eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikazima idzie, o akumulatorach i kryzysie. › Re: zima idzie, o akumulatorach i kryzysie.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!newsreader4.netcolog
    ne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.
    ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.p
    l!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl
    .POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: zima idzie, o akumulatorach i kryzysie.
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <0...@g...com>
    <6176ea88$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <61779939$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <a5d7h6bf52c8$.2duffmtefdsp$.dlg@40tude.net>
    <b...@g...com>
    <61791b4e$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <61792978$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    Date: Thu, 28 Oct 2021 19:51:14 +0200
    Message-ID: <1rffajcwa6x3w$.68f45ksttobv.dlg@40tude.net>
    Lines: 86
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.108.97
    X-Trace: 1635443474 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 29057 83.30.108.97:59435
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 5112
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:768064
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 27 Oct 2021 16:00:36 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:
    > środa, 27 października 2021 o 12:27:07 UTC+2 J.F. napisał(a):
    >>>W zeszłym miesiącu kupiłem akumulator. Od razu założyli w samochodzie
    >>>i odpalił.
    >>>To znaczy że naładowany był.
    >> ale calkowicie, czy w polowie, czy juz tylko w 10% ?
    >>
    >> W sprawnym aucie powinien sie stopniowo naladowac ... ale jak kolega
    >> nadal bedzie rzadko jezdzil?
    >> A naladuje sie do pelna, czy do 80% i utrwali te cześć rozładowaną?
    >>>Więcej ładowaniem napsuli sobie ludzie akumulatorów niż w sposób
    >>>naturalny się zużyło.
    >> Jednym ładowaniem przepisowo zrobionym?
    >> Raczej nie ...

    > Jakie ma znaczenie jak bardzo był naładowany. Silnik zapalił od razu
    > i pojechałem. Do tej pory jeżdżę. Kiedyś do pracy miałem w jedną
    > stronę 800 metrów w drugą 1,2 kilometra. Pięć do sześciu razy w
    > tygodniu jeździłem i nie musiałem doładowywać. Akumulator w
    > sprawnym samochodzie nigdy nie jest naładowany do pełna. Za niskie
    > napięcie na naładowanie do pełna. Przepisowo zrobione ładowanie
    > jest w samochodzie. Ale ludzie głupi i jak nie gazuje i się ciepły
    > nie robi to znaczy że nie naładowany z prostownika. Ostatnio się
    > poprawiło bo robią prostowniki mądrzejsze od ludzi. Ale według
    > opinii głupich zle są bo nie gotują elektrolitu. Jak akumulator
    > jest już lichy ale jeszcze silnik zapała i właściciel weźmie go i
    > naładuje przez noc 5 razy za dużym do pojemności która została
    > prądem, "bo panie ładuje się prądem 1/10 pojemności napisanej na
    > akumulatorze", przez 12 godzin. To takie jedno ładowanie potrafi
    > wykończyć akumulator który by jeszcze kilka miesięcy mógł działać.
    > A tak ogólnie spytam po co się do mnie srasz z debilnymi pytaniami.

    Moze tylko wydaja ci sie debilne.

    Trzymanie rozladowanego aku ołowiowego szkodzi mu ?
    Szkodzi, to akurat wiadomo.

    A trzymanie polowicznie rozladowanego?

    Wiec jak kupuje aku i mam w planach dluga trase, to akumulator sie
    normalnie naladuje.
    A jak w planach mam 2 km dziennie z dwoma rozruchami, to kiedy sie
    naladuje - wkrotce, czy za pol roku ?

    A o ladowaniu - jest na youtube kanal MrAkumulator, i czasem temat
    "wyzwanie gestosci".
    Ogladam z duza ostroznoscia, ale jedno trzeba im przyznac - jesli
    naladowany akumulator ma gestosc elektrolitu ok 1.28, a po
    rozladowaniu i naladowaniu "mądrą ladowarką" znacznie mniej -
    to znaczy, ze akumulator nie jest w pelni naladowany.
    Czyli czesciowo rozladowany.

    Szkodzi mu to, czy nie ?
    Ladowac co pewien czas "do pelna", czy nie?
    Bardziej pomoze, czy zaszkodzi.
    Ja nie wiem, ale Ty pewnie wiesz :-)

    No i ostatnia sprawa - jak sam piszesz - samochod niedoladowuje.
    Bedzie jakas roznica w stanie ustalonym, jak wsadzimy aku polowicznie
    rozladowany, a jak wsadzimy naladowany?

    I na jak dlugo starczy naladowania ?

    No i tu przynajmniej nie ma dylematu - wspolczesne auto, ktore jednak
    pare mA na postoju ciagnie, bardzo szybko rozladuje cala nadwyzke :-)


    A jak na razie - aku stojacy w pokoju, dwa dni po odlaczeniu od
    ladowarki, ma napiecie 13.0V

    Wiec nadal podejrzewam zwarta cele u kolegi ... albo to tylko stary
    aku i duzy prad postojowy.

    >> Jeśli coś napiszę to ma to zawsze poparcie w otaczającym świecie.
    >> Peltiery szacujesz czy wtedy też na zasadzie dosrywania się
    >> pytałeś?

    Kolega chcial wode grzac, a ile ten element ma mocy chlodzącej, a ile
    zasilania.
    Tylko twoja sprezareczka jakis tam przeplyw ma, jesli ten Peltier
    potrafi wode wymrozic .. szacunek.

    Hm, a moze mi sie tylko wydaje? Cp azotu ~29J/molK, jakby sprezarka
    ssala 3 mole/min, 10K to 900 J/min = 15 W

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: