  • Data: 2015-06-08 00:43:17
    Temat: Re: złodziejskie ceny zdjęć do dowodów
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 7 czerwca 2015 15:02:34 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał:

    > : Bardzo często obsługa za pierwszym podejściem pokazuje
    > : co i jak. Niektóre opcje wcale nie są oczywiste.
    >
    > Być może.

    Nawet na pewno.
    Anegdotka z dziś. Laborant otwiera zlecenie z kiosku, po czym na pół galerii rozlega
    się gromkie "co to kurwa jest ??!!" . W zamówieniu było jedno i to samo zdjęcie 259
    razy... W dodatku zdjęcie ewidentnie nieudane, z (chyba) paluchem na pierwszym
    planie, rozmazanym, zasłaniającym 3/4 grupy do zdjęcia pozującej.
    Na szczęście kiosk kodakowski, wymaga przed przyjęciem zlecenia podania numeru
    kontaktowego...
    Przy przemysłowej produkcji zdjęć klientka najpierw by zapłaciła, a potem się
    dowiedziała że popełniła błąd.
    Oczywiście podstaw do reklamacji brak - wszystko zgodnie z zamówieniem przecież...

    > : Pewnie jak zwykle- nie patrzyłeś.
    >
    > Piszesz o swoim zwyczaju?
    > Czy znów bredzisz jak z 3/4?
    > Piłeś? -- nie pisz.

    Nic nie bredzę. Sieć jest ogólnopolska.
    Podaj jeszcze raz miasto a ja ci powiem w którym obiekcie taką praktykę wciąż
    stosują. Nazwy nie podam bo nawet pisząc o nich w negatywnym kontekście zrobiłbym im
    niezasłużoną reklamę.

    > : Poza tym w takim centrum handlowym , przynajmniej u mnie, tego
    > : typu usługi świadczą poszczególni najemcy a nie galeria jako
    > : taka. I każdy najemca ma swój cennik.
    >
    > I u żadnego z nich nie widziałem ceny otwierania nośnika. Co
    > więcej -- nie tylko w galeriowych punktach brak takiej opłaty.
    > Na osiedlu mam sklep, w którym można skorzystać z drukarki bez
    > płacenia za otwieranie nośnika. Pamiętam też inne osiedlowe
    > punkty usługowe (pobierające dane z flaszek czy płyt)
    > w których takiej opłaty nie było.

    Bo też taka praktyka, kiedyś powszechna, dziś zanika. Coś jak wyżej pisałeś że kiedyś
    dopłacałeś za to że zdjęcia nie na negatywie a na płycie przyniosłeś. Większość
    punktów uznała że nie ma to sensu i stosuje rabaty ilościowe, ale niektórzy mają tą
    opłatę w cenniku . I nie są to indywidualne działalności tylko SIECI.
    Ja znam jeden punkt ksero który dolicza takową w wysokości 50 groszy do wydruku
    poniżej 10 kartek A4. I wiedzą co robią - przy jednorazowym wydruku 1 do 2 stron, a
    jest to u nich 3/4 zleceń, padli by po miesiącu bez tej opłaty ( punkt w obiekcie
    przydworcowym, masy ludzi drukują u nich bilety).
    Tak więc różnie to bywa.
    Pozdrawiam Marcin