  • 11. Data: 2014-07-05 19:37:48
    Temat: Re: Reaktywacja Unitry?
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 5 Jul 2014 10:17:45 -0700 (PDT), l...@g...com wrote:

    >Firma np. z usa zleca produkcje urzadzenia w chinach, w zamian firma chinska czy
    koreanska w rozliczeniu otrzymuje xxx urzadzen ktore moze sprzedac jako sygnowane
    wlasna marka. Moge sie mylic, ale wszystko na to wskazuje.

    Mylisz sie. Tak bylo kiedys. Teraz firma chinska robi "reverse
    engineering", czyni drobne modyfikacje i spzredaje pod wlasna marka
    jako swoj produkt. Na ogol lepszy. Albowiem w doo...ie ma ochrone
    patentowa

    A.L.

  • 12. Data: 2014-07-05 22:46:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 05 Jul 2014 10:46:24 -0500, A.L. napisał(a):
    > Chyba dobrze. Ja mam pare odbiornikow radiowych produkowanych w latach
    > 30. Pokretla maja na lozyskach kulkowych, w doskonalym stanie. Tylko
    > cale reszta w stanie takim sobie. Po co robic elementy dobrej jakosci
    > ktore moga przerwac 50 lat jezeli calosc przterwa 5 lat by design?

    Akurat w przypadku tego radia moglo chodzic o male opory ruchu galki.
    Jeszcze sie nie dalo zrobic tulejki z teflonu.

    J.

  • 13. Data: 2014-07-05 22:48:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 05 Jul 2014 10:26:12 -0500, A.L. napisał(a):
    > Powaznei zas: z "wyrobow konsumenckich" produkuje sie wylacznie
    > detektory antyradarowe. Innych rzeczy produkowac sie nie oplaca. W
    > Chinach i Azji taniej i lepiej. Nei sadze zby Polska byla
    > konkurencyjna w kategorii sprzetu popularnego

    Wiesz, wraz z rozwojem przemyslu rosna i place.
    Chinczyk moze byc juz drozszy od Ukrainca czy Polaka.

    J.

  • 14. Data: 2014-07-05 23:03:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 05 Jul 2014 16:25:57 +0200, Marek napisał(a):
    > http://natemat.pl/103495,unitra-powraca-reaktywacja-
    kultowej-marki-z-czasow-prl-coraz-wiecej-firm-gra-na
    -konsumenckiej-nostalgii

    > Wg pow. tekstu w Polsce ma być produkowany m.in. sprzęt audio. Teraz

    sukcesu nie wroze. Pokolenie, ktore jeszcze Unitre pamieta, duzo tego
    sprzetu nie kupi.

    > są modne (albo to jakaś sprytna akcja marketingowa) słuchawki Unitry
    > SN50. Zainteresowała mnie owa produkcja w Polsce rodzimej marki
    > sprzętu konsumenckiego. Czy w ogóle jest jeszcze jakaś rodzima firma
    > produkująca w Polsce sprzęt "ogólnokonsumencki"?

    a) Wilk Elektronik, ktory robi pamieci rozne pod marka Goodram, ADB od
    tunerow TV cyfrowej,

    b) pare firm, ktore promuja wlasne marki, choc obco brzmiace, ale
    wszystko importuja.

    > Oczywiście nie mam
    > na myśli specjalistycznych urządzeń, których akurat pod tym względem
    > nie brakuje.

    oscyloskopy ktos robi ?

    J.

  • 15. Data: 2014-07-05 23:05:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Akurat w przypadku tego radia moglo chodzic o male opory ruchu galki.
    > Jeszcze sie nie dalo zrobic tulejki z teflonu.

    Dodajmy też, że w porządnych radiach na osi pokrętła strojenia montowano
    koła zamachowe. Tak ze ćwierć kilo nawet. Bardzo wygodnie zmieniało się
    stacje -- przy energicznym pokręceniu gałką wskazówka sama leciała przez
    całą skalę, trzeba ją było tylko zatrzymać w wybranym miejscu.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2014-07-05 23:32:09
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > stacje -- przy energicznym pokręceniu gałką wskazówka sama leciała przez
    > całą skalę, trzeba ją było tylko zatrzymać w wybranym miejscu.
    Koło zamachowe nie jest korzystne bo ze względu na swoją masę podnosi koszty
    transportu(z Chin)

    jp

  • 17. Data: 2014-07-05 23:37:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jacek,

    Saturday, July 5, 2014, 11:32:09 PM, you wrote:

    [...]

    > Koło zamachowe nie jest korzystne bo ze względu na swoją masę podnosi koszty
    > transportu(z Chin)

    Moje dziecko mnie dziś poczęstowało:
    http://www.artofmanliness.com/2013/07/03/measure-twi
    ce-cut-once-applying-the-ethos-of-the-craftsman-to-o
    ur-everyday-lives/

    Życzę smacznego.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2014-07-05 23:49:36
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    > http://www.artofmanliness.com/2013/07/03/measure-twi
    ce-cut-once-applying-
    the-ethos-of-the-craftsman-to-our-everyday-lives/

    "Measure Twice, Cut Once:"
    Dzisiejsze czasy raczej każą się zasanawiać co jest tańsze; czy aby nie 'cut
    twice' i sprawdzenia czy pasuje; klientowi, (niestety), bo jakby rzemieślnik
    się zbytnio zastanawiał to na chleb nie zarobi.

    jp

  • 19. Data: 2014-07-06 00:02:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jacek,

    Saturday, July 5, 2014, 11:49:36 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > twice' i sprawdzenia czy pasuje; klientowi, (niestety), bo jakby rzemieślnik
    > się zbytnio zastanawiał to na chleb nie zarobi.

    Tylko tytuł przeczytałeś. Żałość.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 20. Data: 2014-07-06 00:08:20
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Hello jacek,
    >
    > Saturday, July 5, 2014, 11:49:36 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Tylko tytuł przeczytałeś. Żałość.

    Realizm, daj to samo w PL albo streść, mało komu chce się tyle tego po
    obcemu czytać.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html