eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowazdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200 › Re: zdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200
  • Data: 2009-12-14 06:42:15
    Temat: Re: zdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał w wiadomości
    news:hg3vav$10u$1@inews.gazeta.pl...
    > Yogi(n) wrote:
    > Ależ absolutnie nie napisałem że to niemożliwe.
    > Tyle tylko że nie zawsze jest całkiem sensowne. To że potrafisz takim
    > obiektywem zrobić zdjęcie poruszającego się dziecka, to nie znaczy, że
    > lepszym, nowoczesnym byś nie zrobił dwóch lepszych (ostrzejszych, z
    > mniejszymi aberracjami itd). To tylko znaczy, że kupiłeś tani obiektyw i
    > potrafisz z niego zrobić coś z czego jesteś zadowolony.

    No ale o czym Ty piszesz? Pentaks daje mi o jedną opcję więcej, to wszystko.
    Przecież posiadanie manualnego szkła, służącego do
    zabawy/frajdy/przypomnienia sobie czasów z zenitem 30 lat temu/łotewer - nie
    wyklucza kupienia naleśnika za 4 tysiaki i podpięcia go zamiast owej
    manualki, prawda? To, że inny system tego nie oferuje, to raczej problem
    uzytkowników tegoż, nie mój, prawda?
    No i obiektyw, o którym mowa, gdy do kupowałem, nie był tani ;-) Jest ostry
    jak żyleta, a o aberracjach nie słyszeli nawet w czasach, gdy go
    produkowali... ;-)

    > Wybacz - ale to nie jest argument. Fotografia zawsze była drogim hobby,
    > zresztą jak każde inne zainteresowanie rozwijane w ambitny sposób. To że w
    > pentaksie nie ma wielu odpowiedników z canona czy nikona nie wypada
    > tłumaczyć pluszakami, to naprawdę nie o to chodzi.

    A dlaczego nie? To Twoja argumentacja jest mało przekonywająca - skoro
    fotografia jest dla bogatych, to mogą sobie kupic po dwa body z każdego
    systemu i po osiem obiektywów z najwyższej półki - i zrobić każde zdjęcie na
    jakie możliwości tak zebranego sprzętu im pozwolą.
    A biedniejsi/skormniejsi/mający mądrzejsze podejście kupują to, na co ich
    stać. Czyli na przykład body pentaksa, do którego podpinają posiadane od
    wielu lat szkła...

    Fotografia jest wyjątkowo TANIM hobby, zwłaszcza od paru lat. Nigdy nie było
    tylu dobrych aparatów na rynku, zwłaszcza tak wielkiego rynklu wtórnego,
    nigdy nie było relatywnie (w stosunku do średnich zarobków) tańszych odbitek
    i tak dalej. Ktoś, kto chce robić zdjęcia, może zaopatrzyć się w aparat za
    kilka stówek i nauczyć się tego, co w analogowych czasach kosztowało
    niejednokronie równowartość kilkuset filmów.

    > Są elementy, które warto zachować, są inne które warto porzucić. Z lampami
    > dokonała się jakaśtam rewolucja w każdym z systemów, w minolcie podobnie
    > właściwie tylko dwie lampy ich współpracowały z aparatami cyfrowymi.

    W pentaksie podobnie. Ale rewolucja może zostać przeprowadzona również w
    taki sposób, że supernowoczesna lampa za 2 kzł współpracuje bez problemów z
    body z 2002 roku....

    --
    Yogi(n)