  • 1. Data: 2012-08-22 21:27:10
    Temat: Panasonik Lumix DMC G5
    Od: Jakub Roguski <a...@s...maila.pl>

    No, dojechał. W wolnej chwili napiszę coś więcej, ale na gorąco pierwsze
    wrażenia:
    - bardzo mały (w porównaniu do Nikona D800E). Karton jest spory i kiedy
    go otworzyłem, to przez moment przemknęło mi przez głowę, że chyba
    zapomnieli włożyć aparat :-)
    - bardzo lekki (w porównaniu do Nikona D800E)
    - niesamowicie szybki i pewny AF - w porównaniu do Coolpixów czy
    Powershotów, z którymi do tej pory miałem do czynienia, to zupełnie inna
    liga - zdumiewająco blisko DSLR Nikona
    - świetny wizjer
    - świetny ekran (dotykowy)
    - całkiem solidna konstrukcja - sprawia naprawdę dobre wrażenie

    No i nie mogę się doczekać pierwszych zdjęć w terenie!

    Jakub
    =====================
    Jakub Roguski
    http://www.roguski.eu

  • 2. Data: 2012-08-22 22:06:08
    Temat: Re: Panasonik Lumix DMC G5
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-08-22 21:27, Jakub Roguski pisze:
> [...]
    > - całkiem solidna konstrukcja - sprawia naprawdę dobre wrażenie
    >
    > No i nie mogę się doczekać pierwszych zdjęć w terenie!

    To miłej zabawy :) Będę wdzięczny za opis i wrażenia AFa też w trybie
    ciągłym.

    --
    marcin

  • 3. Data: 2012-08-23 13:57:52
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Jakub Roguski" <a...@s...maila.pl> wrote:

    > No, dojechał. W wolnej chwili napiszę coś więcej, ale na gorąco
    > pierwsze wrażenia:
    [...]
    > No i nie mogę się doczekać pierwszych zdjęć w terenie!

    Witam. :)

    Nie żebym domagał się odpowiedzi, bo na razie nie wybieram się na
    zakupy, ale sam pewnie chciałbyś poznać ograniczenia swojego nowego
    nabytku, a i inni chętnie poczytają, tym bardziej, że masz z czym
    porównywać, a to chyba najlepiej sprowadza na ziemię ocenę nowego
    sprzętu! :))

    Nie miałem jeszcze porządnie do czynienia z EVIL-ami, ale wyobrażam
    sobie kilka pierwszych możliwych obszarów wrażliwych:

    1. Czas ostrzenia w sztucznym świetle domowym słabo-średnim.

    2. Blokowanie aparatu przy pracy seriami? (np. autobracketingu).

    Najpierw ustalmy punkt startowy: robimy w rawach i chcemy koniecznie
    mieć podgląd 100% zdjęcia (piszę o tym, bo niektóre modele raw łączą
    tylko z miniaturką JPG i chcąc zobaczyć ostrość zdjęcia albo zamknięte
    oczy trzeba łączyć RAW+najmocniej skompresowany JPG, a to jeszcze
    szybciej blokuje bufor).

    No i teraz robimy serię autobracketingiem, szybkie przekadrowanie
    i już chcemy robić następną (i GOTO START - powtarzamy w pętli :)

    Czy szybko (a może już w ogóle nigdy? ;) poczujemy blokowanie
    sprzętu?
    a). blokowanie możliwości zmiany ustawień;
    b). blokowanie działania spustu migawki.

    3. Przymusowe prostowanie beczki na szerokim kącie - czy wreszcie
    można to wyłączyć, a jeśli nie, to jak ma się później widok szczegółów w
    narożniku wizjera do widoku na JPG-u (np. chcieliśmy pięknie dokadrować
    scenę do jakiejś krawędzi, a bałwan potem wszystko i tak obcina w
    postprodukcji - jaki wówczas pożytek ze "100%" pola krycia?).

    4. W G1 narzekano na lagi w wizjerze związane z pójściem w
    maksymalną rozdzielczość (obrót wokół siebie z patrzeniem przez wizjer)
    oraz coś z kolorami: zbytnie, fałszywe przesycenie i jakieś
    nierównomierności/zafarby? - wciąż są (mocno) widoczne?

    5. Idąc w minimalną GO na średnim kącie widzenia (40~50 mm) - robi
    się ból w porównaniu do FF? (nie chodzi mi o porównanie bezwzględne, bo
    to jest jasne, ale czy mała GO powiedzmy na miniaturce pełnoekranowej
    PC jest:
    a). widoczna, ale wciąż słabo;
    b). mocna, spokojnie nie trzeba więcej.

    (no i napisz jakie szkło, bo zabrakło info)

    DROBIAZGI:

    Video:

    a). ocena głośności i trafności AF w trakcie filmowania + ew.
    wygody i trafności przeostrzania na MF z płytką GO.

    b). możliwość zmiany ustawień już w trakcie rozpoczętego
    filmowania (czułość, stabilizacja, korekta ekspozycji, kontrast,
    saturacja...) + (WAŻNE) możliwość przełączania z wizjera na ekran
    w trakcie filmowania?

    Ocena głośności migawki.

    Ocena pracy AF w trybie Continous.

    Ocena czasu synchronizacji flesza (no chyba że ma blokadę?) - w
    ciemnym pomieszczeniu walimy fleszem w białą ścianę na manualu (pełna
    dziura, czułość odpowiednia do światła - bez totalnego wypalenia kadru)
    i w kolejnych zdjęciach coraz bardziej skracając czas naświetlania.
    Sprawdzamy od którego czasu histogram zaczyna się przesuwać w lewo.

    Ocena siły flesza.

    Ocena stabilizacji - piszę na zapas, bo to trudny temat i pewnie
    niewiele da się wyjaśnić.

    Ciekawostka: czy mając niską czułość w aparacie (+ nienajmniejsza
    przysłona) i przypadkiem naciskając migawkę w ciemnym pomieszczeniu
    (aparat odpala naświetlanie rzędu 60 sek.) można przerwać tę głupią
    ekspozycję jakoś w trakcie?

    Jeśli ktoś ma ochotę, to niech sprawdzi tak swojego EVIL-a, proszę
    uprzejmie (ale z wizjerem, pamiętajcie: tylko z wizjerem! Nie ma EVIL-ów
    bez wizjera! :)))

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]