  • 1. Data: 2013-02-07 17:56:45
    Temat: SATA i PCI-E
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    przy okazji, Ktoś tu roczajał może interfejsy SATA i PCI-E, sądząc po ilości
    styków, komunikacja powinna być prostsza niż przy interfejsach poprzednich
    generacji... Ktoś się bawił i może coś powiedzieć? czy w warunkach
    amatorskich można sobie zrobić amatorską płytkę PCI-E albo zapiąć do
    urządzenia dysk SATA? tak przy okazji.

  • 2. Data: 2013-02-07 18:09:55
    Temat: Re: SATA i PCI-E
    Od: "MiSter" <_...@w...pl>

    > generacji... Ktoś się bawił i może coś powiedzieć? czy w warunkach
    > amatorskich można sobie zrobić amatorską płytkę PCI-E albo zapiąć do

    Bierzesz np. płytę Xilinxa ML605 i na niej bez problemu uruchomisz PCIe,
    możesz sobie modyfikować interfejs wg swoich wymagań (są dostępne źródła).
    Na tej podstawie możesz wykonać swoją płytke z takim interfejsem.

    Pozdrawiam
    MiSter

  • 3. Data: 2013-02-07 20:09:58
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    a jeśli chodzi o specyfikacje, są jakieś dokumenty, ale nie widzę nigdzie
    całości...

  • 4. Data: 2013-02-07 21:26:26
    Od: "MiSter" <B...@W...PL>

    >a jeśli chodzi o specyfikacje, są jakieś dokumenty, ale nie widzę nigdzie
    > całości...

    A po co od razu całość?

    Na początek poczytaj to http://en.wikipedia.org/wiki/PCI_Express
    a na końcu w referencjach masz odnośniki do szczegółowych dokumentów.

    MiSter

  • 5. Data: 2013-02-07 22:33:51
    Od: "Artur Miller" <a...@i...pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:kf0mcc$p4p$1@node1.news.atman.pl...
> [...]
    > warunkach amatorskich można sobie zrobić amatorską płytkę PCI-E albo
    > zapiąć do urządzenia dysk SATA? tak przy okazji.

    warstwy fizyczne pewnie takie same (podobnie jak RapidIO z szeregowym
    interfejsem) , bo i po co wynajdywać koło po raz kolejny. Wyżej już nie tak
    wesoło.

    Amatorsko ... hm... z tanich to chyba Cyclone V Altery ma juz warstwe
    fizyczną zaimplementowaną. Bo w Stratixa GX chyba amatorzy się nie bawią ;)

    pozdr

    a.

  • 6. Data: 2013-02-07 23:24:42
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 7 Feb 2013 17:56:45 +0100 "identyfikator: 20040501"
    <N...@g...pl> napisał:

> [...]
    >generacji... Ktoś się bawił i może coś powiedzieć? czy w warunkach
    >amatorskich można sobie zrobić amatorską płytkę PCI-E albo zapiąć do

    http://www.fpga4fun.com/PCI-Express.html
    http://www.knjn.com/FPGA-PCIe.html

    Problemem jest to że PCI-E jest cholernie szybkie, potrzebna jest FPGA
    która to uciągnie (co przekłada się też na to że może to być po prostu
    drogie). W ISE Xilinxa (w Core Generatorze) masz gotowy rdzeń
    PCI-Express, są też na opencores.org. Więcej nie wiem, bo badałem
    raczej sprawę zwykłej PCI, planuję zrobić sobie na nią prostą kartę
    I/O. Chyba jednak zwykłe PCI łatwiejsze, a przede wszystkim nie stawia
    aż tak wysokich wymagań układowi. Proste przesyłanie na PCI powinien
    uciągnąć większy CPLD, ale to na razie teoretyczne rozważania bo
    dopiero badam temat.

    Specyfikacja PCI-E, tak jak i zwykłej PCI jest do znalezienia w sieci.

  • 7. Data: 2013-02-08 01:02:10
    Od: MT <m...@w...pl>

    > Specyfikacja PCI-E, tak jak i zwykłej PCI jest do znalezienia w sieci.

    Ale o co walczysz ?

    Sa dostepne od kilku juz lat procki z SATA i PCI-e na pokladzie np
    APM80186 to taki najprostszy http://www.apm.com/products/embedded.

    PCI wymaga duzej liczby linii PCI-e tylko kilka to podstawowe roznice.

  • 8. Data: 2013-02-10 12:49:18
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

> [...]
    > warunkach amatorskich można sobie zrobić amatorską płytkę PCI-E albo
    > zapiąć do urządzenia dysk SATA? tak przy okazji.

    Wszytko można, jeżeli posiada się odpowiednią wiedzę ( czasem też
    narzędzia ).

    Dobrym punktem wyjściowym jest ,jak ktoś wspomniał, gotowy procek z SATA
    lub PCI-E. Najlepiej kupić moduł lub kit.

    Jeżeli myślisz o budowie własnego front-endu zaczynając od płytki na
    własnym oprogramowaniu skończywszy - lepiej sobie odpuść.

    Pewną alternatywą są układy FPGA firm A lub X ( inne pewnie też ) gdzie
    można spotkać dev kity z wyprowadzonymi interfejsami SATA lub PCI-E.
    Możesz wtedy projektować sobie front-end jeżeli potrafisz.

    Interfejsy PCI-E i SATA to szeregowe połączenia punkt - punkt o
    prędkościach 1.5 Gb/s i więcej ( aktualnie do 6Gb/s ). Samo
    przechwytywanie takiego sygnału to spore wyzwanie. W przypadku PCI-E
    jest to zazwyczaj kilka par szeregowych 2.5 lub 5Gb/s gdzie dodatkowo
    dochodzi synchronizacja pomiędzy parami.

    To tylko kilka problemów z wielu ...

    Pzdr

    Adam

  • 9. Data: 2013-02-12 14:27:05
    Od: "MiSter" <_...@w...pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:kf0u66$1oh$1@node1.news.atman.pl...
    >a jeśli chodzi o specyfikacje, są jakieś dokumenty, ale nie widzę nigdzie
    >całości...

    Pytanie do identyfikator: 20040501:
    Czy coś ruszyłeś w temacie USB o które tak namiętnie pytałeś jakoś późnym
    latem?

    Pozdrawiam
    MiSter

  • 10. Data: 2013-02-12 16:25:02
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Czy coś ruszyłeś w temacie USB o które tak namiętnie pytałeś jakoś późnym
    > latem?

    mógłbym Ci się pochwalić na priv, jak nie wypaplesz...