  • 51. Data: 2009-04-04 00:05:28
    Temat: Re: zdjecia w locie
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Fri, 3 Apr 2009 22:57:02 +0000 (UTC), "WM "
    <c...@N...gazeta.pl> wrote:

    >Wynajmij latającą kamerę:

    taki jest wlasnie plan.

    >http://www.artcam.biz/index.php?action=3
    > http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=pl&v=c0lhtEzh1
    pg

    o! i na taka informacje liczylem. dzieki. <rs>

  • 52. Data: 2009-04-04 05:21:08
    Od: kugel <s...@s...pl>

    Polecam:

    www.fotoznieba.pl

    kugel

  • 53. Data: 2009-04-04 06:41:47
    Od: "MaW" <m...@p...onet.nospam.pl>

    Uzytkownik "rs" <n...@n...spam.pl> napisal w wiadomosci

    http://www.fotografialotnicza.com.pl/lotnicza.php

    > ktora moglibyscie polecic?

    Nie wiem, nie korzystalem :)

    MaW

  • 54. Data: 2009-04-04 07:13:13
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    rs pisze:
> [...]
    > fotograficzny czy video.
    > czy wymagane jest wtedy jakies zezwolenie?
    > czy nie ma innego wyjscia jak tylko wynajac helikopter czy maly

    Skad jestes?
    W Katowicach na Muchowcu jest firma, ktora zajmuje sie robieniem zdjec
    lotniczych i maja do tego profesjonalny sprzet. Jak chcesz moge wypytac.
    Pomysly z wynajeciem samolotu i foceniem przez szybke sobie odpusc -
    chyba, ze zalezy ci na jakosci zdjec takiej do kotleta. Pare razy sie
    tak bawilem i to bida z nedza jest. Przeszkadza skrzydlo, refleksy od
    szyby, nawet jesli ja otworzysz to miejsca na kadrowanie nie ma za
    wiele, praktycznie foty trzeba robic w ciasnych zakretach. Dodatkowo
    trzesie jak diabli bo na takich malych wysokosciach i malym samolocie
    czuc konwekcje strasznie, w efekcie albo czekasz na perfekcyjna pogode,
    albo sobie wybijesz zeby ciezszym sprzetem :)
    Pomysl ze zdemontowaniem drzwi jest ok, ale niesadze, zebys latwo kogos
    na to namowil, tu ew. ekipa holujaca szybowce moglaby ci pomoc. Oni maja
    czesto zdemontowane drzwi, w cessnie ci nikt tego nie zrobi, a
    przynajmniej tanio. Bo po odkreceniu drzwi (o ile to w ogole jest zgodne
    z przepisami) samolot musialby zobaczyc inspektor, potem po ponownym
    zamontowaniu tez - a to koszty spore.
    A jesli chcesz w miare tanio i zdjecia dobrej jakosci to znajdz w
    okolicy baloniarzy. Ma to ta zalete, ze nic ci nie przeszkadza, balon
    lata wolno i nie trzesie, oczywiscie problem jest z kierunkiem ;)
    Koszt kolo 1-2kPLN. Wynajecie samolotu - kolo 700-1000zl/h.

  • 55. Data: 2009-04-04 10:03:05
    Od: j...@a...at

    On 3 Apr., 19:29, nb <n...@n...net> wrote:

    > Są jakieś obostrzenie jeśli chodzi o latanie po ciemku.
    > Ponoć zrobienie wieczornych zdjęć Wrocławia czy Krakowa
    > ze względów formalnych jest niemożliwe. Na innej grupie
    > pisał o tum Uriuk, który już zawitał w naszym wątku.

    > --
    > nb- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    oczywiscie ze jest mozliwe ze wzgledow formalnych.
    pilot musi miec uprawnienia do lotu w warunkach nocnych - tzw VFR
    nocne , a samolot odpowiednio wyposazony i musza byc spelnione minima
    meteorologiczne.

    XXX

  • 56. Data: 2009-04-04 10:12:25
    Od: j...@a...at

    On 4 Apr., 01:01, rs <n...@n...spam.pl> wrote:

    > dziekuje. tak wlasnie zrobie. nie mam innego wyjscia.

    > ale czy od poczatku nie bylo to oczywiste? <rs>

    mozna dlugo teoretyzowac.zadnymi wynalazkami typu model samolotu ,
    latawiec tego nie zrobisz.
    realne rozwiazanie to nawiaz kontakt z aeroklubem - sa to organizacje
    typu non profit , a na tych lotniskach sa piloci majacy takze prywatne
    samoloty - wieksze lub mniejsze.
    najtanszy bedzie przelot samolotem UL , ma tez te zalete ze moze latac
    stosunkowo wolno , ponizej 100 kmh a nawet jeszcze wolniej .
    Nie experymentuj z domoroslymi konstrukcjami , czy pilotami
    startujacymi z lak - to sie moze roznie skonczyc . Poza tym aspekt
    ubezpieczenia - gdyby cos sie stalo.
    Za pareset zlotych ( da sie i taniej ) zrobisz to bezpiecznie - a moze
    nawet i pilot da Ci troche polatac , jesli pozwolisz mu
    pofotografowac :-)

    XXX

  • 57. Data: 2009-04-04 13:42:20
    Od: kugel <s...@s...pl>

    > mozna dlugo teoretyzowac.zadnymi wynalazkami typu model samolotu ,
    > latawiec tego nie zrobisz.

    No to zobacz zawartość tej strony:

    http://www.draganfly.com/uav-helicopter/draganflyer-
    x6/

    Lub , w pełni profesjonalne , lotnicze wykonanie filmów z lotu:

    http://www.vimeo.com/tag:gyrocopter

    kugel

  • 58. Data: 2009-04-04 14:31:25
    Od: j...@a...at

    On 4 Apr., 14:42, kugel <s...@s...pl> wrote:

> [...]
    x6/

    > Lub , w pełni profesjonalne , lotnicze wykonanie filmów z lotu:

    i co - naprawde sadzisz , ze skoro taka strona interentowa istnieje,
    to pytajacy zrobi w ten sposob zdjecia i film w tej okolicy w ktorej
    chcialby ?

  • 59. Data: 2009-04-04 18:15:01
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sat, 4 Apr 2009 03:12:25 -0700 (PDT), j...@a...at wrote:

> [...]
    >Za pareset zlotych ( da sie i taniej ) zrobisz to bezpiecznie - a moze
    >nawet i pilot da Ci troche polatac , jesli pozwolisz mu

    dzieki za odpowiedz.
    dostep do samolotu to ja (znaczy nie ja, ale jest) juz znalazlem. to
    rozwiazanie daje wysmienity efekt jesli chce sie pokryc spory teren.
    jesli chcesz zrobic zdjecia z gory, zawisnac nad czyms i odleciec,
    najlepszy bylby wlasnie taki maly zdalnie sterowany helikopter i jego
    uzycie wyjdzie taniej od wypozyczenia dzwigu, a jeszcze daje mozliwosc
    praktycnzie nieograniczonego odlotu.

    ja doskonale, zdaje sobie sprawe z ograniczen technicznych rozwiazan
    na bazie tych malych latadel, niemniej technologia poszla juz sporo do
    przodu od polowy lat 90tych kiedy pierwszy i ostani raz mialem z tym
    do czynienia. skoro tamten sprzet potrafil zupelnie (no moze nie do
    konca) stabilnie utrzymac kamere filmowa, to obecne pierdziawki
    powinny spokojnie utrzymac male kamerki. do tego dochodzi mozliwosc
    stabilizacji obrazu od kontroli ruchu samego latadla, poprzez
    stabilizacje obrazu w kamerze lub jej zamocowaniu, po stabilizacje
    materialu wideo w post procesie. <rs>

  • 60. Data: 2009-04-04 18:26:49
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sat, 04 Apr 2009 07:21:08 +0200, kugel <s...@s...pl>