    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: złodziejskie ceny zdjęć do dowodów
    Date: Tue, 2 Jun 2015 15:34:46 +0200

    <d...@v...pl> 5...@g...co

    > Tedy potrafisz sprawdzić wiadome technologie.

    : Sprawdzić potrafię . W sumie nawet dla nieznanego mi
    : punktu w Białymstoku dałbym radę. Tyle że musiałbym
    : wiedzieć o jaki punkt konkretnie chodzi. Tyle że nie
    : bardzo widzę ( po zastanowieniu) sens.

    Długo zastanawiałeś się. Mnie zajęło to mniej czasu.
    Pytałeś -- zaproponowałem. Mnie to sprawdzenie nie jest potrzebne.

    : Cena promocyjna może być niższa niż cena
    : zakupu- ktoś chce przyciągnąć klientów,

    Zwłaszcza nieznany nikomu i początkujący -- jak Rossmann. ;)

    : licząc że po zakończeniu promocji zostaną mu wierni. Lub też
    : że przy okazji nabędą coś innego, na czym firma zarobi.

    : Rossman to przede wszystkim drogeria.. Resztę sobie dośpiewaj.

    Kiosk w drogerii wygląda jak kiosk, nie jak puszka z pudrem.
    Znam takie kioski z osiedlowych zakładów fotograficznych.

    : Po drugie- ekspres w CeWe to najmarniej kilkanaście godzin,
    : ekspres w punkcie dysponującym własnym printerem to od 10 min
    : do pół godziny ( w zależności od możliwości technicznych).

    Nie wiem, jak wygląda express w Rossmannie.
    (ile zajmuje czasu)

    Jak kogoś to intersuje -- może sprawdzić.

    : Psinco mnie obchodzi jak dany sprzedawca nazywa usługę, jeżeli
    : "promocyjny expres" mogę odebrać na drugi dzień a zamówienie
    : w "zwykłym" trybie po kilku godzinach..

    Jw. Ale chyba tam express zamykał się minutami.

    : Pozostałe kwestie pomijam, skoro nie potrafisz się ustosunkować
    : do nich merytorycznie.

    Do trzepania amatorki na zapleczu? Jesteś jak sąd białostocki. :)
    Mamroczesz o niemerytoryczności, ale tak naprawdę bredzisz bez
    sensu -- jak sąd białostocki wyciągający rękę po darowiznę (łapówkę)
    dawaną poprzez adwokata. (jeden z adwokatów przed laty zaproponował
    mi ,,interes'' -- nie jestem gołosłowny!)

    Ja Twoich usług po prostu nie chcę! Wolę iść do galerii handlowej.
    Do Rossmanna, do Auchan -- gdziekolwiek! Bredzisz, chcesz porównywać
    i zarazem uważasz, że nie warto porównywać, mamroczesz jak pijany
    o niemerytoryczmości itd...

    SSR Marta Kiszowara uznała, że 'wypukliny' do 'skolioza' (ale 'skolioza'
    to termin medyczny) a moje pismo, w którym zarzucam biegłemu pominięcie
    sedna sprawy (czyli wypuklin właśnie) nazwała niemerytorycznym. Nazwała,
    bo mogła nazwać. Bo rozsądkiem pogardza.

    Bo choćby pierdnęła -- miałaby rację i każdy musiałby powiedzieć,
    że pierdnęła mądrze i naukowo. Taka jest kultura w Polsce. :)
    Bywa, że prawda nie ma tu wartości żadnej.

    Sędzia matury z matematyki mieć nie musi -- i ta na pewno nie ma.
    Ty też ominąłeś matematykę na maturze? Raczej tak, skoro mamroczesz
    o niemerytoryczności bez podpierania się faktami.

    Jedyna metodą na zwalczanie pasożytów takich jak Ty jest omijanie ich.
    Znam kilku takich ,,fotografów''. Cały sprzęt kupiony przez teściów,
    większość pracy zrzuconej na żonę. :) Jedyne, co taki ,,fotograf''
    potrafi -- to mielenie ozorem i mamrotanie -- ,,takie jest prawo'',
    ,,nie jesteś merytoryczny'' itd...

    Nie jesteś oryginalny.

    Po prostu ja nie chcę korzystać z usług ludzi takich jak Ty.
    Wybieram galerie -- i wiem, dlaczego wybieram galerie.

    Bo tam zazwyczaj nie ma problemów, a jeśli jakiś problem
    pojawi się znienacka -- jest natychmiast rozwiązywane tak,
    że jestem zadowolony.

    -=-

    Mnie nie interesuje porówywanie technik i technologii.
    W obu wypadkach tzeba włożyc taki sam nośnik -- bez względu na
    te technologie. A ,,poddyslusja'' toczy sie właśnie dookoła ceny
    ,,otwarcia nosnika'' i niedotrzymywania umów.

    Ty odbiegasz od tematu (wysokości ceny i niepodbijania ceny) nie ja,
    kierując rozmowę na bezdroża typu: ,,jakiej technologii/procesie''

    <d...@v...pl> 1...@g...co

    A konkretnie w jakiej technologii/procesie te ceny, bo zdaje
    mi się że porównujesz nieporównywalne.

    Wielu znanych mi fotografów miało jedyny argument w rękach -- pieniądze
    teściów. Czasami pieniądze babć czy innych członków rodziny lokujących
    swe oszczędności ,,w młodych i zdolnych'' -- którzy jednak zysku nie
    dali. Dziś ten sprzęt jest tani i dostępny niemal dla każdego.

    Latami ,,fotograf'' kazał całować sobie ręce, mamrotał o swej wyższości
    nad innymi (jak Ty teraz nad Rossmannem) i jakoś kręcił się interes, bo
    nie było konkurencji. Teraz konkurencja jest -- i niektóre osiedlowe
    zakłady fotograficzne cienko przędną.

    Teraz jest nadmiar kiosków w galeriach.

    Od biedy można zajść z kimś do FotoJokera i rzekomo testując sprzęt,
    pstryknąć sobie fotkę do dokumentu. ;) Ktoś nadmiarowo bezczelny
    poprosić może obsługanta o pstryknięcie ,,testowej'' fotki, pozując
    w odświętnym (jak do fotografii) ubranku.

    Ostatecznie testowanie jest na porządku dziennym... ;)

    A obsługant zamiast obowiązkową ;) jałmużnę nieść do kościoła,
    może dać bezpośrednio potrzebującemu.

    Dobry fotograf ani nie ceni sobie zbyt wysoko ,,otwierania nośnika',
    ani podbijania ustalonej ceny usługi -- wie, że najcenniejszy jest
    klient, który zrażony, być może nie powróci nigdy.

    Sędzia może mamrotać o niemrytoryczności jak pijana, bo choćby twierdziła,
    że jaskółki są ssakami, będzie miała rację w sądzie. Ty raczej nie możesz,
    bo masz konkurencję. Ty możesz co najwyżej płakać o tym, jak to sklepy
    wiekopowierzchniowe dożynają rodzime firmy...

    Ja zacząłem zarabiać fotografią mając mniej niż 10 lat.
    Zarabiałem na literaturę, sprzęt, odczynniki (wówczas
    fotografia była związana z chemią) oraz na materiały
    światłoczułe -- papier i klisze... Miałem masę aparatów
    fotograficznych, masę koreksów, kuwet, termometry, suszarkę
    do papieru, powiększalnik itd. -- na wszystko pracowałem,
    rzadko dostając jakieś pieniądze od rodziny.

    I ja nigdy nie podbijałem ceny. Wiedziałem, czym to pachnie.
    I nigdy nie trzymałem się kurczowo klienta. Wolałem fotografię
    niż mielenie ozorem.

    Chciał ktoś moich_usług/moje_usługi -- mogłem wchodzić w interes.
    Nie chciał -- nie namawiałem. I nigdy nie brałem zaliczek na
    moje usługi fotograficzne. Nigdy też nie szantażowałem -- forsa
    za wywołanie filmu albo filmu nie oddam!!!

    -=-

    I raz jeszcze, (; niemerytorycznie ;) -- ja nie chcę Twoich usług. :)
    Nawet, jeśli jesteś obsługantem galeriowym -- pójdę do innej galerii,
    nie do tej, w której ,,pracujesz''.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'