byly automatyczne
    zwrotnice i jakos odporne na hakerow :-)

    J.

  • 56. Data: 2013-02-10 18:14:35
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-02-10 14:50:10 +0100, "J.F." <j...@p...onet.pl> said:

    > A pamietasz tego nastolatka, ktory lubil sobie tramwaje wykoleic,
    > zmieniajac im zwrotnice w czasie przejazdu ?

    Pamiętam.
    Swoją drogą był ewidentny bug w konstrukcji tego urządzenia sterującego
    zwrotnicą. Pomijam już możliwy hack interface'u optycznego. Ale nie
    zrobili nawet maszyny stanów zabezpieczającej przed przełączeniem
    zwrotnicy w trakcie przejazdu.

    > Inna sprawa ze przez poprzednie dziesiatki lat tez byly automatyczne
    > zwrotnice i jakos odporne na hakerow :-)

    Bo one były "no software". Przynajmniej te u nas we Wro. Styki na
    trakcji, przed dojazdem do zwrotnicy pantograf na sekundę w dół, lub
    nie. I działało niezawodnie, i było odporne na hacking. I miało
    "naturalną" maszynę stanów.

    --
    DJ

  • 57. Data: 2013-02-10 18:55:18
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "DJ" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Bo one były "no software". Przynajmniej te u nas we Wro. Styki na trakcji,
    > przed dojazdem do zwrotnicy pantograf na sekundę w dół, lub

    Nie sądzę - szybko by to mechanicznie zdechło. Natomiast powszechnie
    stosowano jazdę "z prądem/bez prądu", gdzie do wysterowania zwrotnicy trzeba
    na moment zadać jazdę, uważny obserwator przyuważy(łby) dodatkowe sanki na
    trakcji - między sankami, a przewodem właściwym był duży opornik (też można
    go dojrzeć niekiedy), gdy płynął prąd, powstawał niewielki spadek napięcia,
    wystarczyło wykryć ten spadek i automat miał sygnał do przestawienia
    zwrotnicy.

    > nie. I działało niezawodnie, i było odporne na hacking. I miało
    > "naturalną" maszynę stanów.

    No, można tak powiedzieć. Nie pamiętam, jak wyglądała blokada, żeby nie
    przestawić zwrotki pod tramem, nie pamiętam, czy nie tak, ze drugi taki
    układ za rozjazdem, który zwalniał blokadę, albo blokada była czasowa. Wiem,
    że były różne warianty. Wiem, że na pewno widziałem to w Warszawie, wiem, że
    stosowano w GOP, nie wiem, czy w Łodzi też nie, nie pamiętam.

  • 58. Data: 2013-02-11 01:12:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 09 Feb 2013 12:04:13 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > ...i tak właśnie powiedzieli sobie w Nokii. A potem zrobili.

    Jak tak dalej pojdzie, to Nokiawroci do kaloszy.

    Zreszta z tego co widze ... to chyba znacznie lepszy biznes niz jakiej
    telefony :-)

    J.

  • 59. Data: 2013-02-11 03:20:51
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 09.02.2013 10:23, J.F. wrote:

    > A przy okazji 5V to nieuzasadnione straty - po co tyle przeladowywac, skoro
    > wystarczy 1.8V ?

    Teraz to już bardziej w okolicy 1 wolta.

    > Na technologii sie nie znam, ale widac jakies duze trudnosci im sprawia
    > mieszanie napiec w roznych miejscach, bo unikaja tego ze rdzen chodzi na
    > 3.3V czy mniej, a peryferia wytrzymuja 5..

    Głównie chodzi o to, że elektronika jest teraz bardzo wrażliwa na
    "latchup", żeby się wszystko nie paliło na potęgę od indukcji, przepięć,
    etc daje się diody zabezpieczające na wszystkich pinach cyfrowych.
    Znacznie łatwiej jest zrobić "zwykłą" diodę niż diodę zenera.

    Michoo

  • 60. Data: 2013-02-11 14:02:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Jak tak dalej pojdzie, to Nokiawroci do kaloszy.
    >
    > Zreszta z tego co widze ... to chyba znacznie lepszy biznes
    > niz jakiej telefony :-)

    Może oni też widzą?

    --
    Jarek