eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowazdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200 › Re: zdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200
  • Data: 2009-12-13 22:48:53
    Temat: Re: zdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Yogi(n) wrote:
    > No, może trochę przesadziłem, ale podpinam do wykastrowanego bagnetu
    > stare szkła i robię zdjęcia, dwudziestoletnia lampa tez daje radę (wbez
    > TTLa). więc....

    Więc czasem zastanów się czy to ma sens. Co z tego że podepniesz fizycznie
    pasujące lampy czy obiektywy? Takie zastosowania dzisiaj traktuje się w
    kategoriach ciekawostek, a nie użyteczności.
    Podpiąłem kiedyś do nowej, ślicznej cyfry lampę z zenitha, działał TTL,
    błyskało i zdjęcia robiło. Ale co z tego? Ta lampa może się nadawć tylko
    do eksperymentów. To że się dało nie ma tu nic do znaczenia.
    Do nikona i da się podpiąć lampę od canona, do canona od nikona. Czemu
    jednak canonierzy kupują lampki swoje, a nikoniarze swoje?
    IMHO czasem, co ileśnaście lat wypadałoby coś uniekompatybilnić wstecz.
    Czemu? Bo potem nie ma problemów i nie pokutują rozwiązania techniczne
    dobre sto lat temu. Do minolty/sonego nie pasują lampy, stopkę
    przeprojektowali i dobrze na tym wyszli. I tak zmieniając system ktoś
    zmieni lampę, a wchodząc w niego kupi. Niezależni producenci mają swoje
    wymienne stopki i jakoś się da. Można też przejściówkę.

    d.