  • 1. Data: 2013-02-08 17:05:39
    Temat: UART 2.7<>5V
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Zagadnienie typowe ale ja nigdy tego nie przerabiałem. Znalazłem super scalak
    (adg3304) do konwersji poziomów ale jest za drogi i słabo dopstepny. Planuję więc
    zrobić to na 74hc14 lub 74hct14. Niestety nie wiem, z którego napięcia zasilić
    bufory. Jak zasilę z 2.7V to nie mam pewności czy procesor zasilany z 5V dobrze
    zinterpretuje jedynkę logiczną. Jak z 5V to to jest za dużo dla modemu. Najchętniej
    to bym to zrobił na rezystorze i zenerce ale jej pojemność może wpłynąć na
    transmisję.

    Proszę o podpowiedź jak to rozwiązać.

    PC

  • 2. Data: 2013-02-08 19:21:33
    Temat: Re: UART 2.7<>5V
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.02.2013 17:05, PC pisze:
    > Zagadnienie typowe ale ja nigdy tego nie przerabiałem.

    Przerób sobie czytnik tak, żeby HTMLem nie śmiecić.

  • 3. Data: 2013-02-08 20:14:36
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2013-02-08 17:05, PC pisze:
> [...]
    > logiczną. Jak z 5V to to jest za dużo dla modemu. Najchętniej to bym to
    > zrobił na rezystorze i zenerce ale jej pojemność może wpłynąć na

    Jak masz ustalony kierunek (a pewnie masz), to coś z 74LVC/LVX w jedną
    stronę. W drugą HCT zasilany z 5V.

    Pozdrawiam

    DD

  • 4. Data: 2013-02-08 20:59:37
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    > logiczną. Jak z 5V to to jest za dużo dla modemu. Najchętniej to bym to
    > zrobił na rezystorze i zenerce ale jej pojemność może wpłynąć na

    Stosować procesor zasilany 3,3V. 5 voltów to już trochę archaizm.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 5. Data: 2013-02-09 08:47:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 08 Feb 2013 20:59:37 +0100, Mario <m...@...pl> wrote:
    > Stosować procesor zasilany 3,3V. 5 voltów to już trochę archaizm.

    No właśnie, czemu uparcie stosowac zasilanie 5v i później
    gimnastykować się z level translatorami gdy większość mcu 5v chodzi
    bez problemu na 3V a na dodatek sa dedykowane mcu na 3V?

    --
    Marek

  • 6. Data: 2013-02-09 09:50:24
    Temat: Odp: UART 2.7<>5V
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Po pierwsze urządzenie już jest i jest takie jakie jest czyli na 5V. Po
    drugie współpracuje z lcd graficznym zasilanym z 5V więc jak nie modem to
    musiałbym się gimnastykować z dopasowaniem 13 linii a nie dwóch. Po trzecie
    procki 3.3V akceptują niższe taktowanie więc nie zawsze opłaca się stosować
    nowsze peryferia.
    Ostatecznie zrobiłem dopasowanie na tranzystorach.

    PC