-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Deflegmator" <w...@M...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: zwierzęta leśne na drodze
Date: Wed, 9 Nov 2011 14:54:31 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 109
Message-ID: <j9e475$ahs$1@inews.gazeta.pl>
References: <4eb8f0fc$0$2190$65785112@news.neostrada.pl>
<j9auan$hkj$1@inews.gazeta.pl> <j9b02v$lo7$1@mx1.internetia.pl>
<j9b1fe$s4e$1@inews.gazeta.pl> <j9b5fr$q66$1@mx1.internetia.pl>
<j9b7hf$hdj$1@inews.gazeta.pl> <j9bov3$dvb$1@inews.gazeta.pl>
<j9bu8q$t67$1@mx1.internetia.pl> <j9c0e4$9l9$1@inews.gazeta.pl>
<j9c14n$he5$1@mx1.internetia.pl> <j9c3bb$k78$1@inews.gazeta.pl>
<j9c4gp$4qd$1@mx1.internetia.pl> <j9c6ns$30g$1@inews.gazeta.pl>
<j9c88r$s17$1@mx1.internetia.pl> <j9c9b3$baq$1@inews.gazeta.pl>
<j9dodu$ko0$1@cyberdyne-t3.maslag.pl> <j9dtqa$jfu$1@inews.gazeta.pl>
<j9e15h$4t2$1@cyberdyne-t3.maslag.pl>
NNTP-Posting-Host: apn-77-115-89-85.dynamic.gprs.plus.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1320850471 10812 77.115.89.85 (9 Nov 2011 14:54:31 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 9 Nov 2011 14:54:31 +0000 (UTC)
X-User: Deflegmator
X-Antivirus: avast! (VPS 111109-0, 2011-11-09), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
User-Agent: XanaNews/1.18.1.6
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2412157
[ ukryj nagłówki ]Artur Maśląg wrote:
>
> > Leśne zwierzę naprawdę wcale nie tak
> > łatwo zauważyć na tle drzew. Ewolucja o to zadbała odpowiednio. Nie
> > ma różowych, fluoroscencyjnych saren w polskich lasach.
> > Zastanawiałeś się dlaczego? :)
>
> Zdaje się, że mowa nie jest o kamizelkach dla saren, tylko o
> prawdopodobieństwie, że sarna wyskoczy 0,5 metra przed samochodem.
> Dodam, że w zasadzie jej możliwości kamuflażu wprost można pominąć,
> ponieważ na jezdni/poboczu to już ją widać.
No to na jezdni ją dopiero zauważysz. Może być za późno, nawet jak nie
jedziesz szybko. Wystarczy, że zwierzak wbiegnie wprost z lasu.
Zauważyłbyś na jego tle takiego dziczka?
http://www.lumisfera.pl/photo/998814/doskona%C5%82y+
kamufla%C5%BC,+%28bl
i%C5%BCej+nie+podejd%C4%99!%29.html
Nie sądzę... :D
> > A tu się zgadzamy. Mniejsza prędkość - mniejsze skutki uderzenia.
>
> Nie tylko mniejsze skutki uderzenia, ale tez dłuższy czas na reakcję
> po zobaczeniu takiego zwierza.
Tak, ale to nie wyczerpuje wszystkich aspektów takiego wydarzenia. Zbyt
dużo zmiennych, by się zadowolić samym ograniczeniem prędkości.
> > Nie każdy las też wygląda jak ten z filmiku.
>
> Zasadniczo to prawda, tylko niewiele wnosi do tematu.
Wnosi bardzo wiele. W gęstym lesie i przy zakrzaczonym poboczu to
możesz nawet idąc piechotą nie zauważyć zwierzęcia. Prędzej je
usłyszysz. :)
> > Poza tym czymś zupełnie
> > innym jest oglądanie spokojne youtuba z chipsami w prawej ręce i
> > piwkiem w lewej oraz wiedzą, że zaraz zobaczysz na filmie
> > zwierzaka, a rzeczywista sytuacja drogowa, w której twoja uwaga
> > rozkłada się na wiele innych zagrożeń związanych z prowadzeniem
> > pojazdu. A zwierzę ma naturalny kamuflaż, przypominam.
>
> Daruj - jazda przez las to nie jest miejska dżungla i ludzki mózg
> ma naturalne możliwości koncentracji uwagi na szczegółach, które są
> w konkretnej sytuacji ważniejsze.
Czyli np. na dziurach w nawierzchni albo cichociemnych rowerzystach,
których spotkanie w Polsce jest bardziej prawdopodobne niż nagły wypad
jelenia. A potem - zonk, jak na filmiku. Koleś nawet nie dotknął
hamulca.
> > Lubisz temat prędkości - sądziłem, że dorobiłeś się już opinii na
> > temat tego, co wolno motocyklistom w lesie.
>
> Skąd wniosek, że lubię temat prędkości?
Z lektury PMS. Bronisz ograniczeń jak niepodległości.
>
> > Bywa, że można bezpiecznie pojechać szybciej, niż wskazują,
>
> W Twojej prywatnej ocenie, która niekoniecznie jest właściwą
> i do tego nie znasz uzasadnienie danego ograniczenia
Wystarczy, że przejadę odcinek z ograniczeniem wiele razy i już mogę
sobie opinię wyrobić. W jakichś 80% ograniczenia są mocno na wyrost. To
niestety demoralizuje kierowców - uczy olewania tego typu znaków.
>. Mało tego,
> inni maja prawo zakładać, że stosujesz się do ograniczeń/znaków.
Ja tam tego nigdy nie zakładam - jestem realistą i wiem, że prędkość
innych pojazdów będzie z dużym prawdopodobieństwem większa, niż
nakazują przepisy. Jeśli ktoś zakłada inaczej, to szybko się tego w
Polsce oduczy. :)
> > bywa (choć rzadziej), że trzeba jechać wolniej.
>
> Zależy od okoliczności.
Odnoszę wrażenie, że ograniczenia w Polsce podaje się dla najgorszej
opcji pogodowej. Tak jest np. na obwodnicy Nakła. Piękny, równy asfalt,
szeroka jezdnia, ale wszędzie ograniczenia do 70, a nawet 50 km/h.
Powodem jest spora liczba skrzyżowań ze światłami. Tyle, że przy dobrej
pogodzie zupełnie bezpiecznie można jechać jakieś 100-110 km/h i
zatrzymać się na czas na czerwonym. Za to kiedy raz przejeżdżałem
tamtędy we mgle doceniłem sensowność tych siedemdziesiątek. :) Było to
absolutne maksimum rozsądnej prędkości dla zachowania bezpieczeństwa.
No i ok, ale dlaczego ograniczenie obowiązuje tam _zawsze_? W krajach o
nieco większej kulturze motoryzacyjnej polityka jest jednak chyba
inna...
--
Deflegmator
Następne wpisy z tego wątku
- 09.11.11 18:34 Artur Maśląg
- 09.11.11 19:47 Deflegmator
- 09.11.11 20:15 J.F.
- 09.11.11 20:26 Artur Maśląg
- 09.11.11 20:35 Artur Maśląg
- 09.11.11 22:04 Deflegmator
- 09.11.11 22:37 Artur Maśląg
- 10.11.11 09:33 Iksinski
- 10.11.11 10:36 Andrzej Lawa
- 10.11.11 10:37 Andrzej Lawa
- 10.11.11 10:41 Andrzej Lawa
- 10.11.11 10:50 Artur Maśląg
- 10.11.11 12:15 Andrzej Lawa
- 10.11.11 12:33 Artur Maśląg
- 10.11.11 12:54 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa