    From: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: zapowiedzi AUS 4D - świeżyzna :-)
    Date: Sun, 24 May 2009 15:21:13 +0200
    <s...@f...lasek.waw.pl> <4a13e93e$1@news.home.net.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <4a141cab$1@news.home.net.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <4a151830$1@news.home.net.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <4a15e235$1@news.home.net.pl>
    <gv65f8$js6$1@news.interia.pl> <k...@c...fuw.edu.pl>
    <gv6bko$nt6$1@news.onet.pl> <4a16ce81$1@news.home.net.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <gv891u$gh6$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <gv9sdf$as8$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <gvba0u$5gi$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Co to znaczy "wiarygodne źródło"? Ja tak podawałem. Wystarczy?
    > Nie mam tego poświadczonego notarialnie, ale żyje wielu takich,
    > którzy słyszeli bądź czytali. 20 lat temu. Albo 19.

    Co "podawałem"? Przeszukałem jeszcze raz cały wątek, nic nie znalazłem.
    Mam omamy, onet cenzuruje mi posty czy po prostu nic takiego nie było?

    Moje przykłady to np. to:
    http://strony.teleinfo.com.pl/ti/1997/24/f10.html
    "Za trzy lata polska telekomunikacja osiągnie dzisiejszy średni poziom
    telefonizacji krajów europejskich, a za 8 lat krajów z wysoko rozwiniętą
    infrastrukturą telekomunikacyjną (ok. 60 abonentów na 100 mieszkańców)."

    60 na 100 czyli na dzisiejsze pieniądze 24 miliony. Stacjonarnych. 8 lat
    + 1997 = 2006. A było?

    http://new-arch.rp.pl/artykul/81801_Koncesje_GSM_wre
    czone.html

    "Minister powiedział, że około 2000 r. obaj operatorzy komórkowi powinni
    mieć "znacznie ponad 1, 3 mln abonentów".

    Znacznie czyli... powiedzmy 2 miliony, czyli 601 i 602 powinny
    wystarczyć. Nie wystarczyły...

    [...]
    > Lud amerykański wyszedł pewnego dnia na ulicę i zażądał podziału
    > telekomu. Nikt, absolutnie nikt nie był pewny dnia ni godziny.
    > Nie sposób było przewidzieć jak będzie wyglądał dzień następny.
    > Panie Maćku, proszę mi tego nie robić, ja się trochę niezręcznie
    > w tej roli czuję...

    Ponieważ proces libralizacji rynku amerykańskiego znam i z literatury i
    z autopsji, więc albo wyciągamy argumenty, albo przemilczymy, OK? :-)

> [...]
    > się odpalić. Tylko rakiety z głowicami jądrowymi zachowają sprawność,
    > wystaruja punktualnie o północy by po chwili osiągnąć cel.
    >
    > W rzeczywistości nic takiego się nie stało, działały bezbłędnie nawet
    > systemy napisane dwadzieścia lat wcześniej, a jak przytrafiła jakaś
    > wpadka, to w prowizorkach pisanych na kolanie, które jakimś cudem
    > przetrwały dłużej. Problem mógł dotyczyć może jednego procenta
    > przypadków gdzi trafił się jakiś programista nieudacznik. Łatwo mi tak
    > mądrzyć się po fakcie, ale przecież faktom nikt zaprzeczyć nie może.

    To proszę sobie jeszcze przypomnieć, ile to kasy wydano przed 01.01.2000
    na modernizację oprogramowania. Niejednokrotnie dużo więcej, niż na
    oprogramowanie pierwotnie zakupione. To, że tak naprawdę nic istotnego
    się nie wydarzyło, to tylko i wyłącznie na nasze szczęscie.

    [...]

    > Ja z założenia odrzucam takie podejście, że jeśli innym nie udało się
    > przewidzieć *wszystkiego*, to usprawiedliwiamy *każdą* krótkowzroczność.
    > U jednych wystąpił bardziej, u innych mniej. Ja w ogóle nie analizowałem
    > sytuacji w innych krajach, ale to co zrobiono u nas w ostatnich latach,
    > to najlepszy dowód na fałszywość przysłowia "mądry Polak po szkodzie".
    > Fatalnie prowadzone "porządkowanie" numeracji miejskiej (strefowej),
    > podział na 49 stref zrobiony tak, że chyba gorzej się nie da.

    Lud chciał :-P Od 1990 w sejmie co raz była interpelacja posła ziemi
    pcimskiej, dlaczego dzwoniąc do miasta wojewódzkiego oddalonego o 15 km
    płaci tak samo, jak do Warszawy. WIęc w końcu wprowadzono 49SN,
    przebudowano cała sięć międzymiastową aż przyszedł Jerzy B. i AWS i
    wymyślili 16 województw. I cała zabawa rozpoczęła się od początku.

    Ależ proszę uprzejmie

    United Kingdom
    http://www.ofcom.org.uk/telecoms/ioi/numbers/numbers
    _administered/s7.xls