  • Data: 2023-03-08 12:34:02
    Temat: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08-03-2023 o 12:15, Akarm pisze:

    > Każdy zamiar zmiany kierunku lub pasa jesteś obowiązany odpowiednio
    > wcześnie sygnalizować.

    Zgoda.

    > To że obowiązuje przejazd w określonym kierunku nie zwalnia kierowcy z
    > sygnalizowania zamiaru zmiany pasa ruchu.

    Zgoda.

    >A nawet kiedy jedziesz pasem
    > ruchu przeznaczonym wyłącznie do skretu, to również powinieneś
    > sygnalizować zamiar skrętu.

    Bo?
    HINT: kierunku nie zmieniasz, pasa też nie.
    Więc dlaczego?

    > Oczywiście że istnieje. Skrzyżowanie, jak sama nazwa wskazuje, jest
    > miejscem przecinania się dróg.

    Ale na tarczy SORO są tylko zjazdy i wjazdy.

    Odpowiesz?

    > Wszystko zależy od tego, w którym kierunku chcę jechać.

    Pisałem, lewym pasem w lewo.

    > Jeśli będę
    > jechał później na wprost w Aleje Jerozolimskie,

    Pytanie dotyczyło skrętu w lewo, po 1/4 ronda.

    > to wyłączam lewy
    > kierunkowskaz i czekam na pasie do jazdy na wprost.

    To znaczy w którym miejscu stoisz z tym włączonym lewym migaczem?

    Bo o sygnalizowaniu PRZED wjazdem na rondo tutaj nie gadamy.

    > A jeśli bedę
    > zawracał, to muszę zmienic pas, zatem mam obowiazek wcześniej włączyć
    > lewy kierunkowskaz.

    Ale migasz przed WJAZDEM na ten pas do zawracania, czy przed ZJAZDEM z
    niego?
    Czy może w sposób ciągły?

    > To jest elementarz.

    Oczywiście.
    Tylko w Warszawie inny niż w przepisach.
    Dlatego dopytuję jak to u Was działa.