    From: rs <n...@n...spam.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: zdjecia w locie
    Date: Sat, 04 Apr 2009 14:15:01 -0400

    On Sat, 4 Apr 2009 03:12:25 -0700 (PDT), j...@a...at wrote:

    >mozna dlugo teoretyzowac.zadnymi wynalazkami typu model samolotu ,
    >latawiec tego nie zrobisz.
    >realne rozwiazanie to nawiaz kontakt z aeroklubem - sa to organizacje
    >typu non profit , a na tych lotniskach sa piloci majacy takze prywatne
    >samoloty - wieksze lub mniejsze.
    >najtanszy bedzie przelot samolotem UL , ma tez te zalete ze moze latac
    >stosunkowo wolno , ponizej 100 kmh a nawet jeszcze wolniej .
    >Nie experymentuj z domoroslymi konstrukcjami , czy pilotami
    >startujacymi z lak - to sie moze roznie skonczyc . Poza tym aspekt
    >ubezpieczenia - gdyby cos sie stalo.
> [...]

    dzieki za odpowiedz.
    dostep do samolotu to ja (znaczy nie ja, ale jest) juz znalazlem. to
    rozwiazanie daje wysmienity efekt jesli chce sie pokryc spory teren.
    jesli chcesz zrobic zdjecia z gory, zawisnac nad czyms i odleciec,
    najlepszy bylby wlasnie taki maly zdalnie sterowany helikopter i jego
    uzycie wyjdzie taniej od wypozyczenia dzwigu, a jeszcze daje mozliwosc
    praktycnzie nieograniczonego odlotu.

    ja doskonale, zdaje sobie sprawe z ograniczen technicznych rozwiazan
    na bazie tych malych latadel, niemniej technologia poszla juz sporo do
    przodu od polowy lat 90tych kiedy pierwszy i ostani raz mialem z tym
    do czynienia. skoro tamten sprzet potrafil zupelnie (no moze nie do
    konca) stabilnie utrzymac kamere filmowa, to obecne pierdziawki
    powinny spokojnie utrzymac male kamerki. do tego dochodzi mozliwosc
    stabilizacji obrazu od kontroli ruchu samego latadla, poprzez
    stabilizacje obrazu w kamerze lub jej zamocowaniu, po stabilizacje
    materialu wideo w post procesie. <rs>