  • 91. Data: 2012-08-30 18:04:40
    Temat: Re: zapaść na rynku fotografów
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-08-30, Michal Tyrala <w...@b...com.pl> wrote:
    > O, bedzie wątek ogniskowa vs perspektywa na prfc? :-)
    > Trza kupic pistacje na wieczór ;-)

    Jestem prawie pewien, że już kiedyś był. Na nowy nie mam teraz czasu ;).

    pozdrawiam,
    PK

  • 92. Data: 2012-08-31 10:40:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "xart" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Ale ja nie tylko o w/w artykule i IKEI. Od kilku lat obserwuję wzrost
    >liczby wizualizacji zastępujących zdjęcia w katalogach mebli i
    >ceramiki
    >sanitarnej.

    hm, sanitarnej powiadasz ?

    Z jednej strony to chyba trudniej zamodelowac, z drugiej ... forme do
    tego jakos zrobili, moze i faktycznie model juz jest.

    >Koncerny samochodowe dziś już
    >bardzo często posługują się wizualizacją 3D w materiałach
    >reklamowych.

    Smiem twierdzic ze samochody z renderu lepiej wygladaja. Nie trzeba
    ukrywac brzydkich szczegolow :-)
    Koszta tez znacznie mniejsze.

    J.

  • 93. Data: 2012-08-31 12:44:04
    Od: xart <x...@g...com>

    W dniu 2012-08-31 10:40, J.F pisze:
    > Smiem twierdzic ze samochody z renderu lepiej wygladaja. Nie trzeba
    > ukrywac brzydkich szczegolow :-)
    > Koszta tez znacznie mniejsze.

    Sądzę, że w przypadku samochodów już na etapie konceptu projektanci
    posługują się dobrze zrobioną wizualizacją. Ponadto mają pewnie w
    większości cyfrowe modele nadwozia do symulacji aerodynamicznych.
    W tej branży projekt na pewno jest dobrze udokumentowany i wizualizacja
    jest integralnym elementem procesu produkcji i co za tym idzie marketingu.

    Dla zainteresowanych link:
    http://www.cgrecord.net/2012/08/v-ray-demo-reels-201
    2.html

    szczególnej uwadze polecam automotive i architectural.

    pozdr
    art

  • 94. Data: 2012-08-31 13:42:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >wizualizacja
    >jest integralnym elementem procesu produkcji i co za tym idzie

    W tej branzy projekt zaczyna sie od wizji Artysty, na kartkach :-)
    Nie wykluczam ze dopuszcza rysunki z komputera, ale to nadal sa
    rysunki plastyka
    http://www.youtube.com/watch?v=a-TiFKr2yb0

    Potem sie projektuje karoserie tak zeby zatwierdzona wizje spelnic

    Ciekawa scenka jest od 41 minuty, choc pelna historia zaczyna sie pare
    minut wczesniej.

    Ale ja nawet nie o tym - tylko o tym ze render zrobiony na podstawie
    uproszczonego modelu bedzie piekniejszy od rzeczywistej fotki. Nie
    trzeba transportowac auta, myc go, czyscic opon.

    A klienci ... zamowili ten samochod na podstawie artykulu
    sponsorowanego w Playboyu
    Popartego fotkami - tu akurat rzeczywistymi. Ale calostronnicowe
    reklamy z renderkami na pewno tez pomogly ..

    J.

  • 95. Data: 2012-08-31 13:47:32
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Nie ma takiej potrzeby. Nie jestem nawet zdziwiony

    To dlaczego piszesz o tym jako o "modzie" skoro to normalna sprawa?
    Znaczy... ja wiem dlaczego ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 96. Data: 2012-08-31 15:40:18
    Od: xart <x...@g...com>

    W dniu 2012-08-31 13:42, J.F pisze:
> [...]
    > plastyka
    > http://www.youtube.com/watch?v=a-TiFKr2yb0
    >
    > Potem sie projektuje karoserie tak zeby zatwierdzona wizje spelnic

    Mnie chodziło o to, że czasem istnieje potrzeba zrobienia realistycznej
    wizualizacji a nie szkicu koncepcyjnego i podejrzewam (bo w branży moto
    nie siedzę) że taka forma prezentacji z dużą dozą prawdopodobieństwa tam
    istnieje. A jeśli nawet jeszcze nie , to jest to kwestia czasu.
    Oczywiście wszystko zaczyna się w głowie, potem na bank są szkice, bo
    jest to forma odręcznej notatki na szybko (przynajmniej ja tak mam jak
    zdarza mi się coś projektować). Zamiast bawić się w sztalugi, pędzle i
    aerografy można wydłubać model 3D i z tego zrobić dowolną ilość ujęć.
    Według mnie jest to duża zaleta, bo czas poświęcony na wydłubanie
    siatki, może być porównywalny z wykonaniem 3 porządnych rysunków, na
    których pokażę przód, tył i profil auta.
    Mając siatkę jako bazę, łatwiej przeprowadzę modyfikacje i tu już mam
    zysk na czasie. Dodatkowo mogę w cyfrowej formie wypuścić wzorniki
    potrzebne do wykonania modelu fizycznego.

    Dzisiejsze wielkie nazwiska designu takie jak Colani, Bertone czy
    Pinifarina rozpoczynały w czasach, gdy do dyspozycji były tylko ołówki
    i farby - nic dziwnego więc że przez lata korzystano z tego co było
    dostępne. Teraz mamy więcej możności i sądzę, że są lub będą one także
    wykorzystane.

    Nie sadze natomiast, żeby wnętrze i całą jego ergonomię udało się
    zrobić na dzień dzisiejszy tylko w modelu cyfrowym. Chyba nic nie
    jest w stanie zastąpić subiektywnego odczucia wygody i poręczności
    lub jej braku w fizycznie wykonanym prototypie w skali 1:1.

    > Ale ja nawet nie o tym - tylko o tym ze render zrobiony na podstawie
    > uproszczonego modelu bedzie piekniejszy od rzeczywistej fotki.
    Według mnie piękniejszy nie będzie. Za pomocą animacji komputerowej
    znacznie niższym kosztem osiągniesz efekty dostępne tradycyjnymi
    metodami (np wywiezienie auta na inny kontynent by robić ujęcie
    ze śmigłowca ze steadycamem jak pruje przez wąwóz między kamieniami
    wiekości telewizora).

    Jeśli chodziłoby o zwykłą studyjną fotkę na stonowanym jednolitym tle to
    obie techniki dadzą to samo (pewnie porównywalnym kosztem) a i tak wynik
    zostanie przetrawiony jeszcze w postprocessingu przy składzie gotowych
    materiałów.

    > Nie trzeba transportowac auta, myc go, czyscic opon.
    A cóż to za problem dla koncernu, logistyka to pikuś a auto bierzesz
    czyściutkie wprost z hali produkcyjnej :)

    > A klienci ... zamowili ten samochod na podstawie artykulu sponsorowanego
    > w Playboyu
    > Popartego fotkami - tu akurat rzeczywistymi. Ale calostronnicowe
    > reklamy z renderkami na pewno tez pomogly ..

    Ja tam bym z obrazka samochodu nie kupił...

    pozdr
    art

  • 97. Data: 2012-08-31 16:33:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >moto nie siedzę) że taka forma prezentacji z dużą dozą
    >prawdopodobieństwa tam istnieje. A jeśli nawet jeszcze nie , to jest

    No ale widziales - zaczyna sie jednak od szkicu koncepcyjnego, pozniej
    sie go realizuje :-)

> [...]
    >wydłubanie
    >siatki, może być porównywalny z wykonaniem 3 porządnych rysunków, na
    >których pokażę przód, tył i profil auta.

    No i tu mozesz miec racje ...

    >Mając siatkę jako bazę, łatwiej przeprowadzę modyfikacje i tu już mam
    >zysk na czasie. Dodatkowo mogę w cyfrowej formie wypuścić wzorniki
    >potrzebne do wykonania modelu fizycznego.

    Ale widziales - to sie robi, potem przychodzi aerodynamik i mowi ze
    jest zle.
    Poprawia (w plastelinie), przychodzisz i mowisz - co to za ochyda, cos
    pan zrobil z moim pieknym projektem, kto panu pozwolil mazac go
    plastelina.
    A w ogole to moj projekt jest zatwierdzony przez zarzad :-)

    >Według mnie piękniejszy nie będzie.

    Smiem twierdzic ze bedzie. Po prostu wielu drobnych szczegolow
    psujacych wrazenie sie nie wprowadzi do modelu.

    >A cóż to za problem dla koncernu, logistyka to pikuś a auto bierzesz
    >czyściutkie wprost z hali produkcyjnej :)

    Zakurzone bedzie, opony sa malo czarne itp. Wypucujesz, to bedziesz
    musial z oswietleniem walczyc, zeby niechcianych odbic nie bylo, itp.

    >Ja tam bym z obrazka samochodu nie kupił...

    Ale tez to nie jest samochod projektowany dla twojego targetu :-)
    Posluchaj - zamowien mieli na rok naprzod, zanim jeszcze produkcje
    seryjna rozpoczeli :-)

    J.

  • 98. Data: 2012-08-31 17:20:42
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-08-31 13:47, quent pisze:
    > To dlaczego piszesz o tym jako o "modzie" skoro to normalna sprawa?
    > Znaczy... ja wiem dlaczego ;-)

    Pochodna chciwości - trend, byle taniej, żeby przetrwać. Twój ulubiony
    wolny rynek.

    --
    pozdrawia Adam
    /zrobiłem tak dobre zdjęcie, że nikomu nie pokażę, bo jeszcze kto

  • 99. Data: 2012-08-31 17:40:13
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2012-08-31 17:20, Janko Muzykant wrote:

    > Pochodna chciwości - trend, byle taniej, żeby przetrwać. Twój ulubiony
    > wolny rynek.

    Dzięki temu trendowi - byle taniej - stać Cię dziś na wiele rzeczy.
    Nawet nie zdajesz sobie sprawy na co pomstujesz ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 100. Data: 2012-08-31 18:15:39
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-08-31 17:40, quent pisze:
    > Dzięki temu trendowi - byle taniej - stać Cię dziś na wiele rzeczy.
    > Nawet nie zdajesz sobie sprawy na co pomstujesz ;-)

    Coś za coś - obecnie jest mi fajnie i wesoło, ale po siedemdziesiątce
    albo i wcześniej prawdopodobnie przyjdzie mi się żegnać z tym światem
    albo przejść w życie wersja trzy zero - papu ze śmieci, spanie w
    nieogrzewanym domu itd. Być może jednak za trzydzieści lat emeryci
    powszechnie przejdą na system bloczkowy - zamiast kasy sto gramów kaszy,
    pajda chleba, kwitek na siennik więc jakoś to będzie.

    Poza tym fajnie i wesoło to nie jest trend masowy, jak widzę choćby po
    znajomych.

    --
    pozdrawia Adam
    /wolę spijać nektar z gregoriańskich spadkołąk w locie dzięcieliny pałej.../