eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowazdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200 › Re: zdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200
  • Data: 2009-12-14 08:50:47
    Temat: Re: zdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał:

    > Porównywałem właśnie do K20d, a tu różnica jest spora - nie tylko w
    > wielkości, ale też kryciu i jasności.

    Podobbnie jak między D70 a KX. Startujac od D70 trzeba decydować - czy
    poprawić wizjer trzeba tylko trochę (i wtedy wystarczy KX) czy tzreba dosć
    mocno (i wtedy raczej K20D). Oczywiście to nie wszystko - poza wizjerem jest
    miedzy tymi aparatami dużo więcej różnic które trzeba uwzględnić przy
    świadomym wyborze.

    >[...]
    >
    > Bo K-x to po prostu aparat z dolnej półki z całymi tego konsekwencjami.
    > Tam nie ma potrzeby wstawiania drugiego kółka - amatorom nie jest
    > potrzebne tak bardzo, a aparat nie wygląda im na skomplikowany.

    Zgadza się - to niższa półka i w związku z tym z pewnych funkcji jest
    okrojony. Na pytanie, czy i w jakim stopniu okrojenie będzie pzreszkadzać -
    musi sobie sam kupujący odpowiedzieć.

    > [...]
    >
    > No i właśnie - czy to nie jest przesada? Powiedz ile zrobisz zdjęć z tym
    > LCD, a ile bez niego? stówa, dwie lub trzy w tą czy tamtą stronę jest bez
    > znaczenia przy liczbie całości. Zresztą powiem szczerze że mi się nie
    > zdarza dosięgać limitów. Chodzę zawsze z gripem, tam mam dwa akumulatory,
    > rzadko mi się udaje zczerpać jeden poniżej 20%, a i tyle jeśli tylko cały
    > czas robię zdjęcia. Prądem naprawdę nie ma co się tak bardzo przejmować.
    > Jeden akku ładuje się w ciągu 2h.
    > [...]

    Mam ustawiony podgląd wykonanego zdjecia pzrez 2s po czym ekranik się
    wyłącza. Ale - to nie tylko kwestia poboru prądu z baterii ale również
    ewentualnego oślepiania pzry zdjęciach nocnych - wtedy lepiej ekranik w
    ogóle wyłączyć. Można się oczywiście bawić w pracowitą regulację jego
    jasności, ale dobranie takiej, aby już było dobrze widać a jeszcze nie psuła
    dostosowania wzroku do ciemności może trochę trwać.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)