    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: zła jakość zdjęcia- dlaczego?
    Date: Fri, 10 Apr 2009 20:52:58 +0200

    maximus pisze:
    > Wszystkie rodzaje przysłon.

    Co to jest rodzaj przysłony? Chyba wszystkie wartości przysłon.

    > Czytałem przy przy najmniejszej przysłonie jest największa ostrość - nie
    > zgadzasz się z tym?

    Zazwyczaj maksymalna ostrość jest przy obiektywie przymkniętym trochę, o
    działkę lub dwie. Od drugiej strony ostrość zżera dyfrakcja.

    > Wyostrzenia nie próbowałem w manualu, ale nie sądze aby w tym był problem.

    Bo nie jest.
    Problem jest w tym, że użyłeś najtańszego obiektywu do wymagającej
    matrycy. Dodatkowo ustawiłeś najsłabszą ogniskową i jeszcze przy
    maksymalnie otwartym szkle. Tam zawsze będzie mydło niezależnie od
    motywu. Obiektyw ten fajnie spisywał się na 6Mpix, Ty masz 14Mpix :)

    > Przysłony próbowałem różne, ze stabilizacja i bez efekt bardzo podobnyw
    > zasadzie zawsze to samo jak na przykładowym zdjęciu.

    No lepiej to nie będzie znów :) Gorzej da się zrobić jak jeszcze
    ustawisz drugi koniec przysłon - f/22 powinno zżerać jakość dyfrakcją
    mocniej jeszcze.
    Tak czy siak głównym problemem jest jakość tego obiektywu. O ile znośnie
    spisuje się na szerokim kącie, o tyle na tele jest bardzo słaby. Tak
    samo Wybrałeś sobie bardzo upakowaną matrycę, a to też nie bez znaczenia.

    > Chcesz mi powiedzieć że jak wywale >1k na obiektyw lepszy to ostrość sie
    > poprawi w maksymalnym zbliżeniu ?

    Lepiej po prostu kupić obiektyw z inną ogniskową. Przykładowo jak kupisz
    nawet cienkie 70-300mm to na 70mm będzie całkiem nieźle nawet na w pełni
    otwartej przysłonie. Przy przymknięciu o działkę będzie trochę lepiej z
    pewnością.
    Taki obiektyw jednak będzie podobnie zachowywał się na swoim maksymalnym
    zbliżeniu, czyli 300mm. Właściwie będzie nie do użytku (IMHO).

    Jak chcesz jakość to kup stałkę. Szczególnie te do makro są ostre, ale
    ciemne i wolne (w makro nie przeszkadza to)

    > Czy wszyscy na forum tak uważają?
    > (nie wiem, więc pytam bo nie chce kasy w błoto wyrzucać)

    Miałem ten kita przy 10Mpix, na 12Mpix obiektyw nie nadawał się dla mnie do
    czegokolwiek. Ty masz 14Mpix.
    Obiektyw zostaw, szeroki kąt jest całkiem ok na nim. Dokup np 70-210/4
    :) tzw. flintę :) (tylko drugi obieg).

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \