-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: zwierzęta leśne na drodze
Date: Wed, 09 Nov 2011 15:02:17 +0100
Organization: futrzakowo
Lines: 110
Message-ID: <j9e15h$4t2$1@cyberdyne-t3.maslag.pl>
References: <4eb8f0fc$0$2190$65785112@news.neostrada.pl>
<j9auan$hkj$1@inews.gazeta.pl> <j9b02v$lo7$1@mx1.internetia.pl>
<j9b1fe$s4e$1@inews.gazeta.pl> <j9b5fr$q66$1@mx1.internetia.pl>
<j9b7hf$hdj$1@inews.gazeta.pl> <j9bov3$dvb$1@inews.gazeta.pl>
<j9bu8q$t67$1@mx1.internetia.pl> <j9c0e4$9l9$1@inews.gazeta.pl>
<j9c14n$he5$1@mx1.internetia.pl> <j9c3bb$k78$1@inews.gazeta.pl>
<j9c4gp$4qd$1@mx1.internetia.pl> <j9c6ns$30g$1@inews.gazeta.pl>
<j9c88r$s17$1@mx1.internetia.pl> <j9c9b3$baq$1@inews.gazeta.pl>
<j9dodu$ko0$1@cyberdyne-t3.maslag.pl> <j9dtqa$jfu$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 87-205-171-172.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1320847502 568 87.205.171.172 (9 Nov 2011 14:05:02 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 9 Nov 2011 14:05:02 +0000 (UTC)
X-User: futrzak1966
In-Reply-To: <j9dtqa$jfu$1@inews.gazeta.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.23) Gecko/20090812
Thunderbird/2.0.0.23 Mnenhy/0.7.6.666
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2412130
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-11-09 14:05, Deflegmator pisze:
> Artur Maśląg wrote:
>
>>> W leśnej gęstwinie jednak to jest i tak iluzoryczne.
>>
>> W leśnej gęstwinie nie jeździ się 150km/h.
>
> A przynajmniej się nie powinno...
Semantycznie to jest równoważne.
>>> Jeśli pech
>>> zechce, to zwierzak wyskoczy sekundę wcześniej i też nie zostawi ci
>>> szansy na hamowanie - nawet przy sześćdziesiątce.
>>
>> Prawdopodobieństwo takiego zdarzenia jest minimalne
>
> Nieprawda, nie jest "minimalne".
Owszem jest. Zresztą wynika to wprost z rachunku prawdopodobieństwa.
> Leśne zwierzę naprawdę wcale nie tak
> łatwo zauważyć na tle drzew. Ewolucja o to zadbała odpowiednio. Nie ma
> różowych, fluoroscencyjnych saren w polskich lasach. Zastanawiałeś się
> dlaczego? :)
Zdaje się, że mowa nie jest o kamizelkach dla saren, tylko o
prawdopodobieństwie, że sarna wyskoczy 0,5 metra przed samochodem.
Dodam, że w zasadzie jej możliwości kamuflażu wprost można pominąć,
ponieważ na jezdni/poboczu to już ją widać.
> A tu się zgadzamy. Mniejsza prędkość - mniejsze skutki uderzenia.
Nie tylko mniejsze skutki uderzenia, ale tez dłuższy czas na reakcję
po zobaczeniu takiego zwierza.
> Nie każdy las też wygląda jak ten z filmiku.
Zasadniczo to prawda, tylko niewiele wnosi do tematu.
> Poza tym czymś zupełnie
> innym jest oglądanie spokojne youtuba z chipsami w prawej ręce i
> piwkiem w lewej oraz wiedzą, że zaraz zobaczysz na filmie zwierzaka, a
> rzeczywista sytuacja drogowa, w której twoja uwaga rozkłada się na
> wiele innych zagrożeń związanych z prowadzeniem pojazdu. A zwierzę ma
> naturalny kamuflaż, przypominam.
Daruj - jazda przez las to nie jest miejska dżungla i ludzki mózg
ma naturalne możliwości koncentracji uwagi na szczegółach, które są
w konkretnej sytuacji ważniejsze.
>> "Mocno teoretyczne" to są właśnie te wtargnięcia 0,5 metra przed
>> samochodem.
>
> Nie zgodzę się z tym zupełnie i chyba się tu nie dogadamy.
Trudno.
>> Gdyby to była loteria to prawdopodobieństwo byłoby określone i w
>> zasadzie stałe.
>
> A jakie jest faktycznie? ;>
Jak napisałem - zmienne i można je zminimalizować do granic, przy
których można je uznać za bezpieczne.
>> Skoro mam w kasku to raczej nie zasługa samochodu - da się adoptować
>> do każdego pojazdu.
>
> W kasku masz wyświetlacz, w obrotowej głowicy zamontowanej na masce -
> termowizor. Ja mam nieco bardziej zwykły samochód. :)
Nie ma sensu doposażać samego samochodu w cokolwiek, skoro w zupełności
wystarczy cały system zamontowany w kasku.
>>> Ale ja pytałem o motocyklistów całkiem bez ironii, mimo emotki. Jak
>>> szybko, twoim zdaniem, wolno im jeździć w nocy w lesie?
>>
>> Co ja mam do tego ile im wolno?
>
> Lubisz temat prędkości - sądziłem, że dorobiłeś się już opinii na temat
> tego, co wolno motocyklistom w lesie.
Skąd wniosek, że lubię temat prędkości? O absurd zahacza kolejny, że
dorobiłem się opinii, co wolno motocyklistom w lesie. Mogą np.
zbierać grzyby.
>> Tyle ile przepisy stanowią.
>> Ile jechać należy to już zależy od konkretnej sytuacji.
>>
>>> No to podaj jakąś uniwersalną, bezpieczną prędkość. Ciekawym bardzo.
>>
>> Nie ma czegoś takiego jak uniwersalna, bezpieczna prędkość.
>
> Otóż to. Dlatego znaki ograniczenia traktuję jako sugestię, a nie
> wyrocznię.
To już Twój problem, choć nie do końca.
> Bywa, że można bezpiecznie pojechać szybciej, niż wskazują,
W Twojej prywatnej ocenie, która niekoniecznie jest właściwą
i do tego nie znasz uzasadnienie danego ograniczenia. Mało tego,
inni maja prawo zakładać, że stosujesz się do ograniczeń/znaków.
> bywa (choć rzadziej), że trzeba jechać wolniej.
Zależy od okoliczności.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.11.11 15:35 Sebastian Kaliszewski
- 09.11.11 15:38 Sebastian Kaliszewski
- 09.11.11 15:54 Deflegmator
- 09.11.11 18:34 Artur Maśląg
- 09.11.11 19:47 Deflegmator
- 09.11.11 20:15 J.F.
- 09.11.11 20:26 Artur Maśląg
- 09.11.11 20:35 Artur Maśląg
- 09.11.11 22:04 Deflegmator
- 09.11.11 22:37 Artur Maśląg
- 10.11.11 09:33 Iksinski
- 10.11.11 10:36 Andrzej Lawa
- 10.11.11 10:37 Andrzej Lawa
- 10.11.11 10:41 Andrzej Lawa
- 10.11.11 10:50 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=