eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowazdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200 › Re: zdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200
  • Data: 2009-12-14 00:02:37
    Temat: Re: zdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Yogi(n) wrote:
    > Zastanawiam się cały czas, kiedy podpinam manualne szkła i na pełnej
    > dziurze, z zadzwiająca ostrością robię portrety moich córek - w ramach
    > zabawy, frajdy, przyjemności itd.

    Ależ absolutnie nie napisałem że to niemożliwe.
    Tyle tylko że nie zawsze jest całkiem sensowne. To że potrafisz takim
    obiektywem zrobić zdjęcie poruszającego się dziecka, to nie znaczy, że
    lepszym, nowoczesnym byś nie zrobił dwóch lepszych (ostrzejszych, z
    mniejszymi aberracjami itd). To tylko znaczy, że kupiłeś tani obiektyw i
    potrafisz z niego zrobić coś z czego jesteś zadowolony.

    > Z canonem czy nikonem, musiałbym wydac
    > na obiektyw o porównywalnej ostrości przy tej jasności równowartość 250
    > pluszaków dla nich, więc wolę pentaksa. Wystarczy?

    Wybacz - ale to nie jest argument. Fotografia zawsze była drogim hobby,
    zresztą jak każde inne zainteresowanie rozwijane w ambitny sposób. To że w
    pentaksie nie ma wielu odpowiedników z canona czy nikona nie wypada
    tłumaczyć pluszakami, to naprawdę nie o to chodzi.

    > No i włąsnie tak zrobił pentax! Przecież pTTL działa od kilku lat i
    > obejmuje najnowsze dzieci z tej stajni. To znaczy analog z 2002 roku,
    > które używam regularnie, również.

    Są elementy, które warto zachować, są inne które warto porzucić. Z lampami
    dokonała się jakaśtam rewolucja w każdym z systemów, w minolcie podobnie
    właściwie tylko dwie lampy ich współpracowały z aparatami cyfrowymi.

    d.