    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Date: Mon, 6 Mar 2023 18:41:55 +0100
    <1...@m...org> <64014b9f$0$9609$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org>
    <64023101$0$19612$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org> <64023e37$0$9608$65785112@news.neostrada.pl>
    <tu2ss4$ase$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <640501be$0$9593$65785112@news.neostrada.pl>
    <1m8o7gllrys1o.19s3vmr7lu0za$.dlg@40tude.net>
    <tu42km$93g$1$Cav@news.chmurka.net>
    <10kmyvim58zik$.pr70a2uomzbm$.dlg@40tude.net>
    <tu4d6a$f1q$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6405b9f5$0$9589$65785112@news.neostrada.pl>
    <tu4e1u$f1q$2$Cav@news.chmurka.net>
    <6405c038$0$19620$65785112@news.neostrada.pl>
    <tu4fn4$f1q$3$Cav@news.chmurka.net>
    <6405c6a2$0$19623$65785112@news.neostrada.pl>
    <tu4i1e$f1q$4$Cav@news.chmurka.net>
    <2...@4...net>
    <tu530u$7lf$5$Shrek@news.chmurka.net>

    On Mon, 6 Mar 2023 17:05:50 +0100, Shrek wrote:

    > Co w tych ratajach jest takiego niesamowitego, bo kiedyś byłem parę
    > miesięcy na wygnaniu na ratajach, jeżdziłem tamtędy prawie codzień i nic
    > nadzwyczajnego nie zauważyłem?

    To moze mi sie pomylilo, bo mieli takie, gdzie projektanci wycisneli
    wszystko z przepisow o pierwszenstwie.

    > Jeszcze raz z góry spojrzałem i bez świateł to pewnie byłoby ciężko, ale
    > skoro są światła i dalej to jakieś rondo z horroru, to albo coś jest nie
    > tak z kierowcami albo sygnalizacją.

    Cos chyba jednak jest, skoro w radio i TV pouczac trzeba
    https://www.eska.pl/poznan/jak-jezdzic-po-rondzie-ra
    taje-sprawdzamy-aa-NDGG-dAFj-g3iR.html

    Moze po prostu swiatla dobrze dzialaly i nie miales problemu

    https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/poznan/rondo-r
    ataje-w-poznaniu-to-horror-dla-kierowcow-powstal-naw
    et-film-jak-po-nim-jezdzic/cbyvb4p

    "Jedni kierowcy jadą wzdłuż jednych linii, a inni wzdłuż drugich i
    wszyscy myślą, że jadą prawidłowo"
    "Jeśli potrzebny jest film, który wyjaśnia jak jechać, to znaczy, że
    oznakowanie jest złe. Oznakowanie ma pozwalać przejechać dany fragment
    drogi bez konieczności pójścia do kina"

    J.