eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowazdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200 › Re: zdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200
  • Data: 2009-12-14 21:52:03
    Temat: Re: zdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Yogi(n) wrote:
    > No ale o czym Ty piszesz? Pentaks daje mi o jedną opcję więcej, to wszystko.
    > Przecież posiadanie manualnego szkła, służącego do
    > zabawy/frajdy/przypomnienia sobie czasów z zenitem 30 lat temu/łotewer - nie
    > wyklucza kupienia naleśnika za 4 tysiaki i podpięcia go zamiast owej
    > manualki, prawda? To, że inny system tego nie oferuje, to raczej problem
    > uzytkowników tegoż, nie mój, prawda?

    Jednak nikt nie liczy systemowi tego, co może w kulawy sposób zabrać ze
    starszych. Do sonego też podepniesz wiele staroci z M42, wiele z dziwnej
    optyki itd. Jednak ludzie sonego nie kupują dlatego, tak samo jak canona
    czy innych - dla każdego liczy się, że system ma takie i takie szkiełko.
    Sęk w tym, że pentaks nie ma tak wiele do zaoferowania by w ogóle móc się
    odcinać od przeszłości.
    Nikon wywalił z body silnik, myślisz, że dlaczego? Tak samo zabrali pomiar
    światła, a to nawet nie wymaga fizycznego układu, a jedynie dobrej woli.
    Jednak jasno trzeba było rozpozycjonować puszki, odciąć się od starego,
    tak by trochę zmusić do kupna plasticzanych nowości. To sprawiło, że
    ludzie nie kupują nikona bo kiedyś były w nim ciekawe szkła, ale dlatego,
    że dzisiaj są ciekawe te nowe. Sony... tak samo - wywalą silnik z body jak
    ich tylko będzie na to stać. i jak to będą argumentować? że lżejsze
    puszki, że ssmy i samy lepsze itd.

    > No i obiektyw, o którym mowa, gdy do kupowałem, nie był tani ;-) Jest ostry
    > jak żyleta, a o aberracjach nie słyszeli nawet w czasach, gdy go
    > produkowali... ;-)

    Niestety nie ma obiektywów idealnych, każdy ma swoje wady, więc i tu nie
    wierzę w coś super-mega-lepszego. Co rusz się ktoś zachwyca heliosem czy
    tam jakimś industarem, ale to nie ta bajka :)

    > A dlaczego nie? To Twoja argumentacja jest mało przekonywająca - skoro
    > fotografia jest dla bogatych, to mogą sobie kupic po dwa body z każdego
    > systemu i po osiem obiektywów z najwyższej półki - i zrobić każde zdjęcie na
    > jakie możliwości tak zebranego sprzętu im pozwolą.

    Sęk w tym, że fotografia to worek bez dna. Nie ma tak dużo pieniędzy,
    jakich by się nie dało utopić w ten temat. Dlatego też każdy szybko sobie
    sklakuluje, że może mieć nawet 10 puszek i po takim sobie jednym szkle do
    każdej z nich, ale lepiej mieć jedno body i 5 naprawdę dobrych obiektywów.
    Co rusz zmieniają się tylko szkiełka na lepsze.

    > A biedniejsi/skormniejsi/mający mądrzejsze podejście kupują to, na co ich
    > stać. Czyli na przykład body pentaksa, do którego podpinają posiadane od
    > wielu lat szkła...

    Po pierwsze nie generalizuj - nie tylko pentaks daje wsteczną
    kompatybilność na rozsądnym poziomie.
    Po drugie ascetyzm nie oznacza lepszości pod każdym względem. Wyobraź
    sobie ascetycznego fotografa sportu, który zamiast 400/2.8 kupuje rubinara
    500/8 i do tego puszkę entry level. Też ma szansę trafić dobre ujęcie,
    niestety te szanse są znacznie mniejsze. W fotografii nie ma imponujących
    bajek o Kopciuszkach.

    > Fotografia jest wyjątkowo TANIM hobby, zwłaszcza od paru lat. Nigdy nie było
    > tylu dobrych aparatów na rynku, zwłaszcza tak wielkiego rynklu wtórnego,

    Fotografia nigdy nie była tania, bo ludzie zawsze chcą więcej i więcej.
    Dawniej iso 400 było wysoką czułością, iso 3200 niemalże czułością
    specjalną. Gdyby było prawdą to o czym wspominasz to nigdy by większe
    czułości nie powstały, bo ludzie by kupowali coraz to taniejące aparaty
    nie chcąc czegokolwiek nowszego. Za to można ciągle wysępić coraz to
    lepsze i lepsze pieniądze.

    > nigdy nie było relatywnie (w stosunku do średnich zarobków) tańszych odbitek
    > i tak dalej. Ktoś, kto chce robić zdjęcia, może zaopatrzyć się w aparat za
    > kilka stówek i nauczyć się tego, co w analogowych czasach kosztowało
    > niejednokronie równowartość kilkuset filmów.

    Owszem, nauka na cyfrakach jest wyjątkowo wdzięczna.

    > W pentaksie podobnie. Ale rewolucja może zostać przeprowadzona również w
    > taki sposób, że supernowoczesna lampa za 2 kzł współpracuje bez problemów z
    > body z 2002 roku....

    Nie wiem czy to dobrze, bo to znaczy, że system błysku nie rozwinął się
    ani troszkę. Ja tam w sony widzę coraz to lepszą obsługę błyskania.
    Sądziłem kiedyś, że F56 wystarczy każdemu, dzisiaj jasno widzę że nie
    umywa się ona do F58. Zaraz pewnie wyjdzie coś jeszcze fajniejszego.

    d.