eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowazdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200 › Re: zdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200
  • Data: 2009-12-13 23:19:27
    Temat: Re: zdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek Wyszomirski wrote:
    > Uwzględnij punkt startowy pytajacego - w porównaniu z D70 wizjer KX jest
    > duży. Fakt, ze w K20D jeszcze sporo większy.

    Porównywałem właśnie do K20d, a tu różnica jest spora - nie tylko w
    wielkości, ale też kryciu i jasności.
    Osobiście sobie podrasowałem wizjer w swoim A700 razy 1,35x -> ten sam
    numer nie przechodzi ani na pełnej klatce (boki obrazu fatalne! obraz za
    duży) oraz na A100 (za ciemno w wizjerze).

    > Ogólnej ergonomii KX nie
    > podejmuję się oceniać, gdyż nie maiłem go w ręku. Fakt, ze w porównaniu z
    > K20D widze kilka braków - tylko jedno kółko sterujace, brak górnego
    > wyświetlacza LCD i brak podświetlania punktów AF w wizjerze.

    Bo K-x to po prostu aparat z dolnej półki z całymi tego konsekwencjami.
    Tam nie ma potrzeby wstawiania drugiego kółka - amatorom nie jest
    potrzebne tak bardzo, a aparat nie wygląda im na skomplikowany.

    > Z drugiej
    > strony przy niższej cenie ponoć AF w KX jest szybszy i matryca szumi jeszcze
    > mniej niż w K20D. W sumie kupujący sam musi ocenić który z nichj będzie dla
    > niego lepszym wyborem.

    Zazwyczaj właśnie tak jest, że aparat entry-level jest w tej samej cenie
    co model wcześniejszy z wyższej półki. K20d staniał odpowiednio. Dylematów
    tu tego typu była już cała masa. Według mnie warto tu wybrać nowszy jeśli
    ma się zamiar niedługo i tak zmienić lub starszy jeśli to ma być aparat na
    dłużej.

    > Absolutnie może nie, aż pięć też raczej nie, ale jednak ten drugi się
    > przydaje -

    Jak wspominałem to kwestia gustu i indywidualnego podejścia do obsługi
    aparatu. Osobiście statywu nie używam za często, niemalże wcale, a nawet
    jak noszę aparat na pasku to obiektywem w dół (z racji wagi i wielkości
    tego obiektywu).

    > pokazuje ciągle podstawowe parametry ustawień aparatu przy
    > praktycznie zerowym pobozre prądu.

    No i właśnie - czy to nie jest przesada? Powiedz ile zrobisz zdjęć z tym
    LCD, a ile bez niego? stówa, dwie lub trzy w tą czy tamtą stronę jest bez
    znaczenia przy liczbie całości. Zresztą powiem szczerze że mi się nie
    zdarza dosięgać limitów. Chodzę zawsze z gripem, tam mam dwa akumulatory,
    rzadko mi się udaje zczerpać jeden poniżej 20%, a i tyle jeśli tylko cały
    czas robię zdjęcia. Prądem naprawdę nie ma co się tak bardzo przejmować.
    Jeden akku ładuje się w ciągu 2h.

    > Na głónym wyświetlaczu aparatu też można
    > je podejrzeć - ale musi być włączony - włączanie za każdym razem gdy chcemy
    > spojrzeć wygodne nie jest, a trzymanie stale włączonego zżera prąd z
    > baterii.

    A jakie masz ustawione czasy? ile Ci tego zjada?
    Pytam poważnie bo prąd w lustrzance to ostatnia rzecz jaką się przejmuję.
    Ludzie dawniej chodzili robić reportaż z jedną rolką i było ok. Czy
    dzisiaj musi każdy mieć możliwość zrobienia 10k zdjęć?

    > Większość (jeśli nie wszystkie) z tych p[arametró można podejrzeć w
    > wizjerze, ale znów - czasem łatwiej jest rzucić okiem na ekranik na górnej
    > ściance niż przykładać oko do wizjera.

    Jak wspominam - to kwestia raczej już gustu. Przy wyłączonym aparacie i
    tak nie masz tam wiele informacji. Przy włączonym raczej nie masz
    wyłączonego ekranu. No ale nic - tu nie dojdziemy do porozumienia chyba.
    To kwestia gustu czy ekranik ma być czy nie. Mi tam nie jest potrzebny po
    prostu. Wolałbym w tym miejscu kolejny guziczek.

    d.