  • 21. Data: 2009-04-10 22:29:57
    Temat: Re: zła jakosc zdjęcia- dlaczego? ( Sigma 18-200 )
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    z/svc pisze:

    > Co ja robię w takim razie źle?

    Źle patrzysz.
    Zwróć uwagę, że na tych samplach kościół fotografowany jest z małej
    odległości. Ogniskowe to 18mm i 51mm. Ty masz mniej więcej taką samą
    skale odwzorowania przy ogniskowej 200mm, co znaczy,że stałeś duużo
    dalej. A w takiej sytuacji na ostrość zdjęcia(szczególnie w linii
    prostej i poziomo) olbrzymi wpływ ma czystość i ruchy mas powietrza. I
    to u ciebie najbardziej zepsuło zdjęcie. Niedawno rozbierałem webcama,
    aby sprawdzić, jak sobie radzi z 135/3.5. Ekwiwalent ogniskowej to
    jakieś 1600mm. Wycelowałem prawie poziomo na wieżowiec odległy o jakieś
    500-700mm. Powietrze było przejrzyste, więc obraz nie wypłowiały (bez
    efektu perspektywy powietrznej), a obraz pływał od ruchów powietrza ok.
    50m nad ziemią (ja też mam okno kilkanaście do kilkudziesięciu metrów
    ponad innymi budynkami).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Ona mówi, ze chce tu uczynić Magiczne Królestwo, krainę pokoju i
    szczęśliwości, a kiedy kto chce tego dokonać, trzeba uważać na szpiegów

    pawelek_79 poczta.onet.pl

  • 22. Data: 2009-04-11 10:10:04
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Fri, 10 Apr 2009 23:29:57 +0100, "Paweł W."

    >Źle patrzysz.

    OK, widzę, że jeszcze długa droga przede mną....

    Powtórzyłem dzisiaj taki test, ale stojąc blisko tej wieży. I
    rzeczywiście, jakoś fotek przy 200 mm była lepsza.

    Dzięki za pomoc.

    Nie takie to kurcze wszystko proste jak się wydawało :)

    --
    z/svc

  • 23. Data: 2009-04-11 16:54:57
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    "Paweł W." wrote:

> [...]
    > ruchów powietrza ok. 50m nad ziemią (ja też mam okno kilkanaście do
    > kilkudziesięciu metrów ponad innymi budynkami).

    To zdjecie jest jeszcze poruszone i chyba AF zle złapał.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 24. Data: 2009-04-11 18:13:42
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Sat, 11 Apr 2009 18:54:57 +0200, "Mikolaj Tutak"
    <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> wrote:

    >To zdjecie jest jeszcze poruszone i chyba AF zle złapał.

    Poruszone - być może.
    AF - no nie wiem, raczej nie.

    --
    z/svc

  • 25. Data: 2009-04-11 18:40:10
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    z/svc wrote:

    > Poruszone - być może.
    > AF - no nie wiem, raczej nie.]

    Ale ja mialem ta Sigme, takie mydło nie wychodziło mi nigdy :P

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 26. Data: 2009-04-12 08:51:31
    Temat: Re: zła jakość zdjęcia- dlaczego?
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    Mikolaj Tutak wrote:

    > Obiektyw jest "kupiasty" (moze masz jakis "walniety"?), ponadto go nie
    > przymykasz. Takiego kita to sie uzywa na f=8, a na długim koncu nawet
    > f=11. Zreszta to szkło jest denne:
    > http://www.photozone.de/sony-alpha-aps-c-lens-tests/
    140-sony-18-70mm-f35-56-dt-review--lab-test-report?s
    tart=1
    > nawet przymykanie bardziej niż f=8 niewiele mu pomaga :-/

    Bluznisz - kity Sonego sa SWIETNE!

    Ps. Przymykanie jakiegokolwiek kita do cyfry do f11 to glupia rada.

  • 27. Data: 2009-04-12 11:03:54
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Jakub Jewuła pisze:
    140-sony-18-70mm-f35-56-dt-review--lab-test-report?s
    tart=1
    > Bluznisz - kity Sonego sa SWIETNE!
    > Ps. Przymykanie jakiegokolwiek kita do cyfry do f11 to glupia rada.

    Przy 8Mpix też?
    Przyglądnij się pewnemu rozdziałowi.
    http://www.cambridgeincolour.com/tutorials/digital-c
    amera-sensor-size.htm

    Warto zauważyć, że to wyliczenia teoretyczne.
    W praktyce f/11 jest spokojnie używalne.

    W jednej makrówce mam f/45 i też - daje się tego używać mimo wszystko.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 28. Data: 2009-04-12 11:08:53
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    amera-sensor-size.htm

    > Warto zauważyć, że to wyliczenia teoretyczne.
    > W praktyce f/11 jest spokojnie używalne.

    Z praktyka to jaj mam do czynienia na codzien
    w znacznie wiekszej skali niz Ty :)

    > W jednej makrówce mam f/45 i też - daje się tego używać mimo wszystko.

    Nawet z dekielkiem sie daje ;)

  • 29. Data: 2009-04-12 11:35:24
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Jakub Jewuła pisze:
    > Z praktyka to jaj mam do czynienia na codzien
    > w znacznie wiekszej skali niz Ty :)

    To co piszesz gupoty ;)

    > Nawet z dekielkiem sie daje ;)

    Owszem :) hihi :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 30. Data: 2009-04-12 12:06:45
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Sat, 11 Apr 2009 20:40:10 +0200, "Mikolaj Tutak"
    <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> wrote:

    >Ale ja mialem ta Sigme, takie mydło nie wychodziło mi nigdy :P

    To ja już nie wiem co ja pitolę w tych zdjęciach...
    Nic to, trzeba próbować dalej.

    --
    z/svc