  • 21. Data: 2014-07-06 00:08:42
    Temat: Re: Reaktywacja Unitry?
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello jacek,
    >
    > Saturday, July 5, 2014, 11:49:36 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    ce-cut-once-
    applying-

    > Tylko tytuł przeczytałeś. Żałość.
    No, w sumie tak.
    Odebrałe to jako poradnik 'dobrej roboty'.

    jp

  • 22. Data: 2014-07-06 02:21:31
    Od: "Bambaryla" <b...@o...gof>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> wrote in message
> [...]
    >
    > Moje dziecko mnie dziś poczęstowało:
    > http://www.artofmanliness.com/2013/07/03/measure-twi
    ce-cut-once-applying-the-ethos-of-the-craftsman-to-o

    Niczego do jedzenia tu nie ma... :)
    Ponad to, brakuje mnie tu odniesienia do klasy sredniej - (w klasycznym
    ujeciu), ktora to, w przeszlosci tworzyli rzemieslnicy.
    Zapewne, z powodu stopniowego dryfowania struktury spolecznej do
    schematu:dwuklasowego: korporacje / sila najemna.

  • 23. Data: 2014-07-06 05:49:11
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 5 Jul 2014 22:46:05 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Akurat w przypadku tego radia moglo chodzic o male opory ruchu galki.
    >Jeszcze sie nie dalo zrobic tulejki z teflonu.
    >
    >J.

    W innych radiach z tego okresu pokretla byly na lozyskach slizgowych.
    Z brazu. Smarowane smarem ktory nei wysechl. Wygladal na grafitowy

    A.L.

  • 24. Data: 2014-07-06 05:51:16
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 5 Jul 2014 22:48:24 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Wiesz, wraz z rozwojem przemyslu rosna i place.
    >Chinczyk moze byc juz drozszy od Ukrainca czy Polaka.
    >
    >J.

    Juz jest. Prasa tutejsza (amerykanska) donosi o powrotach firm z Chin
    do USA

    A.L.

  • 25. Data: 2014-07-06 05:56:05
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 5 Jul 2014 23:03:55 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    kultowej-marki-z-czasow-prl-coraz-wiecej-firm-gra-na
    -konsumenckiej-nostalgii

    >sukcesu nie wroze. Pokolenie, ktore jeszcze Unitre pamieta, duzo tego
    >sprzetu nie kupi.

    >a) Wilk Elektronik, ktory robi pamieci rozne pod marka Goodram, ADB od
    >tunerow TV cyfrowej,
    >
    >b) pare firm, ktore promuja wlasne marki, choc obco brzmiace, ale
    >wszystko importuja.

    >oscyloskopy ktos robi ?
    >
    >J.

    Na Marsie jezedza polskie detektoty podczerwieni. A polski "gallium
    nitride" (jak to bedzie, choroba, po polsku?...) podbija swiat

    http://en.polska.pl/Polish,technology,on,Mars,Events
    ,7072x3279.html

    http://spectrum.ieee.org/semiconductors/materials/th
    e-worlds-best-gallium-nitride

    No, ale to nei elektronika konsumencka...

    A.L.

  • 26. Data: 2014-07-06 10:37:58
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Pawel O'Pajak napisał:
    > Powitanko,

    > Bylo swego czasu cos na temat Diory, chyba ucichlo.
    > A szanse takiej firmy widze, jesli sie wezmie za sprzet starannie
    > wykonany, tak jak to kiedys robiono.

    Cześć!
    Od dawna widuję w sklepie radioodbiorniki pod marką Eltra. Zwykła, tania
    chińszczyzna. Nawet nie próbuje udawać dawnego designu. Nie spodziewam
    się czegokolwiek innego, niż wykorzystywania marki do łowienia klientów.
    Są jeszcze skutery i rowery marki Romet. Sprzedwca twierdzi, że "dają
    radę" :-)
    Korzystają na sentymentach do PRL, może parę procent więcej klientów
    kupi taki sprzęt, niż pod własną nazwą - jakiś Yu Fong, czy coś tam.
    Maciek

  • 27. Data: 2014-07-06 12:04:07
    Od: "Dark" <D...@o...pl>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości
    > On Sat, 5 Jul 2014 23:03:55 +0200, "J.F."

    > Na Marsie jezedza polskie detektoty podczerwieni. A polski "gallium
    > nitride" (jak to bedzie, choroba, po polsku?...) podbija swiat

    Myślę, że azotek galu będzie OK

  • 28. Data: 2014-07-06 13:16:06
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2014-07-06 10:37, Maciek wrote:
    (ciap)

> [...]

    W Diorze???

    No że Radmor, to sie może zgdzę.
    Dla mnie wnętrze produktów Diory to chlew.

> [...]
    > chińszczyzna. Nawet nie próbuje udawać dawnego designu. Nie spodziewam
    > się czegokolwiek innego, niż wykorzystywania marki do łowienia klientów.

    Jeszcze jest lub był "Elemis" na podobnej zasadzie.

> [...]
    > Korzystają na sentymentach do PRL, może parę procent więcej klientów
    > kupi taki sprzęt, niż pod własną nazwą - jakiś Yu Fong, czy coś tam.

    Prawa do marki "Romet" kupiono niechcacy.

    Włodek

  • 29. Data: 2014-07-06 14:02:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan A.L napisał:

    > Na Marsie jezedza polskie detektoty podczerwieni. A polski "gallium
    > nitride" (jak to bedzie, choroba, po polsku?...) podbija swiat

    Azotek galu. Też dobry na detektory, ale ultrafioletu -- wielką zaletą
    GaN jest całkowita ślepota na światło widzialne.

    > http://en.polska.pl/Polish,technology,on,Mars,Events
    ,7072x3279.html

    > http://spectrum.ieee.org/semiconductors/materials/th
    e-worlds-best-gallium-nitride

    Wszystko fajne, tylko ja akurat detektory GaN kupowałem w instytucie
    z Jeny. U nas nikt chyba nie wyszedł poza ekscytacje, że są tu tacy, co
    potrafią zrobić dwucalowy kryształ warty tyle, co sportowe bmw (sedan).
    Za fotodiodę (około milimetra kwadratowego cienkiego plaserka azotku galu
    w obudowie TO-5) płaciłem po około 150 euro za sztukę.

    > No, ale to nei elektronika konsumencka...

    Czy to w ogóle jet elektronika, czy przemysł surowcowy? Gdzie mogę się
    zapoznać z katalogiem przyrządów półprzewodnikowych GaN wyprodukowanych
    w polskich fabrykach? W jakich polskich wyrobach przyrządy te są sosowane?

    Kiedyś chwaliliśmy się naszym węglem. Tu nas też chwalą za produkcję
    surowców. Napisali (w 2010 roku), że w 2015 będą robili czterocalowe.
    Sprawdziłem na stronie ammono.com -- już robią. To miło, że coś uczcili
    podejmując zobowiązanie produkcyjne i oddając linię do eksploatacji na
    rok przed terminem, ale...

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2014-07-06 15:15:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 05 Jul 2014 22:56:05 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > No, ale to nei elektronika konsumencka...

    Szczególnie, że za czasów PRL mieliśmy sporo firm: Unitra, Kasprzak,
    Fonica, Diora, Elrwo, Eltra... o CEMI czy Telpod nie wspominając, btw
    Telpod nadal produkuje potencjometry i hybrydowe układy scalone.

    --
    Marek