  • 11. Data: 2009-04-10 18:52:58
    Temat: Re: zła jakość zdjęcia- dlaczego?
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    maximus pisze:
    > Wszystkie rodzaje przysłon.

    Co to jest rodzaj przysłony? Chyba wszystkie wartości przysłon.

    > Czytałem przy przy najmniejszej przysłonie jest największa ostrość - nie
    > zgadzasz się z tym?

    Zazwyczaj maksymalna ostrość jest przy obiektywie przymkniętym trochę, o
    działkę lub dwie. Od drugiej strony ostrość zżera dyfrakcja.

    > Wyostrzenia nie próbowałem w manualu, ale nie sądze aby w tym był problem.

    Bo nie jest.
    Problem jest w tym, że użyłeś najtańszego obiektywu do wymagającej
    matrycy. Dodatkowo ustawiłeś najsłabszą ogniskową i jeszcze przy
    maksymalnie otwartym szkle. Tam zawsze będzie mydło niezależnie od
    motywu. Obiektyw ten fajnie spisywał się na 6Mpix, Ty masz 14Mpix :)

    > Przysłony próbowałem różne, ze stabilizacja i bez efekt bardzo podobnyw
    > zasadzie zawsze to samo jak na przykładowym zdjęciu.

    No lepiej to nie będzie znów :) Gorzej da się zrobić jak jeszcze
    ustawisz drugi koniec przysłon - f/22 powinno zżerać jakość dyfrakcją
    mocniej jeszcze.
    Tak czy siak głównym problemem jest jakość tego obiektywu. O ile znośnie
    spisuje się na szerokim kącie, o tyle na tele jest bardzo słaby. Tak
    samo Wybrałeś sobie bardzo upakowaną matrycę, a to też nie bez znaczenia.

    > Chcesz mi powiedzieć że jak wywale >1k na obiektyw lepszy to ostrość sie
    > poprawi w maksymalnym zbliżeniu ?

    Lepiej po prostu kupić obiektyw z inną ogniskową. Przykładowo jak kupisz
    nawet cienkie 70-300mm to na 70mm będzie całkiem nieźle nawet na w pełni
    otwartej przysłonie. Przy przymknięciu o działkę będzie trochę lepiej z
    pewnością.
    Taki obiektyw jednak będzie podobnie zachowywał się na swoim maksymalnym
    zbliżeniu, czyli 300mm. Właściwie będzie nie do użytku (IMHO).

    Jak chcesz jakość to kup stałkę. Szczególnie te do makro są ostre, ale
    ciemne i wolne (w makro nie przeszkadza to)

    > Czy wszyscy na forum tak uważają?
    > (nie wiem, więc pytam bo nie chce kasy w błoto wyrzucać)

    Miałem ten kita przy 10Mpix, na 12Mpix obiektyw nie nadawał się dla mnie do
    czegokolwiek. Ty masz 14Mpix.
    Obiektyw zostaw, szeroki kąt jest całkiem ok na nim. Dokup np 70-210/4
    :) tzw. flintę :) (tylko drugi obieg).

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 12. Data: 2009-04-10 19:13:17
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "Szymon Machel" <s...@O...pl> napisał w wiadomości
    > Tutaj są różne wrażenia. Niektórzy twierdzą, że przymykanie tego
    > "słoiczka" powyżej 11 daje efekt przeciwny do oczekiwanego.
    -----------------------------
    Jeśli oczekiwanym efektem jest poprawa ostrości, to tutaj
    można generalizować i powiedzieć, że przymykanie każdego
    obiektywu powyżej liczby 11 daje efekt przeciwny, czyli utratę
    ostrości.

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Fotografii: www.stopa.cso.pl

  • 13. Data: 2009-04-10 19:13:23
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "maximus" <l...@a...skasuj_to.pl> napisał w
    wiadomości news:grnrcn$bem$1@news.telbank.pl...
> [...]
    > zasadzie zawsze to samo jak na przykładowym zdjęciu.
    > Chcesz mi powiedzieć że jak wywale >1k na obiektyw lepszy to ostrość sie
    ---------------------------------
    Niekoniecznie się polepszy, zależy co kupisz. Ale wszyscy raczej
    uważają, że jeśli zmienisz ten najgorszy możliwy obiektyw do
    puszki Sony na coś lepszego, albo nawet bardzo dobrego, to na
    pewno ostrość się polepszy.

  • 14. Data: 2009-04-10 19:40:01
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-04-10 21:13:17 +0200, "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl> said:

    > Jeśli oczekiwanym efektem jest poprawa ostrości, to tutaj
    > można generalizować i powiedzieć, że przymykanie każdego
    > obiektywu powyżej liczby 11 daje efekt przeciwny, czyli utratę
    > ostrości.

    Nie można generalizować.
    Generalizować można tylko w przypadku obiektywów od cropa do MF.
    Przy LF użyteczne zaczynają być przesłony rzędu 16 w górę.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2009-04-10 19:49:18
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    JA pisze:

    > Nie można generalizować.
    > Generalizować można tylko w przypadku obiektywów od cropa do MF.
    > Przy LF użyteczne zaczynają być przesłony rzędu 16 w górę.

    No ale w takim MF to 300mm jest standardową ogniskową. A przy takiej
    ogniskowej f/16 to nadal spora dziura w stosunku do długości fali :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Ona mówi, ze chce tu uczynić Magiczne Królestwo, krainę pokoju i
    szczęśliwości, a kiedy kto chce tego dokonać, trzeba uważać na szpiegów

    pawelek_79 poczta.onet.pl

  • 16. Data: 2009-04-10 19:59:56
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl> wrote in message
> [...]
    > można generalizować i powiedzieć, że przymykanie każdego
    > obiektywu powyżej liczby 11 daje efekt przeciwny, czyli utratę

    Dlaczego: "kazdego"?
    Akurat ten obiektyw w testach przy 70mm zyskiwal na rozdzielczosci
    pomiedzy przyslona 8 a 16 jakies 25%, watpie aby przy tak duzej roznicy
    rozdzielczosci obraz wydawal sie "ostrzejszy" przy f8.
    http://www.optyczne.pl/tmp/2603_roz_cent.jpg
    Dziwne...
    see_you

  • 17. Data: 2009-04-10 20:00:16
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Paweł W. pisze:

    > No ale w takim MF to 300mm jest standardową ogniskową.

    Oczywiście w LF, a nie w MF.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 18. Data: 2009-04-10 21:32:51
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    maximus wrote:
> [...]
    > http://republika.pl/bbartosz/DSC00320.ARW w formacie ARW v.2
    > Interesuje mnie maksymalne powiększenie obiektywem: SONY N50
    > (3.5-5.6/18-70) kit w aparacie ALPHA 350 czyli ogniskowa na 70mm.
    > Mianowicie na kazdym zdjęciu jak się ogląda 1:1 to jest obraz na nim
    > "zamazany".
    > Może mi ktoś powiedzieć powiedzieć dlaczego?
    > Winna jest:
    > - obiektywu
    > - aparatu
    > - fotografującego ? (wszystkie ustawienia próbowałem efekt zawsze ten
    > sam) - a może to wynika z niedoskonałości technologii cyfrowych ?

    Obiektyw jest "kupiasty" (moze masz jakis "walniety"?), ponadto go nie
    przymykasz. Takiego kita to sie uzywa na f=8, a na długim koncu nawet f=11.
    Zreszta to szkło jest denne:
    http://www.photozone.de/sony-alpha-aps-c-lens-tests/
    140-sony-18-70mm-f35-56-dt-review--lab-test-report?s
    tart=1
    nawet przymykanie bardziej niż f=8 niewiele mu pomaga :-/

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 19. Data: 2009-04-10 21:38:03
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    JA wrote:

    > Nie można generalizować.
    > Generalizować można tylko w przypadku obiektywów od cropa do MF.
    > Przy LF użyteczne zaczynają być przesłony rzędu 16 w górę.

    Wiesz co to dyfrakcja?

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 20. Data: 2009-04-10 21:38:40
    Temat: Re: zła jakosc zdjęcia- dlaczego? ( Sigma 18-200 )
    Od: z/svc <z/svc@>

    To ja się przyłącze (plik ma 3.5 MB):

    http://w524.wrzuta.pl/sr/f/6s2BygEJbQW/img_5422

    Zdjęcie zrobione Canonen 450D z obiektywem Sigma 18-200 mm f/3.5-6.3
    DC OS, z założonym filtrem UV, jeśli to ma znaczenie.

    Parametry zdjęcia:

    Ogniskowa 200 mm
    F8.0
    1/250 sec
    ISO 200
    AF Mode: AI focus AF
    Punkt ostrości centraly ( na wieżę kośioła )

    Dlaczego na zdjęciach wychodzi mi takie mydło??? Czy ja coś źle robię,
    czy ten obiektyw tak po prostu ma?

    Jak patrzę na sample na:

    http://www.optyczne.pl/88.11-Test_obiektywu-Sigma_18
    -200_mm_f_3.5-6.3_DC_OS_Podsumowanie.html

    to sample przy 200mm nie wyglądają tak fatalnie jak u mnie.

    Co ja robię w takim razie źle?

    --
    z/svc